- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vážení diskutující, u výrobních podniků se celkové zaměstnanecké mzdové náklady pohybují na úrovni 4-8 % VŠECH nákladů. Tudíž milionek sem, milionek tam na celkové mzdy zaměstnanců se úplně ztratí v ostatních nákladech na materiály, energie a služební auta pro kdejakého referenta pro věci zbytečné...
Je přece normální, že každý chce být za svou práci co nejlépe odměňován, tak co máte proti odborům?! Měli jste se lépe učit a mohli by jste dnes sedět na odborové centrále! Nebo si myslíte, že když se podnik řítí do záhuby, tak si vedení stopne platy?
Naopak, zvýší si je, protože v tu chvíli nejde o klíčové manažery, ale o krizové manažery, kteří pouhou shodou okolností mají stále stejné jméno i tvář
Všichni za jednoho - jeden za všechny
Však se rozkulačíte sami , milý socialisti s odborářema dohromady, až bude hlad, tak se začnete požírat navzájem
je to věc každé jedné firmy. Pouze přetiskujete to,co Vám nadiktují odboráři,kteří jsou většinou pohrobci komunismu. Ani si však neuvědomujete(a zjevně o tom ani nevíte), jaký vliv ve státě mají odbojáři ve Škodě-Auto. Ostatní odbojáři totiž nedělají nic,jen tiše fandí škodovákům,a podle toho,co si oni vyjednají,nasadí hranici,většinou o pár procent nižší. To ovšem nejde realizovat s posilováním koruny.Firmy sice hrdinně tvrdí,že zakázky mají stále stejné,ale většinou jen co do počtu kusů,obchodní obraty vyjádřené v korunách klesají. Potom je sebevražedné domáhat se celoplošného zvyšování mezd.................(tolik teorie) v praxi budu rád,když mi nakonec přidaj,že?každá tisícovka navíc dobrá
Je to trošku jinak. Navyšování mezd táhnou především odbory státních zaměstnanců. U soukromých firem to funguje úplně jinak a každému včetně idnesu je po tom velký kulový co si majitel firmy se zaměstnanci dohodne.
No doufám, že si ti "hodní čeští odboráři", kterým jde hlavně o blaho ostatních a ne sobě, nevezmou příklad ze svých kolegů z Alitalie, kterým se podařilo díky své "péči" zazdít poslední šanci na záchranu firmy.
Ono je lepší mít "vrabce v hrsti, než holuba na střeše", či "nemusí pršet, stačí když kape" a nebo do třetice "všeho s mírou".
Nezapomeňme, že v případě velkého nárůstu nákladů se většinou začíná uvažovat, jak je snížit. V případě Škodovky mohou být 2 řešení: přesunutí výroby na východ a nebo větší automatizace výroby. Obojí = propouštění.
ad. Manažer x Dělník: Oba se potřebují navzájem, ale dělníka může nahradit stroj. Manažera nikoliv.
Jo a zapomněl jsem na to, že potom všichni můžou vykřikovat, že manageři mají miliony --- ale myslím, že už na to nebudou mít ani chuť ani náladu ani čas - budou muset totiž hledat novou práci a při ní budou muset začít přemýšlet - myslet na práci - aby je někdo kvůli vlastní chybě nevyhodil
Je krásné, jak jsou odboráři prozíraví. Vědí, že čím více lidí bude na dlžce tím rychleji se utlumí inflace - výhoda pro ty, kterým práce zůstane.
Je také krásné, jak se odboráři domnívají, že krize končí příští pátek - tedy po druhém dni odstávky škodovky.. Jen se velmi divím těm managerům, proč těmto odborářským blbům nezatnou típek. Přece práce není- to je fakt. proč daleko rychleji nepropouštějí, kdyby to tak dělali, tak už odboráři škemrali u dveří s tím, že situaci rozumí a že samozřejmě se zvyšováním platů teď nějakých 5-10 let co bude krize počkají. měli by kluci pitomí jít na školení do Porcely nebo Krystalexu, tam myslím by byli spokojeni i s 10% úbytkem a nulovými prémiemi, kdyby měli na 2 roky jistotu. Až začnou mizet lidi z firem Foxconn ( a to bude brzo ), od plastařů, stavebních firem atd. bude všem najednou dobře.
soudruzi odboráři (kterým jde jen o politický vliv) vyvzdorují, až nebude škodovka konkurenceschopná a začne propouštět. Namalují fangle a budou vyřvávat "Chceme práci!"
... ale proc manazeri nezacnou se snizovanim, nebo aspon zastavovanim rustu platu u sebe? ja se tem delnikum nedivim, ze to chtej taky zvysovat.. takovy prumerny cesky manazer, dohromady nic nedela, neni to zadny genius zrovna, za nic nemuze-kdyz se neco nepovede, tak se hned vymluvi atd. a chce za to astronomicky castky... a tohle je demotivujici pro ostatni
A co si asi počne dělník bez manažera ? To sám vyjedná úvěry, pozemky, stavbu továrny, stroje, najme lidi a bude vyrábět a prodávat ? PAK ALE BUDE MANAŽEREM, NE DĚLNÍKEM.
která škodovce dodává materiál. Nedělám u pásu, mám lepší zaměstnání. Přesto, když se podívám na výplatní pásku, tak zjišťuju, že mám skoro stejný plat, jako nevzdělaný člověk z východoevropské země, který maká u pásu ve škodovce. Sakra, čím to asi bude? Že by tím, jak škodovka více a více přidává svým zaměstnancům, i přes recese na trzích a posilující koruně? Tím zase drbe na ceně nás - dodavatele. Za nás, malou firmičku, se žádný odborář nikdy nepostaví tak silně jako za škodovkáře. Zajímavá politika - jdu šroubovat ke škodovkářskému pásu
MÁTE ZCELA PRAVDU, ČÍM LEVNĚJŠÍ DÍLY, TÍM VÍCE PENĚZ MÁ KONEČNÝ ODBĚRATEL = ŠKODOVKA. A k těm platům na páse - v době kdy ostravský dělník čelil 17% nezaměstnanosti, v okolí MB nešlo dělníka sehnat a plat byl skoro dvojnásobek celorepublikového průměru. Leč díky státní politice a regulovaným nájmům, čili neexistujícímu trhu s byty, plus sociální houpací síti, se nikdo nestěhoval za prací. Banda seděla doma na dávkách, kuřila, chlastala a nadavala po knajpach.