Není tak jasné, jak se prvnímu nedotovanému soukromému osobnímu dopravci na českých kolejích skutečně vede. Šéf a majitel firmy Radim Jančura dosud o hospodaření firmy mluvil velmi různě. Hned po startu tvrdil, že je v zisku, po zlevnění Českých drah ale začal mluvit o ztrátě. Naposledy loni na podzim odhadl ztrátu na 20 až 50 milionů korun.
"Výsledky budou nejpozději v pondělí," slíbil po několika urgencích mluvčí firmy Aleš Ondrůj. Podle něj nejde ale srovnávat data o Českých drahách o nákladech na rychlíky a jejich výroční zprávu. "Nás nezajímají data ČD. Nás zajímá, jak je nakládáno s veřejnými financemi. To je jediným předmětem našeho zájmu," vysvětlil Ondrůj.
RegioJet nezveřejněním porušuje zákon o účetnictví. Podle něj musí firmy nejpozději do konce následujícího účetního období poslat na soud účetní závěrku. V Česku tuto povinnost podle odhadů neplní až polovina firem.
Podle Jiřího Šimka, auditora společnosti Mazars Audit, může výše pokuty dosáhnout až 6 % aktiv firmy. "Klientům proto doporučujeme tuto povinnost nezanedbávat, kontrola jejího plnění je totiž pro správce daně velmi jednoduchá: stačí nahlédnout do obchodního rejstříku," řekl Šimek.
Podle statistik finanční úřady začaly výrazně více postihovat firmy, které svá čísla nezveřejňují. Jen za loňský rok počet pokut stoupl trojnásobně.