Diskuze

Lidé se naučili více jezdit vlaky. Náklad však zůstává hlavně na silnici

Problémy tuzemské ekonomiky ukazuje i pokles objemu nákladní dopravy, kamionům však ubyly zakázky méně než nákladním vlakům. Zato v osobní dopravě se železnici začíná zase dařit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JZ

"státu se nedaří přetáhnout náklad na železnici" - Ať se doprdel* nediví, když je to dražší než kamionová, mělo to být dávno liberalizováno..takhle tam sedí ztrátové retardované ČD Cargo..

3 2
možnosti
VP

Kdyby tam seděl někdo jiný, bylo by to lepší?

2 0
možnosti
MV

takže už není třeba dotovat tratě?

0 1
možnosti
KM

pán je, zdá se, odborník

3 0
možnosti
JN

J35a90n 13N82o98v39á44k

4. 4. 2013 12:10

Ještě štěstí, že "krize železnice" u nás trvala tak krátkou dobu. V Británii spoustu tratí pozrušovali a teď, když jim během pár let stoupnul počet přepravovaných osob na dvojnásobek, tak by se jim ty tratě hodily zpět, ale tam už místo nich stojí něco jiného.

Jinak důvodem toho nárůstu je - ucpání dopravní sítě auty ve velkých aglomeracích, notebooky, tablety, mobily udělají z cestování volný čas a mladí začínají dávat přednost utrácení svých peněz za tyhle elektrohračky a nekupují si tolik auta.

7 0
možnosti
LV

Zajímavý postřeh -  tím volným časem máte pravdu. I pracovat lze ve vlaku nebo autobuse. Dlouhá cesta přestává být ztraceným časem. 

Co se týče krátkých a středních vzdáleností - kraje mívají své regionální dopravní systémy, ve kterých platíte za dopravu z A do B, bez ohledu na to, kudy a čím jedete a kolikrát přestoupíte (pokud to stihnete v limitu), což také nahrává cestování pohodlnějším vlakem.

Autobusy budou, pane předsedo Svazu cestujících v hromadné dopravě (vida - i cestující v hromadné dopravě může být organizován, to jsem nevěděl), vždycky zajíždět do každé dědiny až na náves. A to proto, že i v té nejzapadlejší vísce bydlí nějaký cestující (a volič), a to i navzdory tomu, že tam - na rozdíl od silnic - koleje nevedou. Toto "tvrdé jádro" cestujících autobusy potřebuje a vynutí si je, i kdyby se Vám to stokrát nelíbilo.

2 1
možnosti
OP

To je ale překvapení, že se nákladní dopravě na železnici nedaří, když se na koleje ani pořádně nevejde skrz všelijaké třívozové expresy nebo dálkové tramvaje...Rv

5 2
možnosti
LV

Ona by se vešla, kdyby chtěla. Jenomže ona proti kamionům nemá co nabídnout, kromě dlouhých dodacích lhůt, nutnosti několika překládek, neoperativnosti, rizika krádeže, a to vše při podobné, možná i vyšší ceně...

1 1
možnosti
MP

Těch kamiónů je dnes takové množství, že kdyby se polovina nákladu přesunula na železnici, tak vzroste nezaměstnanost minimálně o tři procenta......Rv

2 5
možnosti
RS

Podle mě to hrají roli hlavně integrované dopravní systémy, kde vlaky tvoří páteř.

6 1
možnosti
RJ

Tento rok ne. Počet cestujících narostl o 3%, ale oskm o 8%. To znamená, že se zvýšila průměrná přepravní vzdálenost. A te je cca kolem 40 km. Je tady jasné, že za růstem stojí především dálkové cesty, příměstské jsou kratší.

4 0
možnosti
MP

S těmi autobusy je ještě jiný problém. U nás se chystá další optimalizace autobusových spojů, která nažene do aut i ten zbytek lidí, kteří ještě mají trpělivost jezdit autobusem. Jsem z vesnice těsně sousedící s Ostravou, ale bohužel spadající do okresu Frýdek-Místek. Takže na úřady, některé střední školy a k lékařům se jezdí především do F-M. A podle předběžného návrhu do našeho okresního města, už nebudeme mít žádné přímé spoje (které ostatně už teď mají zajížďku několik kilometrů z trasy). A v hlavních časech, aby se dalonapříkladsmysluplně přijet do práce/školy v celou hodinu, v podstatě vůbec žádné.

Navíc cesta vyjde už nyní dieselovým autem bez těch autobusových zajížděk levněji.

1 1
možnosti
JJ

Jezdilo by více lidí kdyby jezdilo více spojů i po půlnoci aspoň o víkendech to bych jezdil častěji do Prahy z Pardubic já na poker a někdo jiný do clubů

1 2
možnosti
PB

Tak do bordelu nebo do casina pojede velmi malo lidi vlakem, Kdo navstevuje takoveto cluby tak ma dost penez i na Taxika, pokud vsak projede skoro vsechno tak mu to snad vlak domu po ctvrte hodine jisti.

2 1
možnosti

R52a30d57e23k 53Č45o46s

4. 4. 2013 8:58

Ono těch faktorů je o dost víc. Můj vlastní případ - drahý benzín, neschopnost státu dostavět D8, slušně navazující spoje ČD, lenost, vzdálenost do práce. Ale zaráží mě jiná věc - normální firma to dělá tak, že investuje do pohodlí a čistoty pro zákazníky a kanceláře nechá nakonec. U SŽDC a ČD je to obráceně - kanceláře (aspoň co je vidět) jsou vybavené novým nábytkem, počítači, klimatizací, ale před okýnkem vládne tuhý socialismus. Uklízí se dvakrát za rok, všude je špína, pavučiny, vajgly, sednout si můžete na stoletou otlučenou lavičku, nádražní restaurace jsou jen pro mimořádně otrlé. Příklad - Ústí nad Labem západ, Teplice.

1 2
možnosti
LM

Já jel nedávno Pendolinem (ČD) a musím říct, že kvalita byla naprosto prvotřídní a srovnatelná třeba se Švýcarskem.

6 2
možnosti
LP

Pokud budou lokálky jezdil rychlosti 40 km/h tak nikdy vlakem lidi jezdit nebudou, pokud nebydlí přímo na trase.

1 1
možnosti