Diskuze
Ekonomika brzdí, odbory ale ve svých požadavcích neslevují
Děkujeme za pochopení.
Jiřik
Jen tak mimochodem
Vážení diskutující, u výrobních podniků se celkové zaměstnanecké mzdové náklady pohybují na úrovni 4-8 % VŠECH nákladů. Tudíž milionek sem, milionek tam na celkové mzdy zaměstnanců se úplně ztratí v ostatních nákladech na materiály, energie a služební auta pro kdejakého referenta pro věci zbytečné...
Exit
Tady jsou snad sami manažeři
Je přece normální, že každý chce být za svou práci co nejlépe odměňován, tak co máte proti odborům?! Měli jste se lépe učit a mohli by jste dnes sedět na odborové centrále! Nebo si myslíte, že když se podnik řítí do záhuby, tak si vedení stopne platy?
Jiřik
Re: Tady jsou snad sami manažeři
Naopak, zvýší si je, protože v tu chvíli nejde o klíčové manažery, ale o krizové manažery, kteří pouhou shodou okolností mají stále stejné jméno i tvář
CHACHÁČ
Re: Nejlepsi recept na krizi
Všichni za jednoho - jeden za všechny
Však se rozkulačíte sami , milý socialisti s odborářema dohromady, až bude hlad, tak se začnete požírat navzájem
vymrzovač
proč to řešíte celonárodně?
je to věc každé jedné firmy. Pouze přetiskujete to,co Vám nadiktují odboráři,kteří jsou většinou pohrobci komunismu. Ani si však neuvědomujete(a zjevně o tom ani nevíte), jaký vliv ve státě mají odbojáři ve Škodě-Auto. Ostatní odbojáři totiž nedělají nic,jen tiše fandí škodovákům,a podle toho,co si oni vyjednají,nasadí hranici,většinou o pár procent nižší. To ovšem nejde realizovat s posilováním koruny.Firmy sice hrdinně tvrdí,že zakázky mají stále stejné,ale většinou jen co do počtu kusů,obchodní obraty vyjádřené v korunách klesají. Potom je sebevražedné domáhat se celoplošného zvyšování mezd.................(tolik teorie) v praxi budu rád,když mi nakonec přidaj,že?každá tisícovka navíc dobrá
lolek77
Re: proč to řešíte celonárodně?
Je to trošku jinak. Navyšování mezd táhnou především odbory státních zaměstnanců. U soukromých firem to funguje úplně jinak a každému včetně idnesu je po tom velký kulový co si majitel firmy se zaměstnanci dohodne.
Mac
"Odboráři všech zemí....polibte mi prdel!"
No doufám, že si ti "hodní čeští odboráři", kterým jde hlavně o blaho ostatních a ne sobě, nevezmou příklad ze svých kolegů z Alitalie, kterým se podařilo díky své "péči" zazdít poslední šanci na záchranu firmy.
Ono je lepší mít "vrabce v hrsti, než holuba na střeše", či "nemusí pršet, stačí když kape" a nebo do třetice "všeho s mírou".
Nezapomeňme, že v případě velkého nárůstu nákladů se většinou začíná uvažovat, jak je snížit. V případě Škodovky mohou být 2 řešení: přesunutí výroby na východ a nebo větší automatizace výroby. Obojí = propouštění.
ad. Manažer x Dělník: Oba se potřebují navzájem, ale dělníka může nahradit stroj. Manažera nikoliv.
Toník
Krize
Jo a zapomněl jsem na to, že potom všichni můžou vykřikovat, že manageři mají miliony --- ale myslím, že už na to nebudou mít ani chuť ani náladu ani čas - budou muset totiž hledat novou práci a při ní budou muset začít přemýšlet - myslet na práci - aby je někdo kvůli vlastní chybě nevyhodil
Toník
Krize
Je krásné, jak jsou odboráři prozíraví. Vědí, že čím více lidí bude na dlžce tím rychleji se utlumí inflace - výhoda pro ty, kterým práce zůstane.
Je také krásné, jak se odboráři domnívají, že krize končí příští pátek - tedy po druhém dni odstávky škodovky.. Jen se velmi divím těm managerům, proč těmto odborářským blbům nezatnou típek. Přece práce není- to je fakt. proč daleko rychleji nepropouštějí, kdyby to tak dělali, tak už odboráři škemrali u dveří s tím, že situaci rozumí a že samozřejmě se zvyšováním platů teď nějakých 5-10 let co bude krize počkají. měli by kluci pitomí jít na školení do Porcely nebo Krystalexu, tam myslím by byli spokojeni i s 10% úbytkem a nulovými prémiemi, kdyby měli na 2 roky jistotu. Až začnou mizet lidi z firem Foxconn ( a to bude brzo ), od plastařů, stavebních firem atd. bude všem najednou dobře.
Ruger
no, to jsem zvědav co pro ty primitivy
soudruzi odboráři (kterým jde jen o politický vliv) vyvzdorují, až nebude škodovka konkurenceschopná a začne propouštět. Namalují fangle a budou vyřvávat "Chceme práci!"
wert
pekny...
... ale proc manazeri nezacnou se snizovanim, nebo aspon zastavovanim rustu platu u sebe? ja se tem delnikum nedivim, ze to chtej taky zvysovat.. takovy prumerny cesky manazer, dohromady nic nedela, neni to zadny genius zrovna, za nic nemuze-kdyz se neco nepovede, tak se hned vymluvi atd. a chce za to astronomicky castky... a tohle je demotivujici pro ostatni
antikomunista
Re: pekny...
A co si asi počne dělník bez manažera ? To sám vyjedná úvěry, pozemky, stavbu továrny, stroje, najme lidi a bude vyrábět a prodávat ? PAK ALE BUDE MANAŽEREM, NE DĚLNÍKEM.
__XXXX___
Dělám pro firmu
která škodovce dodává materiál. Nedělám u pásu, mám lepší zaměstnání. Přesto, když se podívám na výplatní pásku, tak zjišťuju, že mám skoro stejný plat, jako nevzdělaný člověk z východoevropské země, který maká u pásu ve škodovce. Sakra, čím to asi bude? Že by tím, jak škodovka více a více přidává svým zaměstnancům, i přes recese na trzích a posilující koruně? Tím zase drbe na ceně nás - dodavatele. Za nás, malou firmičku, se žádný odborář nikdy nepostaví tak silně jako za škodovkáře. Zajímavá politika - jdu šroubovat ke škodovkářskému pásu
antikomunista
Re: Dělám pro firmu
MÁTE ZCELA PRAVDU, ČÍM LEVNĚJŠÍ DÍLY, TÍM VÍCE PENĚZ MÁ KONEČNÝ ODBĚRATEL = ŠKODOVKA. A k těm platům na páse - v době kdy ostravský dělník čelil 17% nezaměstnanosti, v okolí MB nešlo dělníka sehnat a plat byl skoro dvojnásobek celorepublikového průměru. Leč díky státní politice a regulovaným nájmům, čili neexistujícímu trhu s byty, plus sociální houpací síti, se nikdo nestěhoval za prací. Banda seděla doma na dávkách, kuřila, chlastala a nadavala po knajpach.
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Aerolinky čekaly malou holčičku. Dorazila cestující o sto let starší
Na letišti čekali roční holčičku, ale dorazila paní o sto let starší, líčí server BBC News potíže...
Blackout? Máme na to podpůrné služby, vysvětluje šéf přenosové soustavy
Premium „Blackout se sice nedá úplně vyloučit, ale pravděpodobnost, že k němu může dojít, je velice nízká,“...
Není práce, chybějí turisté. Na válku ekonomicky doplácí Izrael i Palestinci
Důsledky více než šestiměsíční války na izraelskou a palestinskou ekonomiku jsou nedozírné. V Gaze...
Sazka upcykluje losy. Z těch výherních vznikl nábytek i tenisky
Společnost Sazka se rozhodla znovu využít své výherní losy. Ve spolupráci s českými designéry tak...