Čtvrtek 4. března 2021, svátek má Stela
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 4. března 2021 Stela

Diskuse k článku

Brno drží řidiče v nejistotě. Začátek rezidentního parkování nemá termín

Od podzimu řidiči v centru Brna zdarma nezaparkují. Vzniknou zde zóny placeného stání. Nebo ne? Podle prvotního plánu vedení města měl systém rezidentního parkování v městské části Brno-střed fungovat už nyní. Z května se ale stal začátek září, ze začátku září „někdy na podzim“ a podle nejnovějších informací se mluví spíše o konci roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M23o48j44m90í11r 69S78k51á71l70a 2650912716

Zatím by úplně stačilo, kdyby MP konala a odtahovala do p.....ryč všechny ty smradlavé plechovky parkující v zákazech stání, v křižovatkách, u přechodů, na chodnících a vůbec všude, kde nemají co pohledávat!!;-€;-O

0/−1
29.5.2017 17:57
Foto

S79t45a14n46i26s60l93a61v 52D89o28l71e54ž43a52l 5341408429340

V Jihlavě už tuhle "lahůdku" máme, je prodáno víc parkovacích karet než je parkovacích míst, takže kdo se vrací z práce později než ostatní má smůlu. No hlavně že to sype, nikoho už nezajímá, že město vědomě prodává službu o které ví že ji nedokáže zajistit. Platíte si možnost zaparkovat - když bude místo - ne nárok zaparkovat.

+3/0
29.5.2017 13:42
Foto

M75i43r65o94s98l75a37v 69U41r81b50a51n 1886567411139

Aha, tak 900 a 9000, o vozidlech zivnostniku nemluvem, tak to je ten SYMBOLICKY poplatek pro rezidenty, prej aby jim cizaci nebrali mista, jak nam to bylo prezentovano na setkani s predstaviteli mesta. Jenom sprosta dan, ci mozna jeste presneji vypalne, protoze se jedna o penize, za ktere mesto tem co plati nezajisti vubec nic..

+5/0
29.5.2017 13:11
Foto

M50o91j13m45í39r 10S47k21á38l12a 2600642946

A proč by mělo město něco zajišťovat?8-o

Koupil jsi si auto? Tak se taky postarej, kde budeš parkovat...:-P

0/−2
29.5.2017 18:38
Foto

M14i90l63a77n 98N38a51v69r18á53t69i16l 8737501306531

Nedělejte to, zkomplikujete život všem.

+5/0
29.5.2017 9:59
Foto

T97o67m71á59š 38T13a92t82í78č54e52k 5740262450618

Však to právě chcou. Abys vzniklé komplikace vyřešil pravidelnou jízdou na kole po neexistujících cyklostezkách či v pěkně přecpané MHD.

+3/0
29.5.2017 13:42
Foto

P14a26v89e13l 17B61o39u72c50n82í23k 4232881493795

Silnicemi po štatlu se nedá pomalu ani projet. Všude zavazejí auta. Stojí do křižovatek, u přechodů, není pořádně vidět. Třeba u nás jsou některé ulice takřka neprůjezdné, po obou stranách stojí auta, hlavně že jejich majitelé mají své upravené předzahrádky u domků. Když chci projet, hledám místo abych se vyhnul protijedoucímu autu. A k tomu dodávky a náklaďáky. Tady už týden stojí na místo pro osobáky cisterna. U nás vyasfaltovali část chodníku pro parkování, jedno místo vyšlo na cca 32 tisíc Kč. Ti, co tam dnes stojí nepřispěli ani korunou.

+4/0
29.5.2017 9:58
Foto

Š46t78ě58p23á10n 56V70a98n54ě57k 3513219347267

Radnice usilovně pracuje na vylidnění centra koukám.

+1/0
29.5.2017 9:51
Foto

P91e89t52r 78K44o69v50a40ř28í94k 1611233489877

Zavést se jim to nepodaří, protože za ten masakr, který vymysleli, by je lidi sežrali. Rv

+3/0
29.5.2017 9:29
Foto

M38a21r36t76i20n 13B89u78r16e58š 3346215348951

Náměstek pro dopravu a nemá řidičák ani a neměl ani šalinkartu dokud ho nechytli, že jel na černo :D :D :D

+7/0
29.5.2017 9:26
Foto

J88a40k83u50b 12K44a44m11e20n79i59c91k63ý 4409112357336

na co ridicak, kdyz dokonale vyuziva sluzebni auto, zejmena v dobe, kdy ma dovolenou, jede pro fet nebo se ozrat v praze a kompletne to auto poblit ;-D;-D

+2/0
29.5.2017 9:33
Foto

R20a26d87e44k 81H53o89d74a28ň 9106197601363

Radnice slíbila už dávno v minulosti web, kde bude s předstihem vysvětleno jak přesně bude rezidentní parkování fungovat. Důvod proč ten web nejede je zjevný: v okamžiku kdy by ho spustili, mohla by se zdvihnout výrazně větší vlna odporu než nyní, kdy vlastně nic není jasné. Jenže čas do schválení finálního stavu se zkracuje, takže pozdržením informací seberou občanům efektivně možnost se jakkoli bránit.

+6/0
29.5.2017 9:17
Foto

P12a14v32e59l 63M67o71r73a96v51e62c 3782239952168

A nemůže ten web být až poté, co budou známa pravidla? A pravidla se ještě ladí?

0/0
29.5.2017 9:19
Foto

M78a23r36t44i83n 14T35r86k18a25l 6957191987

Zajímala by mě situace. Bydlím v činžáku, Královo pole. Mám garáž cca 150 metrů od domu a z toho důvodu nechci zaplatit 900Kč za rezidentní parkování (již jsem investoval nemalou částku do garáže abych nepřekážel na ulici). Přijedu k domu s nákupem, který půjdu vyložit a mezitím (cca 5 minut) projedou měšťáci s kamerou. Zaplatím pokutu ? Bude to Holan nějak řešit ?

+2/0
29.5.2017 9:14
Foto

P93a63v45e31l 41M43o83r32a97v47e73c 3892949752648

Kr.Pole se toto nyní nedotkne. Varianty kde bude možné na jak dlouho zastavit předpokládám budou, K+R styl "parkování" snad nikomunevadí. Pokud si tím způsobem nehodlám jít něco vyřizovat na poštu s půlhodinovou frontou a ponecháním auta na blikačkách, žejo :)

+1/−1
29.5.2017 9:18
Foto

P27e19t97r 73K27o17v69a38ř76í93k 1411193469787

Zpočátku ne, ale dotkne se to postupně celého Brna, do těch nejzazších periferií. To bude pálka, kterou lidi zaplatí, pokud si pojedou někam něco vyřídit mimo bydliště - na poštu, úřad, obchod, návštěva ...

0/0
29.5.2017 9:33
Foto

P41a23v69e76l 69M87o18r24a45v15e90c 3862749712368

Ano to souhlas, nejdřím centrum pak další části. Celé město afaik ne. Ale dle toho jak to bude v centru lze usuzovat jak to bude později fungovat i jinde. Takže pokud v centru budou K+R zóny nebo takové parkování bude tolerováno..

0/−3
29.5.2017 9:35
Foto

P88e41t20r 25K21o13v79a98ř58í14k 1241903409187

Celé město skutečně ano! Vy jste ten projekt neviděl - rozdělení celého Brna na 4 zóny a ceník parkování?

0/0
29.5.2017 9:41
Foto

P47a94v13e21l 29M24o37r18a78v17e83c 3472219692358

Celé město skutečně ne! Vy jste ten projekt asi důkladně nestudoval, že?

https://www.brno-autem.cz/wp-content/uploads/2016/09/rezidencni-parkovani-mc.png

0/0
29.5.2017 10:11
Foto

P89e45t48r 22K38o14v44a55ř83í67k 1281943439907

Prosím, nehádejte se, nemáte pravdu. Brno je rozděleno na 4.zóny, 4.zóna je vše, co je v Brně a není v předchozích 3 zónách.

http://www.brno.cz/fileadmin/_processed_/csm_170426_parkovani_cenova_pasma_navstevnik_940aac5e73.jpg

a ceník k jednotlivým zónám:

http://www.brno.cz/fileadmin/_processed_/csm_170420_parkovani_c576788b1a.png

Celý projekt je tu:

https://www.brno-autem.cz/wp-content/uploads/2017/04/Rezidentn%C3%AD-parkov%C3%A1n%C3%AD-2017-04-19.pdf

0/0
29.5.2017 10:59
Foto

I26v97o 81H63e19b32e59l40k47a 8775370472720

Vážně věříte v K+R zóny nebo v nějakou toleranci? Takže až kvůli tomuhle paskvilu budete platit ročně pět tisíc na první auto navíc za rok. (karta + občasné parkování jinde) Třeba si na dnešní den vzpomenete.

0/0
29.5.2017 9:42
Foto

J62a40k18u32b 26K76a91m26e29n37i97c67k75ý 4709792687916

vsichni se asi hlavne shodnou, ze centrum by takove parkovani potrebovalo, ale pro zbytek mesta se to absolutne nehodi

+1/0
29.5.2017 9:47
Foto

I77v75o 25H45e80b68e22l72k20a 8735790722630

Neshodnou. Protože to je nesmysl. Zavedete to na jednom místě a rozleze se to všude. Centrum města by spíš potřebovalo parkovací domy pro bydlící. Záměrně neuvádím pro rezidenty.

V centru totiž reálně chtějí bydlet pouze singl městští profesionálové. Klidně si zaplatí 2000/měs. za garantované místo. Jenže spousta z nich jsou cizinci nebo lidé, kteří v Brně pracují. Jsou tu pár let a pak jdou za prací jinam. Nechtějí si neustále přehlašovat trvalý pobyt.

V centru rozhodně nechcete bydlet s rodinou.

Navrhované řešení povede pouze k tomu, že Bratislavská se přesune na Svoboďák.

+1/0
29.5.2017 10:11
Foto

J22a25k80u11b 44K28a91m86e76n59i49c11k91ý 4759682517146

centrum sem mel na mysli spis to historicke, ten uzkej okruh

0/0
29.5.2017 10:27
Foto

I77v97o 36H31e58b24e13l37k67a 8575810332150

Já taky. Navíc v něm bydlím. Znám svoje sousedy. Vím co trápí mě i je. Nevadí mi, že nemůžu zaparkovat hned u vchodu. Klidně půjdu 5 minut pěšky.

Vadí mí, že se centrum vylidňuje a ghetovatí. Za sousedy na ulici se přistěhovávají lidé na dávkách, kteří ani pracovat nechtějí.

+1/0
29.5.2017 11:04
Foto

L67i70b28o39r 86D96u52p53a85k 8873646417243

Kde v tom centru byste si představoval ten parkovací dům? A jakou cenu za parkovací místo?

0/0
1.6.2017 18:50
Foto

G14a35b94r61i19e31l 58H42o32r13t59e91n 9901769213964

Záleží na systému, který bude auta kontrolovat. U nás (Praha 6) je to tak, že je minimální doba, po kterou musíte stát v PZ bez karty (či ekvivalentu), nastavena na 15 minut.

+1/0
29.5.2017 9:22
Foto

I42v55o 97H88e63b69e20l44k56a 8955600592320

Rezidentní parkování je jenom nová daň. A jako za každou jinou daň nic na oplátku nedostanete. Nebo vážně věříte, že najdete víc místa? Pro dvě auta zaplatíte desítku a pokud přejedete do jiné čtvrti, tak ještě parkovné. Ale místo stejně nebude.

Vážně si myslíte, že když se budete vozit po dojíždějících lidech, kteří autem dojíždí do práce 30 minut a autobusem jim to bude trvat 90, tak se Vám rozhodně bude s takovým kolegou dobře spolupracovat? Nebo bude v práci unavený a nevrlý?

Vážně věříte, že všechny podniky nezahrnou tyhle náklady do ceny? Takže si pokaždé až si dáte meníčko, tak si vzpomeňte, že jedna koruna jde na parkovací daň.

+4/0
29.5.2017 8:59
Foto

J83a55k93u68b 14K63a94m59e75n85i74c86k98ý 4389802117486

proto se treba z vlnene udela dalsi kancelarsky komplex, vsak doprava kolem uzke nikdy nekolabuje, ta to zvladne ;-D;-D

+2/0
29.5.2017 9:03
Foto

P74a11v79e49l 70M59o72r62a83v44e95c 3702769952828

Nějakou formu ta nová daň na regulaci dopravy bude mít. Budou lidi, co kvůli ní autem do centra nepojedou, takže aut v centru ubude.

Je ale jen ve hvězdách, o kolik..

A bylo by fér vybrané peníze zase rozdělit např. na P+R nebo parkovací domy.

0/−1
29.5.2017 9:20
Foto

I31v95o 91H67e50b33e88l43k82a 8675650412480

Nevšiml jste si ještě, že doprava je jako voda. Když někoho vyhodíte, tak jiný zase najede.

Jen to bude stát ohromné peníze. Jediný kdo na tom vydělá bude provozovatel systému a ten, kdo mu zakázku dohodil.

Pro Brno zbydou jen drobný, za který opravíte chodník před magistrátem.

+1/0
29.5.2017 9:36
Foto

M29i50c26h72a14l 97B87r70ň31á32k 6334374107608

Takže si to shrneme. Arogantní nekomunikativní Bielko, kterej není schopnej se léta domluvit ani s kolegy z kraje či ŘSD a nese přímou odpovědnost za každoroční chaos v dopravě, ještě arogantnější Holan, kterej si postaví kariéru na kritice Onderky, aby se ve funkci následně choval naprosto stejně a zelení fanatici, kteří otevřené přiznávají, ze v rámci jejich vysněné ho plánu mobility dosáhnou plánovaného snížení aut v Brně o 30% mimo jiné represí. Tedy sociálním inzenyrstvím, kdy chtějí prostě dělat vše pro to, aby lidem vlastnictví auta maximálně otrávili.... Jak se tento "koktejl" asi promítne do funkčnosti a užitečnosti rezidenčního parkování, hm?

+25/0
29.5.2017 8:27
Foto

P76a91v43e20l 43M52o93r30a83v91e41c 3312689812438

Nějaký systém rezidentního parkování zřejmě smysl má. Ale.. 1) s trochou garance místa (jasně, to jde dost těžko, ale bez toho to vypadá jen jako další daň), 2) nejdřív udělat P+R kde nechápu proč se zatím nic neudělalo (jediné P+R je na místě bývalého parkoviště).

0/0
29.5.2017 8:18
Foto

M39a26r81t25i89n 94K28r13č56i50l 6360788208279

Jak v něčem jede Hollan,tak to smrdí levárnou.

+8/−1
29.5.2017 8:18
Foto

R96a14d96i28m 10V64l16a82d16i88k 3487147195164

Je to jen zpusob,jak lidem a firmam sahnout do kapes a zneprijemnit jim pouzivani auta.Dalsi zeleny nesmyslny projekt,ktery lidem nic dobreho neprinese,jen naplni obecni pokladny a rozda zakazky spratelenym firmam.

+16/0
29.5.2017 7:43
Foto

J73a78k83u23b 95K38a10m63e51n92i69c44k93ý 4769532257256

tak si to shrnme, dokud se nedokonci VMO, tak se v bnre doprava nikdy nezlepsi, lidi zaplati za parkovani, ale nemaji garantovane misto ;-D;-D flamikove si lidi stezuji, ze nemuzou najit misto, ale ta lze a nereknu uz, ze potrebuji od lidi vybrat prachy, ale problem s hledanim mista nezmizi ;-D;-D;-D neustale se to oddaluje, protoze hollan potrebuje kamaradum prihrat zakazky a odklonit nejake penize ;-D;-D;-D co si budeme nalhavat, po volbach uz na radnici metej nebude a rezidentni parkovani vysumi...

+1/0
29.5.2017 7:40
Foto

Š48t46e78f57a22n 31F13r70i76č46a 7202258263186

Doporučil bych budovat nová parkovací místa. Rezidentní parkování nic nevyřeší. Že má Nový Lískovec problémy s parkováním, to se ví už dávno. Na husto postavené činžáky na malé ploše, jak jinak to mohlo dopadnout. Zvláště, když je nedaleko Nemocnice Bohunice a Campus. Budujte parkoviště. Jedině tak lze situaci vyřešit.

+15/0
29.5.2017 7:26
Foto

P29a15v40e42l 82M17o67r28a45v22e22c 3222719932708

A kdo má budovat parkoviště? Stát či město? Z mých daní neřidiče? Proč? Auta už zabírají hodně místa, jen si odhadněte kolik asfaltovch ploch po městě je. A kolik stojí jedno parkovací místo..

Ať si to staví soukromník a vybírá pronájem. Mít auto a mít jej kde parkovat není privilegium které musíme všichni dotovat.

+2/−6
29.5.2017 8:20
Foto

M69i87c69h77a91l 79B13r95ň93á25k 6444924907478

Tak dotuje se kde co. Kupříkladu výstavba cyklostezek, alternativní divadla, tuny neziskovek a podobně. Tam to je ale zcela jistě ve veřejném zájmu...

+5/−1
29.5.2017 8:31
Foto

P38a79v98e38l 27M33o60r31a52v47e65c 3622529252138

Cyklostezky: srovnejte jejich počet se západem. Máme jich tak pětinu? Dost bída.. Nebo srovnejte peníze na silnice a na cyklostezky, nebo si zkuste někdy projet pár páteřních cyklostezek.. Argumenty že jsou předražené neberu, to jsou silnice taky.

Tuny neziskovek: jasně, třeba fotbal bych nedotoval vůbec. Jinak zde často JE veřejný zájem..

Ale hlavně: používáte argumentační klam úhybný manévr. Zkuste si o něm něco najít..

+1/−4
29.5.2017 8:36
Foto

M24i65c14h49a46l 66B37r75ň26á35k 6154144777668

Prostě když jde o vaše preference, jsou dotace v pořádku, ač vám na to přispívá spousta lidi, které to vůbec nezajímá. Ale běda když by to mělo fungovat i naopak. :) A s tím Západem... Jejich obrovská konkurenční výhoda je infrastruktura. Dobudované dálnice, obchvaty, silniční okruhu velkých měst, vysokorychlostní železnice. Nebo jen hloupé sítě P+R. Pokud máte tento základ, teprve potom má logiku na něm budovat další systém, který využije parkovišť na okraji města u stanic příměstských vlaků apod. Jenže to jsou vesměs vše projekty, proti kterým nám dnešní apoštolové správného a jediného pohledu na cokoliv léta bojují. Vybudováním 5x více cyklostezek ten Západ skutečně nedoženeme.

+4/0
29.5.2017 8:57
Foto

P48a73v71e52l 21M51o90r13a10v97e36c 3892419692458

Kde píšu že dotace na mé preference jsou ok? Btw. parkoviště nepočítám do infrastruktury, to je "mrtvá plocha", něco jako sklady.

Ano, je třeba budovat obchvaty, VRT i cyklostezky, o tom žádná. Jen na západě už zjistili, že orientace primárně na auta je špatná, že to prostorově ani finančně nelze zvládnout. Proto tam víc tlačí na jiné druhy dopravy. My tuto historikcou zkušenost nemáme a odmítáme převzít modely ze zahraničí, tak si tím asi holt musíme projít taky.

0/0
29.5.2017 9:02
Foto

J27a70k36u64b 39K40a71m28e88n76i80c34k39ý 4629702887576

kolik cyklostezek zaplati cyklisti? maji dane na kolo? cyklo znamky? neeee? tak mlcte, motoriste plati vyrazne dane za uzivani silnic, za pohonne hmoty, dane za auto a pochybuji, ze vsechno jde zpatky do infrastrukury, z toho se plati i dalsi veci vcetne tech cyklostezek

+4/0
29.5.2017 8:58
Foto

P43a94v47e43l 86M95o14r50a41v71e54c 3622589422668

Rozpočotvé určení daní je pěknej guláš, ale to je nezávislá kapitola. Pokud chcete srovnávat finanční dopady aut a kol na stát.rozpočet, nezapomeňte také na negativní externality (živ.prostředí, zdraví lidí, zabraný prostor,..)

0/0
29.5.2017 9:16
Foto

J38a48k35u92b 44K68a59m94e22n19i41c21k48ý 4329112367286

ale prosimvas, ekoteroristi a zeleni neustale lzou, podle chmu nejsou v brne vubec prekroceny zadne ty emise a vsechno mozny, cim se oni ohani, po dotazu na flemikovou na jedne besede, kde berou tyto udaje nejdriv mlcela, pak z ni vylezlo, ze to cetla v nejake prezentaci ministerstva pro zivotni prostredi a ze tomu naprosto duveruje, to proc si kazdej stezuje na prasnost je treba spatny uklid ulic v brne, neuveritelne serizene semafory, chytnout 2 po sobe jdouci zelene od cernovicke po tomkac, to je sci-fi a to je jasny, ze kdyz se auto musi neustale rozjizdet, ze tam budou nejake splodiny nez kdyby auto jelo plynule

+1/0
29.5.2017 9:29
Foto

P73a95v37e69l 80M87o82r74a87v31e51c 3442679762578

Já vám teď nerozumím: jsou tedy v Brně velké emise (protože semafory) nebo nejsou (protože nevěříte Flamikové)? Máte v tom guláš..

Ad semafory: zkuste napsat na TSB, ti by měli nastavovat semafory. Ve směrech kudy jezdívám já zelená vlna celkem bývá. Někdy to nejde protože semafory řídí dopravu ve dvou opačných směrech a doba jízdy auta mezi 2 semafory se "kryje" s vhodnou frekvencí cyklu semaforu.

0/0
29.5.2017 9:38
Foto

J15a35k71u80b 29K14a59m18e18n11i13c73k36ý 4109912417986

nejsou prekracovany, pisu, ze stojici auto jich udela vic nez plynne jedouci, ale prekracovany nejsou, naopak mnohem vetsi prasnost je po zime z neuklizenych silnic, kde je sypka smes atd....

nevim jak vy, ale v 5:15 rano chytnu na cernovicke cervenou a pak na vsech nasledujicich semaforech na tomkac vsude cervena, to mi neprijde pri minimalni doprave zrovna idealni

0/0
29.5.2017 9:50
Foto

M59a16r39t56i16n 47B64a52n97á33k 9624794763302

Lenže budovať donekonečna parkovacie miesta nejde. Poprvé ich stejne nebude nikdy dosť, pretože ľudia kupujú stále viac a viac áut, a potom hlavne, kde ich stavať? Potom vznikajú také hlody od ľudí ako naposledy v našej mestkej časti, že nebudujte ihriská pre deti, ale postavte na ich mieste parkovisku... To radšej ani nekomentujem.

A ďalšia vec, to sa majú furt stavať nové parkovacie miesta z rozpočtu mesta/mestkej časti zadarmo? Aby ľudia potom pindali, že aj tak sa im pred barákom nepodarilo zaparkovať, a ako k tomu akože prídu? Ale keď je u novostavby (príklad u Leskavy) parkovisko, kde je ale potrebné si svoje miesto zakúpiť, tak zeje prázdnotou...

0/0
29.5.2017 15:12
Foto

P72e84t56r 25D43o75s45t58á54l 1293429332

Nechcete ten systém posunout až po volbách?. To by bylo ideální.... Parkování v Brně je dlouhodobý problém ale rezidenční parkování ho zcela jistě nevyřeší...

+11/0
29.5.2017 7:21

Exploze viru: v domově důchodců ve Vrchlabí zabil polovinu seniorů

Premium Tragédie v domově seniorů varuje, jak rychle se šíří nákaza koronavirem a jak smrtelná může být. Celorepublikově pak...

Randění pod rouškou. Reportérka absolvovala sedm pokusů o seznámení

Premium „Jestli si někoho nenajdeš, než ti bude třicet, nainstaluju ti seznamku,“ oznámila mi moje nejlepší kamarádka. Patřím...

Zavřené nezavřené restaurace. Jak vypadá zapovězený společenský život?

Premium Zaplněné stoly, skupinky lidí se sklenicemi vína a smích nesoucí se až na ulici. Nejde o výjev starý víc než rok, ale o...