- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Takže se jako v Rakousku budou nabízet filtry, co pustí jen elektrony z FVE ?
O eletromobilech se hodně mluví, ale zatím jich u nás moc nejezdí. Kdy přijde ten zlom?
Myslím že brzy. Už dnes díky našemu systému lidé zjišťují, že si mohou energii vyrábět a ukládat doma nebo ve své firmě sami. A že jim jí většinou sluníčko vyrobí víc než spotřebují. Pak dává logiku z ní zadarmo dobít elektromobil
Hm" dle tohoto pána mají všichni obyvatelé ČR vlastní dům s dostatečně velkou střechou, která je správně nakloněná, není stíněna zástavbou či stromy. Dále počítá s tím, že obětujete jednu místnost jako uložiště energie ve které bude obrovské množství baterií, které budete muset odvětrávat a po nějakém čase i měnit. O ekologické výrobě solárních panelů raději nic nenapsal...........
Dále je nutno připomenout, že elektromobil má dvě zásuvky ta první má 3 fáze na střídavý proud, na jednu fázi (220V) lze nabíjet 8 -10 hodin, na 3 fáze (400V) 4 - 6 hodin, druhá zásuvka na stejnosměrný proud slouží pro rychlo dobíjení v čase 30 - 45 minut.
Osobně nemám nic proti elektromobilům a podobným technologiím za předpokladu, že to nebudu sponzorovat v ceně elektřiny jako to bylo u solárních elektráren.
Celý rozvoj solárních elektráren (neboli zelené energie) zaplatili jen obyčejní lidé v ceně za elektřinu. Většina obyvatel ČR používá elektřinu ke svícení a provozu svých spotřebičů se sazbou D02d, čímž má za každou odebranou MW hodinu naúčtovaných dalších cca 1700 Kč jako podporu zelené energie. Tohoto poplatku jsou zbaveni jen odběratelé se sazbou pro přímotopy a tepelné čerpadla.
Čímž se ptám jak chtějí zaplatit rozvoj a provoz elektromobilů, které budou ve větším počtu vytvářet problémy s přenosovou sítí a to nemluvě o 1200 dobíjecích stanic ve kterých budou výkonné usměrňovače, které jednak budou zahřívat planetu odpadním teplem a vytvářet problémy s přenosovou síti........???
Znova se zvednou poplatky za jistič, přenos či podporu zelené energie a nebo si majitel elektromobilu vše zaplatí v ceně za elektřinu ???
Čistá solární energie? To je žert? Energetické nároky na výrobu jednoho panelu jsou skoro poloviční s rozsahem který za svou životnost panel vytvoří. Toxické materiály které při výrobě vznikají pak požerou druhou polovinu.
Pokud mluvíme o využitelných obnovitelných zdrojích tak jediné co máme jsou jezy na vodních kaskádách kde bychom měli možnost vytvořit elektrárny malá vodní díla nepřipojená na rozvodnou síť.
V Praze máme jednu jedinou a ta ještě bere jen 2%-ta procházející vody namísto nějakých 15-20 které by toku neškodili.
Takže pokud takovéto stanice tak z rozvodu z těchto děl.
"Řešením je čistá energie, představil exministr nový koncept elektromobility" a odjel na šlapací tříkolce.
Resenim je konecne se na ty slavny elektromobily vykaslat.
Pak se připravte na vodík, což je ještě větší chujovina.
Součástí boxu je chytrý software, který zařídí, aby energie byla ve vašem domě rozváděna maximálně efektivně
To by mě jako elektrikáře zajímalo, co si pán představuje pod pojmem efektivní rozvod elektřiny po domě. Když si zapnu jakýkoliv spotřebič, tak si ten vezme určitý příkon ze sítě, tzn. kabelem z rozvaděče poteče proud daný příkonem spotřebiče. Při přenosu vzniknou tepelné ztráty dané délkou a průřezem kabelu (odpor kabelu).
Co na tomto chce zefektivňovat? Délky kabelů jsou v domě dané velikostí domu a průřez je dán velikostí jističe.
Ještě by mohl nabízet to udělátko z Rakouska, co umí odfiltrovat elektřinu z atomky a nechá protect jen tu ekologickou.
Jo oni Rakušané obvykle nestudují kvantovku a nerozlišitelnost elementárních částic jim moc neříká, takže se firmy mohou živit tím, že prodávají filtry do zásuvky proti elektronům z atomových elektráren.
Neříkám, že nemá v dost věcech pravdu, ale je znát, že si vyzobává, co mu zapadá do jeho produktu.
Jinak můj osobní názor je, že pro elektromobily je sice klíčové nabíjení ve městech, ale pokud nebude aspoň nějaká infrastruktura i podél hlavních tahů, tak to pro mnoho lidí bude minimálně psychický blok.
Ano firma co se sune pomalu pod kohoutek penezovodu zvany dotace ciste energii. Na jednu dobijeci stanici je potreba prikon asi 25KW na rychlonabijeci az 50. Dnesni solarni panel metr na metr sedesat ma vykon priblizne 260W. Takze kdo mate penize a misto na sto, popripade dveste panelu hura do elektromobility
Zjevně to asi bude fungovat na dobíjení jak ze sítě tak ze solárního zdroje a ne všichni potřebují dobít celou kapacitu baterie každý den, takže někde se to asi určitě potká.
jj, ale bez státních dotací se to neobejde