Diskuze

Před 180 lety vyjel první tuzemský vlak, lokomotivu přivezli z Anglie

Cestující z Rajhradu u Brna možná zaregistrovali na tamní nádražní budově pamětní desku, která připomíná, že odtud 11. listopadu 1838 vyjela do Brna po rozestavěné trati první parní lokomotiva nazvaná symbolicky Moravia. Stalo se tak zcela poprvé na území pozdějšího Československa.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nevim proc se tam muselo vzpominat Ceskoslovensko, kdyz to byla zalezitost tehdejsiho Rakouska nebo Predlitavska.

0 0
možnosti

Nesnáším fotky či obrazy, pokud nevím, kde byly pořízeny.

Ten obraz číslo 2 byl pořízen u tratě ze současných zahrad za železničním mostem přes Svratku? Přes trať je Tower B. Ty oblouky mostu jsou jaksi nizoučké.... Co tam ty Brňáci sypali?

https://mapy.cz/zakladni?x=16.6076998&y=49.1827616&z=17&pano=1&pid=57024947&yaw=4.364&fov=1.257&pitch=0.079&source=base&id=2138228

0 0
možnosti

Ještě jeden fakt na tom 180 let starém mostě je k zamyšlení - a to, že je funkční a tudíž provozuschopný. Přemostění 50 -100 let staré - lávky padají, mosty padají a tady ta bytelná stavba z kamene - přírodního materiálu - STÁLE DRŽÍ!

3 0
možnosti

za 5 měsíců postavili viadukt v Brně? Při tehdejší úrovni techniky je to obdivuhodné - výpočty pouze na papíře nebo odhady, výkresy ručně tužkou a pravítkem. Na stavbě podobně - dovoz materiálu vozy taženými koňmi, všechny výkopové a zednické práce pouze ručně.

Dnes máme projektování na PC, program na výpočty, velká auta na dovoz materiálu, různou stavební techniku. A jak dlouho by se stavěl takový viadukt? Minimálně rok nebo ještě déle. A to by plánování trvalo minmálně 5 let kvůli různým tnedrům, zpochybňování, soudům. A po ukončení stavby ještě několik let dohadů o faktury, reklamace materiálu a provedení.

10 1
možnosti

Inu, výhody království :-)

0 0
možnosti

Bylo by pěkné kdyby mělo Brno k 200 letému výročí nové vlakové nádraží......

2 1
možnosti
Foto

J92i75r39i 25B78i89l73i27n57a

13. 11. 2018 9:29

Nebylo. Stara rola je betelna.

5 1
možnosti

"Císař František Ferdinand I. posvětil stavbu železnice o dva roky dříve, když 4. března 1836" ...

Prosím vás, milé Idnes, to je přesně co za císaře ? Nějaké přechodové vývojové stádium mezi císaři Ferdinandem V. a Františkem Josefem I. ? Ten mimochodem nastoupil až v roce 1848 .-)

1 1
možnosti

I29v68a75n 48H63o25l34a37s

13. 11. 2018 9:03

Mělo být plus. Samozřejmě by to měl být Ferdinand I. (nebo Ferdinand I.), byť ve svém celém jméně měl i toho Františka (Ferdinand Karel Leopold Josef František Marcelin).

2 0
možnosti

V dnešní době by to u nás stavěli 50 let.

3 3
možnosti

může mi někdo vysvětlit jak je možné že před 180 lety postavili za pět měsíců něco co by dneska (a to ještě kdoví jestli) stavěli minimálně 5 let....8-o

14 0
možnosti

Protože jim to politicky myslelo!!

1 1
možnosti

"...několik osob, mezi nimi pět znamenitě, poraněno bylo."

Kdybych dnes někomu řekl, že je znamenitě poraněn, nejspíš by mne taky znamenitě poranil. Vývoj jazyka je někdy pozoruhodný. ;-)

15 0
možnosti