Majitelé remosky vsadili na osvědčenou věc

  • 1
Když v roce 1994 kupoval elektrotechnik Jiří Blažek licenci na výrobu remosky, odborníci na bílou techniku kroutili hlavami. Remoska, vyráběná beze změny skoro padesát let a v zahraničí takřka neznámá, neměla podle nich v době mikrovlnných trub a fritovačů budoucnost.

Proto také českobrodská Karma, i když prodala v historii kolem dvou milionů remosek, nad výrobkem zlomila hůl a licence se lehce vzdala. Jenomže Blažek se svým partnerem Jaroslavem Uličníkem vsadili na jednoduchost, energetickou nenáročnost a dobré pečicí vlastnosti výrobku.

Ve Frenštátě pod Radhoštěm založili společnost Remoska, jež od té doby roste a dnes dává práci 35 lidem. Remosky prodává doma i v zahraničí, loni její odbyt stoupl na 30 tisíc kusů.

Britský spotřebitelský časopis Good Housekeeping výrobku dokonce loni udělil cenu "vynález roku". Blažek začínal skromně, bez úvěrů, s penězi půjčenými od známých.

Přesto se nespokojil s úspěchy v prvních letech a investoval do lepší technologie, což mu pak umožnilo získat licenci firmy DuPont na použití teflonu na pečicí nádobu.

K expanzi do zahraničí Remosce pomohl kus pověstného štěstí: česká krajanka žijící v Británii výrobek prosadila u dovozců. Další zájemci se pak ozvali po ocenění z Good Housekeeping. Remoska ovšem nemá vyhráno: malá nemajetná firma jen těžce zvládá stoupající zájem náročného zahraničního trhu, navíc ji dusí silná koruna. Šéfové Remosky však doufají, že potíže překonají a firmu její vlastní úspěch nepoloží.