- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
http://blog.aktualne.cz/blogy/vladimir-pikora.php?itemid=28325 2016
nějak mu to nevychází
Pokud si člověk uvědomí, co se děje poslední cca. 4 roky nejen v Evropě, ale i USA a Číně, tak je až s podivem, že ta ekonomická krize ještě nepřišla. Příští rok ještě asi ne, protože je tam nějaká setrvačnost, ale ten další rok už by to mohlo být dosti reálné.
A KDYZ NEPRIDE TAK TO BYCH JA PANA PIKORU IHNED VYHODIL A BEZ ODSTUPENHO
Nervozni budu, az ekonomove reknou, ze krize nehrozi.
V jednom má podle mě pravdu, je třeba se nyní co nejméně zadlužovat, případně dluhy teď splácet nebo si vytvářet rezervy na tu krizi, která dřív nebo později přijde.
Nemůžu v tom článku najítm, co by tu krizi mělo spustit. Někde na youtube je video, kde tvrdí, že by Itálie v roce 2020 měla refinancovat desetileté dluhopisy v hodnotě 600 mld. euro, což může být asi problém., pokud ECB zase něco nenatiskne. Státní dluhopisy ještě žádnou krizi nezpůsobily, tak by to mohlo být právě teď.
Pikora a Šichtařová jsou sice vystudovaní ekonomové, ale jejich praktické zkušenosti jsou velmi blízké nule. Navíc se jako jediné mantry drží stálého předpovídání krizí a kritizování kroků reálně působících ekonomů. Čistě statisticky se jednou musejí trefit, ale média jim bůhvíproč dávají prostor průběžně, ovšem bez jakékoliv zpětné reflexe jejich vlastních omylů.
Myslím, že asi tak 75 procent důvodů krize jsou podobná prohlášení vševědoucích ekonomů a novinářů. pan ekonom zřejmě spekuluje na burze na pokles akcií a rozhodl se svůj byznys podpořit.
To má logiku, spekulovat na pokles akcií a způsobit jejich pád tím, že v Rozstřelu iDnes naplánuje celosvětovou krizi.
To, že intervence byly zločinným zasahováním do trhu, je jasné každému sedlákovi.
Ano? A kde máte jediný doložitelný důkaz, že bez nich by naše ekonomika byla v lepší kondici?
Selský rozum také říká, že po bitvě je každý generál.
Obávám se, že ve slovech pana Pikory je možné najít určitý rozpor - na jedné straně vidí příčiny budoucí krize v riziku růstu mezd a na druhé straně riziko toho, že jsme ekonomika, která se orientuje na levnou pracovní sílu.
Naopak, to jsou prave souvisejici veci - velka cast ekonomiky je zavisla levnejsi pracovni sile, a tedy ve chvili kdy je velky tlak na rust mezd, tak ta cast ekonomiky, ktera levnou praci spoliha se dostane do problemu.
Nicméně je pravda, že máme přecpané dálnice. A co na to říkají ekonomové? Nic, prý se edalší zkapacitnění nevyplatí. Můžeme to přesouvat železnicí, máme v každém kraji letiště.......
Jenže to by chtělo nejakou koncepci logistiky a myšlení bolí.
Investice do robotizace a automatizace tu běží minimálně 2 roky, takže to není otázka jednoho týdne. jenže když se firmám vyplatí si platit otroky, tak prostě automatizovat nebude.
Chce to přemýšlet a chce to koncipovat.
Jen toto nechtějte po ekonomovi.
Pokud jsme ochotni si to zkapacitnění dálnic zaplatit, tak je to přece možné. Platit dílnice lze buď přímo těmi, kteří po nich jezdí (to by dálniční známka musela stát cca 10x tolik) nebo ze zvýšených daní. Já jsem pro zvýšení daní a to i přesto, že dálnici použiji, tak 2x za měsíc.