Diskuze

Majitel Student Agency Jančura usiluje o regionální vlaky

Žlutý nebo fialový vlak, hlavně už ne zelený, starý a neekonomický. Majitel Student Agency Radim Jančura už dlouho kritizuje monopol Českých drah na železnici a podniká další kroky k tomu, aby ho co nejdříve prolomil. I na jižní Moravě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

4sAd

12. 2. 2009 15:31
Nebylo to tu už?

Buď zažívám deja vu nebo fakt nevím. O tom, kterak bude SA provozovat vlaky už jsem četl aspoň tisíckrát a prozatím skutek utek. By mě zajímalo, kde se stala chyba...

0 0
možnosti

Bery

12. 2. 2009 17:46
Re: Nebylo to tu už?

Bylo... Tak se mi zda, ze se SA zase potrebuje trochu zviditelnit... toto je nejlevnejsi reklama a o nic jineho nejde ;-D

0 0
možnosti

gyul

12. 2. 2009 15:13
část 2

pokud by přišel třeba jančura do jižních čech nebo do olomouckého kraje s tím, že tu vybuduje funkční sytsém dopravy, pak klobouk dolů, ale  toto mi přijde jako parazitování na hotovým.

ještě by mě zajímalo čím by v jihomoravském kraji jezdil. žádné bezlokomotivní soupravy (471 -cityelefant je na jiné napětí než je v brně) než ty staré vraky nejsou schválené. a schvalovací proces v čr je běh na hodně dlouhou trať.

ještě by mě zajímalo, jak dokáže jezdit v 15 minutovém intervalu na jednokolejkách do sokolnic a do vyškova, kde se mu ještě motají rychlíky v hodinovém intervalu.

čeho se spíš děsím je firmy stojící za jančurou při jeho vstupu do železniční dopravy. je to francouzská firma keolis. ještě jednou opakuji francouzská.... a francouzský systém regionální dopravy je jeden z nejúděsnějších v evropě, pokud tam teda nějaký je.

0 0
možnosti

gyul

12. 2. 2009 15:09
část 1

nevím proč, ale jančura se hlavně snaží o trasy, které fungují poměrně dobře. praha-olomouc-ostrava. spojení v intervalu jedné hodiny. ceny od 160 kč. fajn, už se těším, až si budu muset mít 2 slevové kartu. jednu na čd a jednu na sa.

okolí brna je kapitola sama pro sebe. před pár lety začal budovat jihomoravský kraj integrovaný dopravní systém a dnes i přes problémy při rozšiřování a zavádění  nových linek funguje tak, že se dá srovnat s obdobnými systémy v zahraničí. nikde jinde v čr nedošli tak daleko. dnes se dá dojet do brna i z největších dír a i ty největší díry mají garantované spojení o víkendu. systém s-bahn  tu funguje v intervalu 30 minut(někde mimo špičku, večer a o víkendu 60, minut, naopak ve špičku jen 20 minut).

0 0
možnosti

Bery

12. 2. 2009 18:01
Re: část 1

No ja bych logicky predpokladal, ze si budou vzajemne uznavat jizdenky a slevy. Jak si to pak preuctuji je jejich vec. Pokud bych si ale mel pri prestupu jeste nekam bezet kupovat dalsi jizdenku na jineho dopravce, tak to muzou jit s celou SA do (Y)

0 0
možnosti

drevak_patlak

12. 2. 2009 13:50
Jančura - snílek

Pan Jančura si to představuje poněkud jednodušea jeho odhady nevypadají moc reálně. Lehký vlak je dobrá věc (ušetří se energie i poplatek za dopravní cestu), ale tyto položky bohužel netvoří podstatnou část nákladů. U moderních vlaků tvoří nejpodstatnější část (cca 60%) odpisy nových vozidel, která jsou hodně drahá. Mají sice dlouhou životnost (20-30 let při dobré údržbě), ale investice se vrací pomalu a banky žádají vrátit úvěr obvykle do 10 let nejpozději. U linek, kde je špička výrazně hustější, je to ještě horší číslo, protože významná část souprav přes den stojí a odjede si jen jedno až dvě kolečka ve špičce. Odpisy za takovou soupravu běží stejně, ale rozpočítávají se do menšího množství ujetých kilometrů.

0 0
možnosti

drevak_patlak

12. 2. 2009 13:50
Re: Jančura - snílek

Např. nové hliníkové jednotky řady 471, které jezdí v Praze a na Ostravsku, stojí cca 200 miliónů za kus a za den ujede maximálně 500 km při ideálním oběhu (od rána do večera). K tomu je ale třeba započítat zálohu a špičkové stroje s proběhem max. 200 km za den. Průměrný proběh pak bude cca 300 km denně, což při 10tiletém odepisování činí cca 180 Kč/km. Ostatní náklady při tom budou hrubě kolem 60 Kč/km.

0 0
možnosti

Winebibber

12. 2. 2009 13:27
koukám na to...

už aby to bylo R^

0 0
možnosti

aldik7

12. 2. 2009 13:16
regiony SA

noo tak mu fandím aby se mu ty jeho plány povedly R^ .. no ale newim :-P

..akorát tak přemýšlím jestli by ČD měli první vyházet a nahradit novýma ty klasické "zelene" vagony (koženky) nebo "panťáky" :-/ ..obojí má něco do sebe:-)

0 0
možnosti

gigolo

12. 2. 2009 12:37
Regionální vlaky bez ČD

Vážení diskutující teoretici,

já na rozdíl od Vás jezdím denně tím, čemu soudruzi z Českých drah říkají linky "S" v Praze. Duškovi pohrobci stále žijí v 19. století. Je to v lidech u ČD je několikanásobná přezaměstnanost, na každé staničce se poflakují bezúčelně nesmyslní výpravčí, výhybkáři , všude špína, bahno, rozbité vagony, nefungující ukazatele, pokud fungují jsou tam zavádějící informace. Nejsou schopni pochopit, že ti lidé, které přepravují, jsou platící zákazníci, že v městské dopravě není možné mít 5 a více minut zpoždění, přijet si pokaždé na jiné nástupiště. ČD nejsou na rozdíl od jiných bývalých státních molochů se zevnitř změnit, konkurence je nezbytná.

Abych nemluvil jen o Praze. Jel už někdo z Vás regionální dopravou v Jeseníkách. ČD po povodni odepsaly trať do Koutů nad Desnou. Soukromá společnost, která ji provozuje předvádí s minimem nákladů, jak to má vypadat. Již několik let usiluje o provozování dalších tratí a Ministerstvo dopravy zmanipulované ČD je tam nepustí.

0 0
možnosti

Carlos Tévez

12. 2. 2009 12:48
Re: Regionální vlaky bez ČD

R^R^R^, jestlí nějaký tendr vyhraje ČD tak je důkaz o korupci, je tam dvojnasobná přezaměstnanost a to ti lidé jsou ještě luxusnně placení a jěště jsou na zakazníky velice příjemní, jenom nevím jak by se jím podařílo se jích zbavit socani je dobře kryjí. Jestlí se bude cena konkurce alespoň trochu přibližovat k té ČD ta to budé zdůvodu nové flotyly. Je to banda a doufám, že jim to nandají a my budem moci sestovat jako lidé.

0 0
možnosti

collega1

12. 2. 2009 12:06
pán podnikatel

a jeho pohádky o vláčcích....stále to samé dokola..všichni jdou proti němu, chudák malý, nikdo mu nedokáže vyrobit tu jeho žlutou mašinku...atd. Agresivní strategie SA je výhodná pro zákazníka pouze v krátkém období...v dlouhodobém období může nasadit monopolní ceny...a to bude jiná vážení...

0 0
možnosti

mstuch

12. 2. 2009 11:33
Další příklad toho,jak zničit

konkurenci,aby potom mohl nasadit své zlodějské ceny.

0 0
možnosti

picachu

12. 2. 2009 11:17
NE brnenske metro ale S-Bahn - cast2

Protoze souprava ma dvoukridle dvere a Nemci nemaji trapne nizka nastupiste jak v Cesku (nastupiste maji ve vysce podlahy sbahnu) nastup a vystup lidi je velmi rychly i ve spicce. (stare babicky nepodstupuji nekolikaminutovou anabazi do vysokych schodu). Nekolikasekundove stani na zastavkach neni problem, protoze soupravy jezdi kazdych 10-15 minut tak jak planuje pan Jancura. Dale ani nemusite znat podrobne jizdni rad, protoze vite, ze priblizne kazdych 15 minut neco jede! Soupravy dale brzdi bezhlucne a hlavne kratkou dobu (narozdil od trapnych ceskych vlaku ktere brzdi pomalu a skripou jak o zivot). Souprava ma pri rozjezdu take dobrou akceleraci, takze se rychle rozjede a nemrha casem. Obvykle cestovni rychlosti sbahn souprav co jsem meril jsou v Nemecku kolem 80kmh. Preju SA a panu Jancurovi at jim to vyjde.

0 0
možnosti