- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Při jízdě se pravděpodobně náležitě nevěnoval řízení vozidla"
tady bych se skoro vsadil, že se věnoval v maximální míře, co mu jeho věk dovolil. Ještě jsem neviděl 98letého staříka, který by byl psychicky i fyzicky plně fit.
No, pokud neměl platné lékařské vyšetření- on totiž klidne mohl řídit, lékaři nic neřekl....- tak má veliký malér. Pojišťovna bude škodu na lokomotivě pozadovat po něm...
z nesoudnosti dědka de stane obecne ohrožení..
Si takhle jedu autem a najednou ponorka.
Ten bude řídit do 105 let. Prohlídkou sice neprojde, ale maximálně dostane pár zákazů řízení, které může ignorovat. Stejně je evidentně v dobré fyzické kondici a já mu to přeju. A nemyslím si, že by špatně viděl. Skoro jistě ale špatně slyší a neotočí hlavu do potřebného úhlu, odkud jel vlak.
No jo, už ho vidím, mobil v ruce, puštěná ČT3, tihleti mlaďoši.....
Tomu lékaři co mu vystavil lékařské potvrzení zdravotní způsobilosti, bych okamžitě sebral licenci. Děda za to nemůže, ten Mudrc měl mít dost rozumu a vzdělání.
Otázkou vůbec je, jestli ho měl...
Je zajímavé, že jakmile dojde k dopravní nehodě, kterou způsobí senior, okamžitě mají mnozí potřebu v diskuzi řešit souvislost s věkem a tvrdit, že řidič daného věku nemá za volantem co dělat.
Proč se stejné logické konstrukty neobjevují i pod články o nehodách 18-24letých řidičů, kteří v poměru k zastoupení v populaci působí o 16 procentních bodů více nehod než senioři?
Zkusme byt objektivni a vztahnout taky pocet nehod k najetym kilometrum. Ja si sice namlouvam, ze jezdim celkem dobre, ale kdo vi, jak to vypada z pohledu jineho ridice. Druha vec je, ze je dulezita citelnost jizdy, tedy to, ze ostatni ridici vidi, co chcete udelat. Pravda, tohoto pripadu se to netyka.
Takový dědek už nemá dávno za volantem co dělat.
Řekl byste to takto hezky i vlastním rodičům či prarodičům?