O osmdesát procent hudebního trhu se totiž v současné době dělí pouhých pět firem. Po spojení obou firem vznikne nová světová jednička, která bude mít pod kontrolou asi více než čtvrtinu hudebního byznysu.
Z prvního místa tak sesadí dosavadního leadera Universal Music. Ta po loňském poklesu ovládá 23 procent trhu.
Oponenti spojení varují, že v hudebním průmyslu je už nyní malá konkurence, a dalším zúžením konkurence bude pro spotřebitele znamenat jen dvě věci: menší výběr a vyšší ceny. K takovým obavám ale podle Montiho neexistují dostatečné důkazy.
Proti jsou hlavně poskytovatelé on-line hudby
Proti se staví hlavně poskytovatelé internetové hudby. Jedním z nich je společnost Apple Computers, která tento týden představila svou službu na legální hudbu iTunes i na starém kontinentě. Dosud ji provozovala jen v USA.
On-line hudba totiž zatím stále hledá cesty, jak přesvědčit uživatele, aby za hudbu platili, když je web přesycen miliony hudebních souborů, k jejichž získání stačí jedno kliknutí.
Mezinárodní organizace fonografického průmyslu (IFPI) se zatím brání žalobami. První pokuty padly loni na podzim ve Spojených státech, nyní se obvinění chystají i v Evropě. - více zde
Sony Music je divizí japonského elektronického giganta Sony. BMG patří německé společnosti Bertelsmann. Spojením se setká i řada celebrit, o které se firmy starají. Do stejné společnosti tak bude patřit Aerosmith, Britney Spears nebo Beyonce Knowlesová.
Fúze ještě musí projít schvalovacím procesem ve Spojených státech.