Správa železnic na dotaz MF DNES potvrdila, že se trať bude navzdory konci motoráků skutečně modernizovat. Železničáři investici obhajují tím, že zde provoz nekončí úplně, protože nákladní vlaky tudy budou minimálně třikrát týdně jezdit dál.
„Opravu provádíme kvůli zajištění bezpečnosti provozu i při menší intenzitě dopravy. V takové situaci totiž dochází k rezavění hlav kolejnic, čímž není dostatečně zajištěn kontakt mezi kolejnicí a koly. To by následně mohlo narušit funkci zabezpečovacího zařízení, potažmo bezpečnost dopravy,“ vysvětluje mluvčí Správy železnic Nela Friebová s tím, že u čtyř zabezpečovacích zařízení přejezdů se proto vymění některé technologie. „Oprava je vyčíslena na 19 milionů korun,“ sděluje.
Kraj už nechce platit spoje pro pár cestujících, dvě lokálky končí![]() |
První vlak na trati ze Skalice nad Svitavou přes Boskovice do Velkých Opatovic vyjel v květnu 1908. Nyní však motoráky z úseku mezi Boskovicemi a Velkými Opatovicemi zmizí. Kraj zrušení spojů vysvětluje tím, že tady jezdilo málo lidí a na takto minimálně vytíženou trať nechce dál dávat peníze.
„Již několik let před pandemií byl zaznamenáván přepravní proud zhruba 75 cestujících za průměrný pracovní den v jednom směru s tím, že průměrná obsazenost vlaku v nejsilnějším úseku činila přibližně deset cestujících,“ přiblížil Květoslav Havlík, mluvčí krajské společnosti Kordis, která koordinuje veřejnou dopravu v regionu. Vlaky podle něj budou dostatečně nahrazeny autobusy.
18. února 2023 |