Druhé místo obsadil francouzský výrobce a prodejce luxusního zboží LVMH, třetí místo patří britsko-nizozemskému producentovi spotřebního zboží, společnosti Unilever.
Ze zemí střední a východní Evropy se žádná značka mezi padesát nejhodnotnějších nedostala.
TOP 10 válcují telekomunikace
Telekomunikacím patří i další přední místa v žebříčku. Na čtvrtém místě je Telefónica, na pátém Vodafone, na sedmém Deutsche Telekom a na devátém France Télécom. Šesté a osmé místo obsadily automobilky Mercedes-Benz a BMW a první desítku uzavírá belgický pivovar inBEV.
Nejhodnotnější značky jsou v odvětví finančních služeb, spotřebního zboží, telekomunikací a maloobchodu. Značky z těchto čtyř odvětví se na celkové hodnotě evropských značek podílejí 54 procenty.
Z jednotlivých zemí jsou nejlépe hodnocené značky z Británie a Německa. Hodnota deseti nejhodnotnějších značek v Británii činí 137 miliard eur, v Německu je jen o něco nižší.
"Značky vytvářejí bohatství - budoucnost Evropy závisí na silných značkách, které podporují růst, zaměstnanost a vytvářejí identitu národních ekonomik," komentoval výsledky studie vedoucí průzkumu a výkonný ředitel Institutu pro evropské značky ve Vídni Gerhard Hrebicek.
Největší poměr deseti předních značek k HDP podle něj vykazuje Finsko a Švýcarsko, na konci tabulky jsou Rumunsko, Bulharsko a Rusko.
Firmy z postkomunistických zemí až od 60. příčky
Ze zemí střední a východní Evropy se nejvýše, na 60. místě, ocitla ruská telekomunikační společnost Beeline. Polský Polkomtel obsadil 280. příčku, maďarská státní herní společnost Szerencsejatek skončila na 335. místě a slovinský výrobce domácích spotřebičů Gorenje na 379. pozici.
Ze slovenských společností skončil nejvýše Slovenský plynárenský priemysel (SPP), kterému patří 506. místo.
O hodnotě značek v České republice se zpráva vůbec nezmiňuje.
V rámci studie, kterou provedly firmy Novomatic a Raiffeisen, bylo zkoumáno přes 3000 značkových firem z 24 zemí a 16 průmyslových oborů.