Středa 22. ledna 2020, svátek má Slavomír
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 22. ledna 2020 Slavomír

Kultovní reklamy: Fackování i skok ze skály. Fox Sports parodoval sporty

  11:40aktualizováno  11:40
Levně vypadající záběry, které s lehkým cynismem parodují sporty v různých koutech světa. Kampaň na televizní kanál Fox Sports Net z roku 2001 sbírala ve světě cenu za cenou. Spoty rozvířily bránice bizarními vymyšlenými sporty jako je fackování, skoky ze skály na zem, kamenování a podobně.

Nebyla to převratná myšlenka, ale bujarý smích, co stálo za obrovským úspěchem reklamní kampaně kanálu Fox Sports v roce 2001.

Fotogalerie

Reklama, kterou pochopí každý, chtěla říct, že televizní kanál je i tam, kde ostatní nejsou. Dělala to svérázným způsobem.

Například namísto skoku do vody představila jako turecký sport skok ze skály na zem. Následuje potlesk a sdělení, ze kterého divák pochopí, že Fox Sports nenabízí mainstream jako ostatní. „Sports from the only region you care about - yours,“ zněl slogan.

„Je to originální a čisté,“ pochválil kampaň v roce 2001 Michael Lee, jeden z porotců festivalu v Cannes. „Navzdory lehce xenofobnímu humoru byla kampaň považována za univerzálně přitažlivou,“ uvedl list Adweek. Všechny spoty, z nichž každý představoval jeden vymyšlený „národní“ sport, vypadaly levně, aby působily autenticky.

Seriál Kultovní reklamy

Redakce iDNES.cz každou středu a pátek připomíná zajímavé reklamy ze světa i z domova.

Kampaň na kanál Fox Sports natočená kreativní agenturou Cliff Freeman & Partners sklidila v tomto roce chválu snad na všech reklamních festivalech.

Odnesla si zlato za kreativitu z australské Epica Awards, zlatou medaili z London International Awards, Grand Prix z Cannes a mnoho dalších cen.

Reklamní odborníci včetně Boba Garfielda, dlouholetého sžíravého reklamního kritika, se shodli na tom, že reklama bodovala zejména tím, že je zábavná.

Garfield si přesto neodpustil malý šťouchanec: „Vtipná a skvěle řemeslně zpracovaná reklama získala ceny po celém světě navzdory tomu, že podstata sdělení je nejasná a není to nejlepší reklama na světě,“ uvedl v magazínu Ad Age.

„Spoty byly ve své době slavné. Fox Channel byl na vzestupu, začal vytvářet jakousi lidovou konkurenci CNN, která byla celosvětově mediální hvězdou,“ uvedl Vladimír Bystrov z agentury Bison & Rose.

Autor:
  • Nejčtenější

Ministru Kremlíkovi zlomila vaz zakázka na elektronické dálniční známky

Vladimír Kremlík končí ve funkci ministra dopravy. Prezident Miloš Zeman vyhověl návrhu premiéra Andreje Babiše, aby...

E-shop s dálničními známkami uděláme zdarma. Na webu se objevila nová výzva

Zatím co ministr dopravy za ANO Vladimír Kremlík si za zakázkou na e-shop s dálničními známkami stále stojí, většina...

Ministerstvo nakreslilo 400 km nových dálnic. Okruh obkrouží střední Čechy

Ministerstvo dopravy připravuje novou koncepci dálnic, která by aktuálně plánovanou síť rozšířila o více než čtyři sta...

Amerika hrozí Česku obchodní válkou kvůli chystané digitální dani

Spojené státy hrozí České republice odvetou v případě, že Česko prosadí chystanou digitální daň. Ta by postihovala mimo...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zboží z IKEA bude letos možné vyzvednout nově v sedmi dalších městech

Nábytkářský řetězec IKEA v Česku letos otevře výdejní místa v sedmi dalších městech. Zákazníkům budou dostupná v Hradci...

Premium

Proč vyhraje vodík. Vynálezce Tůma má o budoucnosti automobilů jasno

Už před dvaceti lety se projel vodíkovým autem, kterým chtějí Japonci na letošní olympiádě v Tokiu propagovat...

Premium

Převratná metoda z IKEM: jak zhubnout přeprogramováním metabolismu

Lékař Marek Beneš je už třetím rokem vedoucím lékařem projektu, při kterém se pomocí laseru „oslepí“ nervové buňky...

Premium

Přivřela oči a doufala v polibek. Manžel ji místo toho shodil ze srázu

Ležela vedle něj a pravidelně oddychovala. Odtáhl se od ní, co mu jen postel dovolila, a otočil se zády. Musí to udělat...

  • Další z rubriky

Resort dopravy chce dohled nad mýtem svěřit své firmě bez tendru

Ministerstvo dopravy zvažuje, že by audit výběru elektronického mýta svěřilo bez výběrového řízení státní firmě Cendis....

E-shop s dálničními známkami se bude programovat o víkendu, dělá se nábor

E-shop s dálničními známkami, který státu nabídl vytvořit majitel české pobočky reklamní agentury WMC a digitální...

Premium

Šíří se epidemie třídenního marodění. Čechům se už vyplatí stonat

Češi se přestali bát stonat. Se škrábáním v krku častěji zůstávají doma a mají to zaplaceno. Zaměstnanci marodí skoro o...

E-shop s dálničními známkami uděláme zdarma. Na webu se objevila nová výzva

Zatím co ministr dopravy za ANO Vladimír Kremlík si za zakázkou na e-shop s dálničními známkami stále stojí, většina...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz