Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

RH

Stavějte, ale u souseda...

Zvlášť případ Modřic mi přijde směšný. Baráky stojí u trati, která tam je 170 let, ale teď místním její rozšíření o VRT se vším možným odhlučněním vadí. Asi by jim tam měli pustit zase čisté a nehlučné parní lokomotivy...

MU

Jak dlouho tam stojí domy a zahrady?

Ale má to logiku, proč to táhnout prázdnou krajinou, podél dalnice, když to můžem poslat delší trasou, obcí, kolem hřiště, zahrad, a ještě lidem zabrat pozemky, vlak kvůli tomu nepojede 300 ale jen 200. Hurá, vyhráli jsme.

Akorát nechápu proč to vlastně stavime za těžké miliardy.

Pořád opakujeme stejné chyby, tranzitní silnice, železnice, vše přes obce. Pak složitě řešíme obchvaty.

Ten systém si vychovává Patriky sám. Už se v Brně řehtá.

JR

Nj, v tehle huste zabydlene zemi stavet cokoli je peklo. Kazde 2 kilometry pomalu nejake obydli, to se pak nejaka paterni infrastruktura vlece.

PR

Možná i z těchto důvodů hlupáci ve Švýcarsku a Rakousku žádné fungl nové tratě nestaví, ale tam kde je to třeba, pouze přidávají další koleje ke stávajícím trasám.

Ovšem obávám se, že metody českých dopravních "odborníků" žádný jiný stát kopírovat nebude, poněvadž nikdo jiný nestojí o to, aby jim dálniční sít ničila těžká kamionová doprava. Ale jako tunel do státního rozpočtu jsou české VRT výborná věc.

MG

Takže přestože bude trať za stovky miliard stavěná na rychlost 320 km/h, tak tam kvůli obcím budou rychlovlaky jezdit pouhých maximálně 200 km/h. A to se vyplatí?!

ZJ

V nějakém úseku, navíc v blízkosti zastávky klidně. Zcela běžné, i TGV nejede až do středu Paříže 300km/h

PM

Vytlačit rychlovlaky jde nejlépe od domu pána ministra dopravy Kupky. Tam se na rovině plánuje 2.5km dlouhý tunel, ministrovi to nestačí, chce 3.5km dlouhý.

Dodatečné náklady stovky milionů jen to fikne.

Aby na to byly peníze, tak se musí škrtat jinde, no..

Kupka a celá ODS je banda dobývačů renty. O blaho země jim nejde, jen o blaho své..

DN

aneb, když u nás (v Horní Dolní) nebude stavět, tak tudy nebude jezdit....

PM

Přitom kdyby v té Horní Dolní novou trať umožnili, současné rychlíky by jely po novostavbě a na současné trati by mohlo jezdit a zastavovat více osobáků.

Ale to už NIMBYstům nedojde..

MK

Nová trať je skoro nehlučná. Námitky kvůli hluku jsou zcela irelevantní.

TN

Nehlučná asi nebude, kdy u obce kde bydlí ministr dopravy bude na rovině VRT v tunelu

PR

A opravdu se ten kousek "VRT" do Břeclavi vyplatí? Já jen, že Slováci v nejbližších letech žádnou trať stavět nebudou, a Rakušané staví zásadně jen do 230 km/h. Takže v té Břeclavi může být leda tak koncové depo.

Mimochodem - nedávno měnila pražská Správa železnic několik pražců mezi Břeclaví a státní hranicí do Rakouska. Ačkoli výluka trvala nepřetržitě 3 týdny, kdy se jezdilo po jedné koleji a vlaky nabíraly až 25 min zpoždění, na trati se pracovalo ve všední dny cca od 7:00 do 12:00. Tak by mě zajímalo, zda součástí projektu českých VRT je jejich vyjmutí z kompetence pražské SŽ,a nebo se nové tratě budpou stavět jen proto, aby měly kolem čeho jezdit výlukové autobusy.

Nová VRT by však měla vést pokud možno co nejblíže D2 a D1, aby cestující mohli pozorovat fronty stojících kamionů od Velkého Meziříčí až po Blučinu.

PM

Ano, vyplatí se.

Kapacitně současná trať už teď nestíhá, bijí se příměstské vlaky, rychlíky a do toho ještě náklad. Nějaké dvě koleje jsou potřeba.

Když už stavět další koleje, je nákladově skoro jedno zda budou na Vmax 160 jak současná trať, nebo 200 či 320. Náklady jsou jen o něco vyšší, o pár desítek procent. Ale ušetří se tím cca 5 minut.

Na té relaci budou VRT vlaky jezdit tak jako tak, protože přijedou po VRT trati od Prahy či Ostravy. Takže by bylo zbytečné, kdyby zde svůj potenciál nevyužily.

Slováci se do VRT nedokopou, ti jsou v .. putinstánu. Rakušáci plánují Vmax 200-230, dle jejich koncepce. Naše koncepce je 300-320, vést teoretické debaty co je lepší klidně můžeme.

  • Nejčtenější

Syny mlátil, dcery znásilňoval. Po zabití tyranského mlynáře nikdo neuronil slzu

26. května 2024

Premium Mlynářský syn už nemohl vydržet kruté zacházení svého otce s mladšími sourozenci a po krátké...

Řidiči MHD si už hudbu nepustí. Cestující si stěžují, vysvětluje vedení zákaz

27. května 2024  6:05

Brněnský dopravní podnik přichystal pro své šoféry nečekanou novinku. V kabině si nově nesmějí...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Ženě tlačil hlavu do hlíny, pak ji pokálel. Za brutální znásilnění dostal 6,5 roku

28. května 2024  13:15

Mimořádně brutálně si počínal cizinec, který na Vyškovsku napadl ženu. Tu nejprve oslovil, pak ji...

Z velkých plánů sešlo. Brněnská akvaponická farma končí, dluží i zaměstnancům

27. května 2024

Brněnská firma Future Farming, která se zabývá akvaponickým zemědělstvím, chystá uzavření farmy v...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Z Pohlreichem zostuzené Bohémy má být opět restaurace, Národní divadlo ostrouhalo

27. května 2024  13:33

V Brně to býval známý pojem, byť v posledních letech existence se renomé restaurace Bohéma...

Karviná - Vyškov 1:0, favorit vyhrál i druhý zápas baráže, rozhodl Mikuš

2. června 2024  16:51,  aktualizováno  19:34

Karvinští fotbalisté v baráži proti Vyškovu vyhráli i druhý zápas nejtěsnějším rozdílem 1:0 a...

U Brněnské přehrady zkolaboval cyklista. Resuscitace nepomohla

2. června 2024  12:46

Pomoc jihomoravských záchranářů potřebovalo v sobotu několik cyklistů. Na Brněnsku ošetřili ženu,...

Po chudých letech bylo potřeba něco udělat, říká „šéf kultury“ v Blansku

2. června 2024  12:32

Chcete se pořádně pobavit? Tak to musíte do Boskovic, nebo raději vyrazte rovnou do Brna. Tento...

Podobu zahrady u nově otevřeného Domu přírody v Hodoníně ovlivnilo tornádo

1. června 2024  16:35

Poznávání pokladů bohaté a unikátní národní přírodní památky Hodonínská Dúbrava je hlavním cílem...