ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: MF DNES

Většina zákazníků už poslední instanci opustila, někteří jsou však pasivní

  • 2
Většina odběratelů energií v režimu dodavatele poslední instance z podzimní vlny pádů dodavatelů energií má už uzavřela standardní smlouvu se svým novým a stálým dodavatelem elektřiny nebo plynu. V záchranném režimu jich tak zůstávají už jen jednotky procent. Problém je, že tisíce z nich svou situaci zatím nijak neřeší.

Zákazníci, jímž po ukončení činnosti jejich dodavatele energie zajišťuje dočasně dodávku elektřiny nebo plynu tzv. dodavatel poslední instance, mají na uzavření smlouvy s dodavatelem novým ze zákona šest měsíců. Následně dostanou za toto regulované období konečné vyúčtování. Kdo však včas nezareaguje, nebude situaci řešit a neuzavře mezitím smlouvu s novým dodavatelem, stane se tzv. černým odběratelem energie. Kromě jiných sankcí mu tak hrozí i odpojení od dodávky elektřiny nebo plynu.

Přechodem na standardní ceník navíc odběratelé získají výhodnější ceny, než mají v režimu DPI. Přesto jsou někteří z nich pasivní a situaci zatím nijak neřeší.

Například Pražská plynárenská eviduje přibližně 550 případů, kdy odběratelé v režimu DPI neplatí stanovené měsíční zálohy a zároveň nijak nereagují na zaslané výzvy. Společnost tak na adresy vysílá své zaměstnance, kteří zákazníky osobně informují o nastalé situaci, nebo nechávají upozornění ve schránkách nebo pod dveřmi bytu.

„Snažíme se udělat maximum pro navázání kontaktu. Využíváme všechny dostupné komunikační kanály od dopisů, přes maily, sms a navolávání. Nyní využíváme i zaměstnance, kteří navštíví odběrné místo a snaží se odběratele kontaktovat osobně nebo, v případě jeho nepřítomnosti, alespoň vhodí informativní leták do poštovní schránky, příp. jej vloží pod dveře bytu“, říká předseda představenstva společnosti Martin Pacovský.

Podobná situace je i u dalších energetických společností, například innogy se k 20. lednu nedařilo kontaktovat 1200 klientů. Od společnosti ČEZ, která je největším dodavatelem poslední instance u elektřiny, odešlo z režimu DPI 95 procent klientů z více než 383 000 odběratelů.

,
Témata: Elektřina, ČEZ