Úterý 31. března 2020, svátek má Kvido
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 31. března 2020 Kvido

Kultovní reklamy: Lidské mraveniště vyneslo konzoli na vrchol Hory

  10:56aktualizováno  10:56
Zaplavit mrakodrap lidmi. Poměrně jednoduchý nápad stál u zrodu vychvalované reklamy na herní konzoli Sony PlayStation 2. Zběsilé lezení na horu z lidí symbolizovalo soutěživost herního světa. K natáčení spotu bylo nutné najmout vrtulník i cirkusové akrobaty. Tato reklama byla vážně jiná než ostatní.

Podobně jako reklama na Xbox, která pobuřovala i vzbuzovala obdiv odborníků, také konkurenční Sony přišlo na přelomu tisíciletí s reklamou, která získala mnoho cen.

Do herního světa lákala kampaň nazvaná „Fun, Anyone?“, která měla za úkol zvýšení tržního podílu konzole PlayStation 2. A také měla globálně propojit svět on-line hráčů. Její součástí byl televizní spot Mountain (Hora), který upoutal pozornost odborníků i lidí. Svět her symbolizoval výstup masy lidí na horu, která vznikala na výškové budově v brazilském Rio de Janeiru jako obří mraveniště.

Spot byl nominován na čtyřicet cen od profesních organizací a získal mimo jiné hlavní cenu na prestižním festivalu v Cannes. Po reklamě Honda Cog se stal nejoceňovanější reklamou roku 2004 na světě.

„Reklama vynikla díky jednoduchosti své myšlenky a výraznému zpracování,“ hodnotil spot předseda poroty festivalu v Cannes Piyush Pandey.

U Sony svěřili zpracování spotu agentuře TBWA v Londýně. Natáčelo se však šest dní v brazilském Riu de Janeiru. Autoři ve spolupráci s místním studiem Zohar International najali patnáct set externistů, mezi kterými byli i gymnasté nebo umělci z cirkusů. Davové scény snímalo pět kamer, finální záběry se pořizovaly z helikoptéry, která natáčela padesátku kaskadérů šplhajících na vrchol budovy Rio Sul Center.

Postprodukci a digitální úpravu zajišťovala společnost The Mill. Přestože většina budov pochází z autentických záběrů, převažující část davových scén je počítačově upravována. Společnost The Mill k úpravám použila počítačový software Massive, v té době byla přitom jednou ze dvou firem na světě, které tento program používaly. Práce musela být náročná. Animátor Jordi Bares v reklamě vytvořil 146 tisíc digitálních charakterů s individuálním modelem chování.

Reklama měla nejen festivalový, ale údajně i komerční úspěch. Také díky ní podle odborníků konzole PS2 překročila plánované prodeje a zvýšila náskok před konkurencí - podíl na trhu stoupl v tomto roce ze 74 na 77 procent.

A kde vznikl nápad vytvořit obří mraveniště z lidí? Kreativní tým se inspiroval dětskou hrou King of the Mountain, při které se děti snaží dobývat horu a udržet ji před dalšími dětmi, které mají stejný úkol.

Koronavirus v Česku

Karanténa v České republice byla prodloužena do 11. dubna do šesté hodiny ranní. Od čtvrtka 12. března platí také třicetidenní nouzový stav. Během těchto opatření platí zákaz volného pohybu na území celé republiky s výjimkou cest do zaměstnání, na nákup, k lékaři a dalších specifikovaných činností.

Roman Prymula, Adam Vojtěch, Jarmila Rážová, Jan Hamáček, Andrej Babiš, Alena Schillerová, Ladislav Dušek, Petr Husa, Rastislav Maďar, Tomáš Šebek

  • Nejčtenější

Schillerová navrhne zrušit daň z nabytí nemovitostí a odpočty hypoték

Ministryně financí Alena Schillerová navrhne na vládě zrušení čtyřprocentní daně z nabytí nemovitostí. Věří, že by to...

Technická kontrola se zpřísní, nově o ni řidiče připraví i drobnosti

Přijet na technickou kontrolu s prorezlými brzdovými kotouči, s nefunkčním světlometem nebo například s­ prasklým...

Finanční úřady bojují s návaly lidí. Nechoďte tam osobně, prosí Schillerová

Když vláda rozhodla o odsunutí data odevzdání daňových přiznání, měla dva hlavní důvody. Kromě pomoci živnostníkům bylo...

Třetina Američanů a miliony Němců bez práce. Ekonomické prognózy přitvrzují

Zatímco se drastická opatření proti šíření nového koronaviru stále více promítají do hospodářství zasažených zemí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Recept na krizi? Deset tisíc pro každého, říká ekonom Matějka

Ekonom Filip Matějka, kterého Piráti a STAN navrhli do Ústředního krizového štábu, popsal ve videorozhovoru iDNES.cz...

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

INTERAKTIVNÍ GRAF: Porovnejte, jak se koronavirus šíří v různých zemích

Statistik, jak se šíří pandemie nového koronaviru, existují spousty. Někdy je ale těžké dát různá čísla do kontextu....

Premium

Milostná zápletka mladých lidí. Ústřední dvojice tuší, proč je Slunečná hitem

V lednu vstoupil na televizní obrazovky seriál Slunečná a od té chvíle si získal velké množství fanoušků. Nemalou...

  • Další z rubriky

Nejistota na trzích drtí pražskou burzu, zažívá nejhorší měsíc od krize

Pražská burza zažívá v březnu svůj druhý nejhorší měsíc v novodobé historii. Důvodem jsou výprodeje na globálních...

Pokud jste v karanténě, netřiďte odpad, varuje ministerstvo

Třídit odpad na plast, papír, sklo a případně další složky by měli pouze zdraví lidé. Kdo je v karanténě, ať již s...

Společnost EasyJet uzemnila přes 300 letadel. Provozuje jen záchranné lety

Nízkonákladová společnost EasyJet uzemnila veškerá svá letadla. Důvodem jsou globální opatření proti šíření pandemie...

Část seniorů nechce donášku penze domů, raději si ji vyzvednou na pobočce

Služba roznášení penze až do domu se v plné míře neosvědčila. Česká pošta ji sice bude zájemcům dál poskytovat, nicméně...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Byznys s rouškami a gely. Zákazníci zavolali na Nelu Slovákovou hygienu

Vítězka reality show Hotel Paradise Nela Slováková (30) prodává na svém e-shopu roušky a dezinfekční gely. Na...

Schillerová navrhne zrušit daň z nabytí nemovitostí a odpočty hypoték

Ministryně financí Alena Schillerová navrhne na vládě zrušení čtyřprocentní daně z nabytí nemovitostí. Věří, že by to...

Technická kontrola se zpřísní, nově o ni řidiče připraví i drobnosti

Přijet na technickou kontrolu s prorezlými brzdovými kotouči, s nefunkčním světlometem nebo například s­ prasklým...

Transatlantická pohroma. Podívejte se na vývoj koronaviru v grafech

Různé země volí ke koronaviru rozličné přístupy. V základních grafech vás provedeme situací v několika státech, které...

Italská duše trpí. Běžte domů, křičí na sebe sousedé z balkonů ve Florencii

Ulice toskánské metropole Florencie, které jsou jindy plné turistů a kde se milenci z mostu Ponte Vecchio vždy kochali...