- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Železniční most u Červené n/Vlt. byl až do roku 2006 národní kulturní památkou. Pak se někdo zapříčinil o to aby byl vyjmutý ze seznamu. Místní lidé budou o tom asi vědět více.
A že si vždycky památkáři vzpomenou, že je stavba unikátní, až v okamžiku, kdy se má bourat...
Oni si vzpomněli už mnoho let předtím. Račte číst článek pořádně.
To je jako s bezzásahovými zónami na Šumavě. Nemusíme to přece chránit pořád, stačí ochrana v 99% času. Že by se někdo trefil s kácením či bouráním do toho jednoho procenta? Ale prosím vás...
Nechat! Druhý nejstarší most svého druhu v Evropě. Technická památka. :/
V pořádku, vás požadavek je legitimní.
Předpokládám, že vyhovíte požadavku na zaplacení rekonstrukce, odkoupení pozemků pro přivedení cest mimo drážní těleso, zaplatíte i každoroční kontroly...
Nemusí nic kupovat. Ten most je k didpozici zadarmo (a ještě dostane dotaci, která se rovná nákladům na zbouraní).
Znám osobně jednoho akvivistu, který tento most chce zachránit. Na otázku, k čemu by ten most sloužil odpoví, že by přes něj vedla třeba cykloztezka. A na otázku jaká (nejbližší je totiž přes 20 km daleko), odpoví: No tak se přeci postaví....
Cyklostezky jsou na obou stranách - 1 resp. 2 km vzdušnou čarou.... Vedou po obou stranách Vltavy a dneska se nechá mezi nimi přejet např. u Zvíkova...
Opravte si popisek u fotky.
"Dlouhých 131 let spojuje železniční most mezi obcemi Vlastec a Červená nad Vltavou břehy řeky Vltavy nad orlickou nádrží"
Tech 131 let je tam most, orlicka nadrz nikoliv.
Není problém ten most zachránit. Majitel nabízí jeho převod zdarma. Problém je, že ti co ho chtějí zachránit chtějí ještě, aby jim někdo platil údržbu toho mostu.
Doporučuji se řídit příkladem předků. Ti nám totiž odevzdali především fungující železniční síť, ne jeden most. Předci se s jejich bouráním a nahrazováním novými, vyhovujícími potřebám provozu, moc nepárali. Díky tomu máme třeba dvojkolejný most pod Vyšehradem, pořádné mosty kolem Břeclavi, Fantovu budovy pražského Hlavního nádraží místo té předchozí atd.