- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To je vcelku bomba. Je tu natažených docela dost vedení, tak super ekologický počin. Někdy nezávidím těm řidičům, čemu se musí vyhnout a neshodit při tom "faje". Toto může i v tomto pomoct.
Budou tahat mrtvou váhu( baterie) i na běžných trasách???? S výjezdem do kopce pokud je náledí pomohou spíše vhodné gumy, než větší výkon motoru.
Kromě těch asi hodně vyjímečných případů výluk (na které se dají nasadit autobusy), mi smysl celkem uniká. Vždyť všechny z těch popsaných výhod má snad i normální trolejbus, ne?
Prakticky je výhodou, že to nezůstane stát v půlce křižovatky, když vypadne proud, na případné objížďky, kdy se i kvůli 1 rozkopané ulici celá linka musí nahradit autobusy, případně se v budoucnosti dá uvažovat o prodloužení linky za trolej. Při rozjezdu to nebude mít takovou odběrovou špičku z trolejí (je otázkou, jak se to projeví v provozu mezi 200 šalinami), něco to ušetří, když v koncových úsecích není při rekuperaci další vozidlo s odběrem, které by energii převzalo (dnes to valí do odporů a ve formě tepla do luftu). Čili ano, vše je správně, jen je to podáno formou pro předškolní děti.
To snad ne... tak oni řeší provozní kraviny jako "rozjezd do kopce", ale aby vymysleli kombinovanou linku, jako jsou v Bratislavě Dlhé diely, to ne. Já myslel, že tyto trolejbusy se pořizují hlavně kvůli cestujícím... navíc: na které lince, kterou obsluhují sóla, je problém s vyjetím do kopce častěji než 2 dny v roce při kalamitě??
Tak si pak nestěžujte na zácpy a rozkopané uzavřené ulice.