Kofola útočí limonádou Bez na Colu light

  10:34aktualizováno  10:34
Jen pár týdnů poté, co americký gigant Coca-Cola začal zásobovat české obchody svou novou lehkou verzí limonády Zero, přichází s nápojem bez cukru i Kofola.

Kofola bez cukru. | foto: MF DNES

Ta se právě teď začíná postupně objevovat na pultech velkých obchodů. Nese název Kofola Bez a prodávat se bude ve všech velikostech stejně jako "plnotučná" kofola.

Také její cena bude stejná jako u běžné kofoly s cukrem, to znamená například 24,9 koruny za dvoulitrovou lahev. Z etikety vyplývá, že cukr v kofole nahrazují umělá sladidla sukralóza, aspartam a acesulfam.

Mluvčí Kofoly Martin Klofanda včera nechtěl k uvádění nového výrobku nic říci.

Obliba col bez cukru stoupá
Kofola svým novým výrobkem naskakuje do rozjetého vlaku, kdy vedle klasických colových nápojů stoupá rychle i spotřeba těch nízkokalorických. Podle údajů společnosti Nielsen se lehké a dietní coly podílejí na celkem prodaných nápojích tohoto druhu v obchodech 36 procenty.

"Za uplynulý rok jde o poměr tři ku jedné ve prospěch běžné CocaColy," říká konkrétně za amerického výrobce šéf pro komunikaci Zdeněk Vilímek. Spotřeba lehkých col přitom rostla loni podle údajů společnosti Nielsen o maličko rychleji (o tři procenta) než spotřeba běžných a ocukrovaných col (o dvě procenta). V penězích rostly prodeje dvakrát až třikrát rychleji, což znamená, že šly nahoru ceny.

Testování nové kofoly probíhalo podle informací MF DNES několik měsíců. Uvedení na trh se ještě chvíli protahovalo i kvůli tomu, že Kofola měla a má plné ruce práce se spojováním s polským výrobcem nápojů Hoop. To se teď dokončuje a vymýšlí se název firmy, který by spojil oba dosavadní.

Kofola s načasováním své novinky také záměrně počkala až po uvedení Coca-Coly Zero, aby se nestřetla s masivní reklamní kampaní americké firmy.

Ženy přitahuje slovo "dietní"
Coca-Cola Zero je po Cole light už druhou značkou této firmy, která je zaměřena na spotřebitele preferující dietní verzi coly.

Rozdíl v jejich složení není nijak velký. "Cílovou skupinu Coca-Coly Zero je spíše mužská populace, zatímco Coca-Cola light je přitažlivější zejména pro ženy,“ vysvětluje hlavní rozdíl Vilímek.

Když byla Cola Zero uváděna v roce 2005 na americký trh, byla proto inzerována jako nekalorická, a nikoli jako dietní, na což slyší více ženy.

Podobně své značky rozlišuje i třetí společnost soupeřící na colovém poli, Pepsi Cola. Ta prodává jak Pepsi light, tak Pepsi Max určenou spíše pro muže.

Zero více připomíná klasickou colu
Chuťově je Cola Zero více než Cola light bližší své původní podobě, protože působí jako více sladká. Po světě se přitom chutě obou dietních provedení trochu liší. "Chuť Coly Zero je shodná s dalšími evropskými zeměmi, kde se prodává,“ říká k tomu Vilímek.

Kaloricky Cola Zero i Cola light vyjdou zhruba nastejno. Půllitrová lahvička znamená nepatrnou jednu kilokalorii.

Pro srovnání vypití "plnotučné" půllitrovky coly znamená dostat do sebe více než dvě stě kilokalorií. A to už je desetina denní dávky energie.

Loni přitom začaly Coca-Cola a Pepsi Cola uvádět na své výrobky přehledné puntíky s označením, o jak kalorický nápoj jde. Kofola se k nim plánuje přidat v letošním roce.

Kupujete nápoje podle množství cukru?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 úterý 19. února 2008. Anketa je uzavřena.

NE 1401
ANO 1138

Nejčtenější

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Demagogie, na kterou doplatí všichni, kritizují umělci návrh autorského zákona

Petr Janda

Senát v prosinci schválil návrh změny autorského zákona, podle kterého by za užití hudby už nemusely některé provozovny...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Nápisy na taškách matou. Výroba papírových škodí víc než těch plastových

V Penny Marketu přestali nabízet jednorázové igelitky, v nabídce mají například...

Řada lidí si raději než igelitku koupí v obchodě tašku z papíru. Od pokladny pak odchází s dobrým pocitem, že jsou...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Další z rubriky

Počet návštěvníků pražské O2 areny překročil 10 milionů

Chinaski na závěrečném koncertu turné k desce Není nám do pláče 16. listopadu v...

Branami největší české multifunkční haly prošel v neděli návštěvník s pořadovým číslem 10 milionů. Návštěvnost haly...

Demagogie, na kterou doplatí všichni, kritizují umělci návrh autorského zákona

Petr Janda

Senát v prosinci schválil návrh změny autorského zákona, podle kterého by za užití hudby už nemusely některé provozovny...

Investor Mička prodal svůj podíl v Liftagu, vydělal mu desítky milionů

Silný rok. Investor Michal Mička koupil v roce 2017 českou módní značku Pietro...

Pražský obchodník Michal Mička prodal svůj 14% podíl v české alternativní taxislužbě Liftago. Podle svých slov spatřil...

Najdete na iDNES.cz