Svou tvář Karel Gott značce Karlův Dvůr nepropůjčil. | foto: Jan Zátorský, MF DNES

Gott se stal kmotrem vína, špekáčků i perníku

  • 20
Milovníci písní Karla Gotta mohou od listopadu přikusovat k písním zlatého slavíka i stylové potraviny. Karel Gott se totiž stal kmotrem výrobků, které pod privátní značkou Karlův dvůr uvedla na trh společnost Plus Discount.

Zpěvák měl přes tři desítky výrobků pokřtít na středeční tiskové konferenci. Během zhruba deseti minut ale křest nestihl, o potravinách ovšem pohovořil.

Značka Karlův dvůr je podle Gotta registrována už přes rok a půl. „Hledali, který Karel by mohl výrobky pokřtít. Já jako labužník to přijímám,“ prohlásil Gott.

„Když se vracím z turné z ciziny, těším se vždy na tradiční české jídlo,“ dodal. Podle svých slov ale potraviny z Plusu ještě neochutnal.

Pokud by se pro to rozhodl, mohl by si z více než tří desítek položek pod značkou Karlův dvůr sestavit celodenní vydatné menu. Posnídat by mohl například jihočeský jogurt ve skle s kouskem vánočky a ke svačině zakousnout šunkový závitek.

K obědu by bylo možné servírovat bramborovou polévku a následně vepřový guláš s houskovými knedlíky v prášku. K pití pak svatovavřinecké.

Večerní chod by pak tvořily trenčanské párky s fazolí s tmavým chlebem. Poslední hodiny dne by pak mohly příjemně uplynout nad lahví chardonnay, miskou solených chipsů, případně sklenkou slivovice.

„Výrobky se mnou mají společné jen jméno, shoda je jen v Karlovi. Nepropaguji je svou tváří, zisk z toho žádný mít nebudu,“ řekl Gott.

Plus Discount má v Česku v současnosti 126 prodejen. Zaměstnává přes dva tisíce lidí, ve finančním roce 2005/2006 společnost vykázala obrat necelých dvanáct miliard korun.

Karlův dvůr
,