- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Buď zažívám deja vu nebo fakt nevím. O tom, kterak bude SA provozovat vlaky už jsem četl aspoň tisíckrát a prozatím skutek utek. By mě zajímalo, kde se stala chyba...
Bylo... Tak se mi zda, ze se SA zase potrebuje trochu zviditelnit... toto je nejlevnejsi reklama a o nic jineho nejde
pokud by přišel třeba jančura do jižních čech nebo do olomouckého kraje s tím, že tu vybuduje funkční sytsém dopravy, pak klobouk dolů, ale toto mi přijde jako parazitování na hotovým.
ještě by mě zajímalo čím by v jihomoravském kraji jezdil. žádné bezlokomotivní soupravy (471 -cityelefant je na jiné napětí než je v brně) než ty staré vraky nejsou schválené. a schvalovací proces v čr je běh na hodně dlouhou trať.
ještě by mě zajímalo, jak dokáže jezdit v 15 minutovém intervalu na jednokolejkách do sokolnic a do vyškova, kde se mu ještě motají rychlíky v hodinovém intervalu.
čeho se spíš děsím je firmy stojící za jančurou při jeho vstupu do železniční dopravy. je to francouzská firma keolis. ještě jednou opakuji francouzská.... a francouzský systém regionální dopravy je jeden z nejúděsnějších v evropě, pokud tam teda nějaký je.
nevím proč, ale jančura se hlavně snaží o trasy, které fungují poměrně dobře. praha-olomouc-ostrava. spojení v intervalu jedné hodiny. ceny od 160 kč. fajn, už se těším, až si budu muset mít 2 slevové kartu. jednu na čd a jednu na sa.
okolí brna je kapitola sama pro sebe. před pár lety začal budovat jihomoravský kraj integrovaný dopravní systém a dnes i přes problémy při rozšiřování a zavádění nových linek funguje tak, že se dá srovnat s obdobnými systémy v zahraničí. nikde jinde v čr nedošli tak daleko. dnes se dá dojet do brna i z největších dír a i ty největší díry mají garantované spojení o víkendu. systém s-bahn tu funguje v intervalu 30 minut(někde mimo špičku, večer a o víkendu 60, minut, naopak ve špičku jen 20 minut).
No ja bych logicky predpokladal, ze si budou vzajemne uznavat jizdenky a slevy. Jak si to pak preuctuji je jejich vec. Pokud bych si ale mel pri prestupu jeste nekam bezet kupovat dalsi jizdenku na jineho dopravce, tak to muzou jit s celou SA do
Pan Jančura si to představuje poněkud jednodušea jeho odhady nevypadají moc reálně. Lehký vlak je dobrá věc (ušetří se energie i poplatek za dopravní cestu), ale tyto položky bohužel netvoří podstatnou část nákladů. U moderních vlaků tvoří nejpodstatnější část (cca 60%) odpisy nových vozidel, která jsou hodně drahá. Mají sice dlouhou životnost (20-30 let při dobré údržbě), ale investice se vrací pomalu a banky žádají vrátit úvěr obvykle do 10 let nejpozději. U linek, kde je špička výrazně hustější, je to ještě horší číslo, protože významná část souprav přes den stojí a odjede si jen jedno až dvě kolečka ve špičce. Odpisy za takovou soupravu běží stejně, ale rozpočítávají se do menšího množství ujetých kilometrů.
Např. nové hliníkové jednotky řady 471, které jezdí v Praze a na Ostravsku, stojí cca 200 miliónů za kus a za den ujede maximálně 500 km při ideálním oběhu (od rána do večera). K tomu je ale třeba započítat zálohu a špičkové stroje s proběhem max. 200 km za den. Průměrný proběh pak bude cca 300 km denně, což při 10tiletém odepisování činí cca 180 Kč/km. Ostatní náklady při tom budou hrubě kolem 60 Kč/km.
noo tak mu fandím aby se mu ty jeho plány povedly .. no ale newim
..akorát tak přemýšlím jestli by ČD měli první vyházet a nahradit novýma ty klasické "zelene" vagony (koženky) nebo "panťáky" ..obojí má něco do sebe
Vážení diskutující teoretici,
já na rozdíl od Vás jezdím denně tím, čemu soudruzi z Českých drah říkají linky "S" v Praze. Duškovi pohrobci stále žijí v 19. století. Je to v lidech u ČD je několikanásobná přezaměstnanost, na každé staničce se poflakují bezúčelně nesmyslní výpravčí, výhybkáři , všude špína, bahno, rozbité vagony, nefungující ukazatele, pokud fungují jsou tam zavádějící informace. Nejsou schopni pochopit, že ti lidé, které přepravují, jsou platící zákazníci, že v městské dopravě není možné mít 5 a více minut zpoždění, přijet si pokaždé na jiné nástupiště. ČD nejsou na rozdíl od jiných bývalých státních molochů se zevnitř změnit, konkurence je nezbytná.
Abych nemluvil jen o Praze. Jel už někdo z Vás regionální dopravou v Jeseníkách. ČD po povodni odepsaly trať do Koutů nad Desnou. Soukromá společnost, která ji provozuje předvádí s minimem nákladů, jak to má vypadat. Již několik let usiluje o provozování dalších tratí a Ministerstvo dopravy zmanipulované ČD je tam nepustí.
, jestlí nějaký tendr vyhraje ČD tak je důkaz o korupci, je tam dvojnasobná přezaměstnanost a to ti lidé jsou ještě luxusnně placení a jěště jsou na zakazníky velice příjemní, jenom nevím jak by se jím podařílo se jích zbavit socani je dobře kryjí. Jestlí se bude cena konkurce alespoň trochu přibližovat k té ČD ta to budé zdůvodu nové flotyly. Je to banda a doufám, že jim to nandají a my budem moci sestovat jako lidé.
a jeho pohádky o vláčcích....stále to samé dokola..všichni jdou proti němu, chudák malý, nikdo mu nedokáže vyrobit tu jeho žlutou mašinku...atd. Agresivní strategie SA je výhodná pro zákazníka pouze v krátkém období...v dlouhodobém období může nasadit monopolní ceny...a to bude jiná vážení...
konkurenci,aby potom mohl nasadit své zlodějské ceny.
Protoze souprava ma dvoukridle dvere a Nemci nemaji trapne nizka nastupiste jak v Cesku (nastupiste maji ve vysce podlahy sbahnu) nastup a vystup lidi je velmi rychly i ve spicce. (stare babicky nepodstupuji nekolikaminutovou anabazi do vysokych schodu). Nekolikasekundove stani na zastavkach neni problem, protoze soupravy jezdi kazdych 10-15 minut tak jak planuje pan Jancura. Dale ani nemusite znat podrobne jizdni rad, protoze vite, ze priblizne kazdych 15 minut neco jede! Soupravy dale brzdi bezhlucne a hlavne kratkou dobu (narozdil od trapnych ceskych vlaku ktere brzdi pomalu a skripou jak o zivot). Souprava ma pri rozjezdu take dobrou akceleraci, takze se rychle rozjede a nemrha casem. Obvykle cestovni rychlosti sbahn souprav co jsem meril jsou v Nemecku kolem 80kmh. Preju SA a panu Jancurovi at jim to vyjde.