Green Deal se dá využít jako velká příležitost, říká investor Jan Růžička.

Green Deal se dá využít jako velká příležitost, říká investor Jan Růžička. | foto: archiv, MAFRA

Green Deal mohou firmy využít jako velkou příležitost, říká odborník

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Měli bychom využít možností, které nám Green Deal dává, pomoci inovátorům i malým firmám, říká Jan Růžička, šéf vnějších vztahů skupiny Home Credit. Firmy už se brzo neobejdou bez šetrnějšího postoje k životnímu prostředí a větší ohleduplnosti vůči společnosti.

Firmy do roku 2025 plánují v Česku investovat přes sto miliard korun do životního prostředí, společenské odpovědnosti a řízení firmy, tedy procesu, který se zkratkou nazývá ESG. Ačkoliv pouze čtvrtina z nich má plán, jak dosáhnout uhlíkové neutrality, která výrazně ovlivní průmysl, 65 procent z nich chce v následujících pěti letech při investičním rozhodování zohlednit kritéria v ESG.

Co znamená zkratka ESG? Jde tu zjednodušeně o zelené šílenství?
Je to komplexnější příběh. Jednak je patrný tlak politiků a regulátorů i lidí, kteří bojují za klima. Pak je tu tlak médií, speciálně sociálně zaměřených. A hlavně je zde tlak mladých lidí, mileniálů a generace Z. Čísla dokazují, že nabývají na významu, jak stárnou a pronikají do byznysu. Jsou to manažeři, investoři, voliči. A hlavně spotřebitelé, kteří mají peníze.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se