Než se řidiči projedou po nových částech dálnice, musí počítat s omezeními. Na 5,5 kilometru dlouhém úseku Háje–Milín začne v dubnu nepříjemná uzavírka dlouhá 200 dnů. Po tuto dobu pojede doprava po místní komunikaci přes Milín.
Na konci roku 2023 pak auta najedou na novou levou polovinu již hotové D4. Pravý pás budoucí dálnice včetně mostů by měl být otevřený také na 3,6 kilometru dlouhém úseku kolem Mirotic. Provoz bude odkloněný také mezi Lety a Čimelicemi na Písecku, důvodem bude vybudování mostů a hlavní trasy.
„Významnou akcí v roce 2023 bude i zahájení výstavby odpočívek Krsice a postupně se bude budovat také dálniční informační systém,“ informovala za zhotovitele Via Salis Daniela Pedret. U křižovatky Lety začne rovněž vznikat operační středisko, odkud se bude řídit správa a údržba 48 kilometrů dálnice D4 (32 nových a 16 navazujících).
Aktuálně je na dostavbě hotových 36 procent z celého díla, které má být dokončeno za dva roky. Budují ho formou PPP projektu, zjednodušeně pomocí soukromých peněz. Stát pak bude dálnici postupně splácet a konsorcium ji bude 25 let provozovat, než ji státu předá v bezvadném stavu. Nový úsek D4 buduje sdružení DIVia, jež tvoří firmy Vinci a Meridiam. Via Salis je jejich společným podnikem.
„Jsme rádi, že se daří postup prací držet tak, jak byl naplánovaný, protože dostavba D4 je důležitá pro budoucnost PPP projektů v České republice,“ uvedl generální ředitel Via Salis Christian Biegert.
Po osmnácti měsících od oficiálního zahájení stavby jsou některé části projektu dokončené zcela a některé z podstatné části. Na celé trase budoucí části D4 jsou hotové skrývky ornice a většina přeložek inženýrských sítí (70 procent).
U křižovatky Lety vznikl provoz pro výrobu betonových a asfaltových směsí, u nějž se počítá s produkcí přibližně 70 000 kubíků betonu a 500 000 tun asfaltových směsí. Tato lokalita je přibližně v polovině budovaného úseku tak, aby byly co nejmenší náklady na přepravu a dopravní zátěž.
Celkem vznikne na novém úseku také čtyřicet mostů. Některé ve špatném stavu se musí odstranit. D4 totiž zčásti vede ve stávající trase silnice první třídy. Stavaři již letos odstranili dva mosty v blízkosti Mirotic a na jejich místě vznikají nové.