- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ale pochybuju ze nejak vyrazne prorazi s jednotkami City elephant jejiz design odpovida tak konci 80. let
Ale technikou je naštěstí na výši. Takové věci jako třeba AVV zahraniční výrobci jaksi moc neumí...
Já jsem pro - už aby se ty vlaky vyráběly. Teď z trochu jiného soudku. Proč ČD nakupovaly pendolina stavěná do 230 km/h, když na našich zmodernizovaných koridorech je maximálka 160 km/h a to ještě ne všude? Nebyly to vyhozené peníze??
Byly , ale neříkej to nahlas, ještě si toho někdo všimne!
Po 89-tém se lokomotivy vyrábět NEMOHLY , protože vždycky, když komunisti něco zdražovali, tak ceny lokomotiv šly dolů! A to by si plebs všimnul, že teď jde nahoru všecko,i lokošky, nééé ? Vždyť nejsme blbci!!!!!!
Taky jsem si vzpomněl na ten starej vtip, že zdražení pečiva bylo úzce kompenzováno zlevněním lokomotiv...
použijí České Dobytčáky nové lokomotivy, které před povinným čtvthodinovým zastavením na mezi pojedou až 200km/h. BOMBA!!!
fakta jsou fakta
15 let trvalo, nez jsme se vyhrabali ze srabu vrcholneho klausismu a jeho korunnich "podnikatelu"
Konečně - vypadá to že se vše vrací do strých dobrých kolejích.
Akorát se obávám že jediným odběratelem budou české dráhy.
Tady bych to neviděl tak černě. Pokud se Škodovce podaří vyvinout skutečně dostatečně výkonou lokomotivu schopnou jezdit 200 km/h schválenou pro provoz po celé Evropě (minimálně pro sousední státy to byla podmínka výběrového řízení), která bude spolehlivá, pak může dobře konkurovat zahraničním výrobcům. Ty totiž prodávají podobné lokomotivy o dost dráž, navíc mají problémy s východním zabezpečovacím zařízením a u nás, ani např. na Slovensku obvykle jezdit nemůžou. Odběratelů se najde určitě dost.
S Alstomem se asi rovnat nemůžeme. Ale zlaté české ruce to možná dokážou při schopném managementu. Ty nové vlakové soupravy se mi líbí mnohem více než ruské pantografy, ve kterých se nadá sedět víc jak 10 minut ! Kdyby naše vagónky měli vyrábět jen pro české železnice, bylo by to fajn a rozhodně by to stálo za to. Bohužel jako všechno v dnešní době je jen o penězích.
Kde přijdete do styku s ruskými pantografy, to mě docela zajímá?
Cheji konkurovat cim??? Zrovna pred mesicem jsem byl v Alstolmu v Nanjingu ( Cina ), kde maji fabriku vetsi, pracovniky i vyvoj levnejsi a pracuji efektivneji, protoze prodavaji vic...
A teď si představte, že motory, pro pohony svých výrobků zadáva Alstom do Škody Electric a.s. a to včetně vývoje. Motory různých výkonů a provedení a to ve stovkách kusů.
A z toho Nanjingu toho do Evropy moc nejde.
Staví novou halu na 70 tramvají a 20 lokomotiv ročně? Když jsem se učil v ČKD (polovina 80. let), tak se v té děsivé fabrice na Smíchově vyrábělo 1000 tramvají ročně a v Lokomotivce 150 lokomotiv ročně. Byly to kvalitní stroje, jezdí dodnes, a nejen u nás. Pravda, vývoz hlavně do východního lágru, ale to bylo dáno celkovou politickou orientací. Škodovka by se měla trochu probrat a začít vyrábět něco, v čem se dá jezdit a nevyrábět designérské kreace. Elefant i tramvaj Porsche jsou obludy, které zaneřáďují české koleje. Pokus o modernost se poněkud zvrhl, nejsou hezké. A jsou předražené.