Vítězné firmy by tak měly začít budovat úseky Úsilné - Hodějovice o délce 7,1 kilometru a Hodějovice - Dolní Třebonín dlouhý 12,5 kilometru. Obchvat má být hotový do roku 2021.
„Druhé kolo výběrového řízení bylo vypsáno 12. ledna. Uchazečů je 15 na každý úsek, v prvním kole výběrového řízení nebyl nikdo vyřazen,“ potvrdil Jan Studecký, mluvčí Ředitelství silnic.
Zájemci o stavbu jsou nejen z České republiky, ale ve velké míře také ze zahraničí, ze Španělska, Turecka, Itálie i Bosny a Hercegoviny.
Už nyní jsou na obou úsecích viditelné přípravné práce, některé lesy, kudy dálnice povede, jsou vykácené. V lokalitách u Českých Budějovic také archeologové provedli výzkum.
Z dálnice D3 je v současné době v provozu úsek z Bošilce u Veselí nad Lužnicí do Tábora a Mezna na hranicích Jihočeského a Středočeského kraje. Dále ještě od loňského podzimu funguje krátká část u Českých Budějovic, tři kilometry dlouhý úsek Borek - Úsilné. Dohromady to dělá přibližně 50 kilometrů D3.
Ve výstavbě jsou další dvě části Borek - Ševětín a Ševětín - Bošilec. „Práce na stavbě dálnice D3 Ševětín – Borek dovršily 20 procent,“ oznámila před nedávnem Iveta Štočková, mluvčí společnosti Eurovia, která je zhotovitelem úseku. Část do Bošilce už je hotová z poloviny. Po obou se mají řidiči projet v roce 2019.
Z dálnice D3 stále chybí část vedoucí od Budějovic do Dolního Dvořiště k rakouským hranicím a ještě vzdálenější je středočeská část.