Pro drogerii chodí Češi nejčastěji ke specialistům

Pro nákup drogerie a kosmetiky si Češi vybírají především samoobslužné specializované prodejny. Hned v těsném závěsu se drží hypermarkety. Podle průzkumu společností Incoma a GfK si tyto prodejny jako hlavní nákupní místo drogerie a kosmetiky vybírá přibližně 30 procent tuzemských zákazníků.

"Zatímco obliba hypermarketů je už po tři roky stabilní, preference samoobslužných drogerií se v posledních letech postupně zvyšují. Naopak klesá obliba malých pultových drogerii a postupně též supermarketu a obchodních domů," uvedla Petra Nadaská z Incoma Research.

Jednotlivé typy prodejen se podle výzkumu liší skladbou svých zákazníků. V malých prodejnách, diskontech i supermarketech nakupují hlavně šetřiví zákazníci, kteří se rozhodují hlavně podle ceny.

Hypermarketům a samoobslužným drogeriím naopak dávají přednost lidé, kteří vyžadují širší sortiment, značkové zboží a příjemnější nákupní prostředí.

Svou nezanedbatelnou roli mají přímí prodejci drogerie a zejména kosmetiky. Jejich nabídky využívá 29 procent domácností.

"Mezi zákazníky jsou především mladší lidé a lidé se středoškolským a vysokoškolským vzděláním. Dominantní pozici v tomto segmentu má společnost Avon," dodala Nadeská.

I v oboru drogerie a kosmetiky dál pokračuje koncentrace trhu. Obrat patnácti největších prodejců pokrývá 63 procent obratu. Mezi patnáctkou nejvýznamnějších distributorů jsou vedle řetězců i specializované drogistické sítě (dm drogerie markt, droxi, Rossmann, Drogerie VO a nákupní aliance Teta).


Témata: Avon, GfK, kosmetika