Geometrická výmalba je nepřehlédnutelná...

Geometrická výmalba je nepřehlédnutelná... | foto: Archiv soutěže

Ofous, místo, kde muži přicházejí o vousy. Rádi vás tu i pohoupají

  • 8
Netradiční holičství a vlasové studio bez nálepek, to je Ofous. Atypický interiér vytvořil majitel pro všechny hravé zákazníky, kteří se nebojí experimentovat.

 V činžovním domě ve Vršovicích vzniklo holičství a kadeřnictví v jednom po rekonstrukci kombinací nebytové a bytové jednotky s celkovou plochou 57 m2. „Základem konceptu jsou osobitost, spojení tradice s moderní dobou, hravá extravagance a budování komunity,“ vysvětluje Tadeáš Kněř, jeden z autorů interiéru (společně s Jasnou Cao).

I proto zde najdete třeba místo obligátních židlí dvě zavěšené houpačky. Přáním majitele bylo totiž vytvořit zajímavý interiér, kde se muži i ženy budou rádi potkávat.

Osvětlení tvoří 22 samostatně visících žárovek.

Studio Ofous přihlásili autoři do soutěže Interiér roku (více o výsledcích posledního ročníku najdete v tomto článku). Soutěž organizuje Institut bytového designu pro architekty a bytové designéry z České i Slovenské republiky, hlásit se do nového ročníku lze už nyní.

Pruhy a žárovky

Co doslova uhodí do oka na první pohled? Geometrická malba na stěnách i na podlaze, ta zastupuje moderní část konceptu. Návrat k tradicím zase evokují originální dřevěné doplňky, například zrepasovaná truhlářská hoblice, která slouží jako pracovní stůl, starý nábytek plní funkci vitríny pro vlasovou kosmetiku, pult na míchání barev i skříňka na ručníky. Nechybí ani zrcadla v zachovalých dřevěných rámech ve výrazné červené barvě.

„Myšlenka tradice a řemesla je přítomna i v desítky let starém, původním holičském křesle,“ upozorňuje Tadeáš Kněř, „prvek chaosu zase vnáší do prostoru osvětlení skládající se ze 22 samostatně visících žárovek na šňůrách v ostře kontrastující červené barvě. Na první pohled je umístění náhodné, v praxi ale tvoří ideální podmínky pro práci bez nadbytečných stínů.“

Dvě lanové houpačky ze studia Vacek, které slouží jako netradiční čekací prostor, přitahují nové zákazníky a v mnohých probouzejí vzpomínky na dětství, chuť hrát si a experimentovat. Což se odráží i v přístupu při výběru účesů.

„Rekonstrukce byla svépomocí a velmi pracná, vznikala víceméně náhodně a intuitivně. Výzvou byla kromě stavebních úprav také geometrická malba napříč celým prostorem, výběr a rekonstrukce dřevěných doplňků,“ popisuje autor interiéru.

Stará hoblice slouží jako pracovní stůl.

Dodnes vzpomíná na odstraňování neskutečného množství hmoždinek, které zde zůstaly po předchozím uživateli, etno obchodu s korálky. Ještě náročnější než likvidace hmoždinek však byla podle něho kolaudace, která v něm zanechala vzpomínky na celý život.