„Brněnský dopravní podnik pořídí celkem deset kusů těchto vozů. První dorazil v pondělí, další v úterý a třetí poté ve středu. Dodávka ostatních vozů je v plánu průběžně do konce srpna,“ uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Stroje 26Tr s kapacitou 102 cestujících dodává plzeňský výrobce Škoda Electric a jeden vyjde na 12 milionů korun.
V dopravním podniku počítají, že akumulátory budou sloužit nejen na výlukových trasách, ale i v běžném provozu. Pomohou například při rozjezdu do kopce. Při jízdě dolů naopak dokážou energii shromažďovat díky elektrodynamickému brzdění.
V zimě tuto energii využijí na topení nebo budou zbytek vracet do sítě. Akumulátory se zároveň mohou dobíjet i z trolejového vedení.
S trolejbusy na baterky přichází do Brna ještě další novinka. Bude v nich i klimatizace, kterou zatím tyto druhy vozidel nemají. Od loňského roku na ni mohou narazit cestující alespoň v části autobusů, do té doby nebyl takto vybaven žádný vůz.
„V průběhu roku přibudou další klimatizované autobusy, takže jich budeme mít celkově šedesát,“ dodala mluvčí DPMB Barbora Doležalová.