Firemní flotila společnosti Rohlik.cz

Firemní flotila společnosti Rohlik.cz | foto: Rohlík.cz

Kurýrům jsme nedali dostatečný prostor pro diskuzi, přiznává Rohlík.cz

  • 169
O víkendu se na sociálních sítích rozběhla diskuze nad novým systémem odměňování kurýrů online prodejce potravin Rohlík.cz. Vedení společnosti nejdříve hasilo problém vysvětlujícím videem s příslibem dalšího jednání s kurýry. To se nakonec uskutečnilo a nové podmínky odměn se posouvají až na příští měsíc, tak aby měli kurýři dostatek času a prostoru na případné dotazy.

V pátek odpoledne byli všichni kurýři elektronicky informováni, že společnost plánuje změnu výplatního systému. Záhy na to se na sociálních sítích rozběhla vyostřená diskuze o výši odměn i pracovní době. Pohotově na celou situaci reagoval ředitel Rohlíku Olin Novák, kde ve videu vysvětluje způsob i práci kurýrů.

V prosinci pro Rohlík jezdilo 1 700 kurýrů a ve špičce vyřizuje téměř
30 tisíc nákupů denně. „To je obrovská porce a naši kurýři jsou pro nás naprosto zásadní, většina z nich je skvělá a my si jejich práce nesmírně vážíme a nasloucháme jim úplně stejně jako našim zákazníkům,“ doplňuje tisková mluvčí společnosti Denisa Morgensteinová a připouští, že mělo dát vedení kurýrům více času se s podmínkami seznámit. 

Nové parametry pro odměny:

  • Zákaznická zkušenost - individuální hodnocení kurýra
  • Dodržování pravidel na silnici.

Management společnosti celý víkend a během pondělního dne s kurýry vedou diskuzi a prochází nové podmínky, vysvětlují a počítání s nimi individuálně konkrétní odměny. 

„Výpočty, které se objevily v médiích, se nezakládají na pravdě a bohužel netušíme, jak k nim autoři dospěli. Například při jednom z dnešních jednání s kurýrem se ukázalo, že šlo o částečné nepochopení, jak systém funguje. Po propočítání jsme došli ke srovnatelné odměně jako dříve,“ dává příklad tisková mluvčí.

Původní znění nových podmínek tak vedení nakonec upravuje na základě zpětné vazby kurýrů, obzvlášť některé parametry v hodnocení. „Konkrétně situaci, kdy zákazník kurýra neohodnotí, a my mu automaticky připíšeme maximální možné hodnocení. Také jsme po diskusi s kurýry vylepšili systém pro ty, kteří nejezdí ve špičkách, třeba kvůli tomu, že mají malé děti,“ doplňuje Morgensteinová.

Rohlík opět expanduje. V příštím roce zamíří do dalších 3 zemí jako Sezamo

Společnost potvrdila, že stále platí, že odměna kurýrů se pohybuje mezi 50 až 70 tisíci korunami měsíčně. „S kurýry dál jednáme individuálně, proto nevidíme jako vhodné reagovat na další mediální dotazy, které se týkají odměňování, nechceme s nikým vést diskuzi skrz články nebo komentáře na sociálních sítích,“ vysvětluje tisková mluvčí.

„Abychom dali našim kurýrům dost času všechno si s námi vyjasnit, začneme s novým systémem až od prvního února. Navíc diskuze, která vznikla na sociálních sítích, není řadě kurýrů příjemná. Názory, které se objevily na sociálních sítích, rozhodně nejsou názorem většiny kurýrů,“ dodává Morgensteinová.