V první desítce je dohromady osm amerických značek. Nadvládu USA narušuje jen finská Nokia na šestém místě a desátý německý Mercedes.
Největší propad zaznamenala v meziročním porovnání agentura Reuters (76.), jejíž značku ocenil Interbrand na 3,3 miliardy dolarů. Ještě loni to přitom bylo přes 4,6 miliardy. Analytici to připsali problémům mediálního trhu.
Naopak nejvýraznější skok směrem vzhůru se podařil korejskému výrobci elektroniky Samsung (25.).
Do první stovky také poprvé nahlédly HSBC, Hermes, Nissan a Henessey. Z českých značek v žebříčku nefiguruje žádná. Kompletní žebříček najdete zde.
NEJDRAŽŠÍ ZNAČKY SVĚTA (údaje v miliardách dolarů) | |||
Pořadí | Značka | Cena | Země původu |
1. | Coca-Cola | 70,4 | USA |
2. | Microsoft | 65,1 | USA |
3. | IBM | 51,7 | USA |
4. | GE | 42,3 | USA |
5. | Intel | 31,1 | USA |
6. | Nokia | 29,4 | Finsko |
7. | Disney | 28,0 | USA |
8. | Mc Donalds | 24,6 | USA |
9. | Marlboro | 22,1 | USA |
10. | Mercedes | 21,3 | Německo |
Pramen: Interbrand |
Nejdražší značky světa, které nepocházejí z USA, údaje v miliardách dolarů. (Číslo v závorce udává celkové pořadí.) |