Návrat k tomuto materiálu má jeden hlavní důvod. Koženka je lepší na údržbu než sedadla s látkovým potahem a polstrováním.
„Jsou lépe omyvatelná, úklid by měl být efektivnější,“ vysvětlil ředitel dopravního podniku Slavoj Dolejš.
Podle něj tak bude tento materiál vhodnější právě v době epidemie covidu, kdy se na hygienu klade v MHD větší důraz než kdy dříve.
Zároveň má však na rozdíl od plastových nebo dřevěných sedaček, které jsou mnohdy v městské dopravě také, nabídnout více pohodlí.
Podnik, který je stoprocentně vlastněný městem, zároveň chystá pořízení nových nízkopodlažních autobusů Solaris Urbino s kapacitou pro 125 cestujících, které mají být rovněž s koženkou.
Pořizovací cena jednoho vozidla, která vzešla z veřejné zakázky, je 7,8 milionu korun.
Dohromady jich má být devět za 70,7 milionu korun včetně diagnostického a servisního vybavení.
Nové autobusy se mají dostat do provozu na jaře a díky tomu bude možné vyřadit některé starší stroje.