Ročně se má v Žilině vyrobit na 300 tisíc vozidel. Do roku 2009 má továrna zaměstnat tři tisíce lidí, což ji umožní vyrábět na tři směny. Přímo či nepřímo má pak v regionu vytvořit asi deset tisíc pracovních míst.
Podobné parametry automobilka oznámila i v případě nošovické továrny. Ve smlouvě s českým státem nicméně zaručila "minimálně" tisícovku pracovních míst s tím, že věří, že nakonec jich bude přes tři tisíce, jak se plánovalo. - více zde
Firma už nyní láká do regionu další investory. V úterý investici potvrdily americké společnosti Goodyear a CTS, uvedla agentura ČTK. V průmyslové zóně v Ostravě-Hrabové zaměstnají do dvou let nejméně 200 lidí.
Zatím nicméně smlouva mezi automobilkou a českým státem podepsaná není a na neurčito se odkládá i ceremoniál, při kterém měla být zahájena stavba. Ten se měl původně konat 17. května. Zpoždění zapříčinila korupční aféra nejvyšších manažerů automobilky. - více zde
Smlouvu měli zástupci obou stran uzavřít na nošovické slavnosti. Kvůli problémům, které firma nyní řeší, ji ale nakonec čeští zástupci pojedou podepsat přímo do Koreje. - více zde
Podobný osud stihl i automobilku, kterou Hyundai plánuje postavit ve Spojených státech. Do ní che automobilka investovat podobnou sumu - tedy kolem miliardy eur. Slavnostní zahájení stavby bylo plánováno na duben.
Jak česká, tak slovenská ekonomika jsou na automobilové výrobě závislé. Toto odvětví táhne jejich hospodářský růst. V Česku k němu přispívá zejména mladoboleslavská Škoda a kolínská TPCA. Slovensku má zase kromě žilinské automobilky pomoci i francouzská PSA Peugeot Citroën. Továrny na Slovensku mají i Volkswagen a Ford.
Obě země se stávají automobilovými lídry a pokud se naplní plány automobilek, obsadí Slovensko první a Česko druhou příčku ve výrobě aut na obyvatele. - více zde
Právě blízkost Nošovic k žilinské automobilce byla jedním z rozhodujících faktorů, proč se Hyundai rozhodla pro ČR. Nebude to ale zadarmo. Stát chce kvůli stavbě továrny v Moravskoslezském kraji investovat do stavby či modernizace tamní dopravní sítě 10,4 miliardy korun. Právě tolik je totiž třeba, aby vylo možné vyhovětpožadavkům Hyundai na kvalitu dopravního spojení se slovenským závodem, uvedla ČTK.
Společnost Hyundai může také počítat se státní dotací v celkové výši až 4,9 miliardy korun na výstavbu závodu a investiční pobídky pro nošovickou továrnu a zhruba 15
jejích dodavatelů. Českou investici musí Hyundai udržet alespoň 10 let od zahájení výroby, tedy minimálně do roku 2018. Jinak by musela pobídky vracet.