I když poslední vlak projel zastávkou v roce 1962, památkově chráněná budova je stálou připomínkou doby, kdy vlaky jezdily městskou zástavbou a parní lokomotivy dýmily jen pár metrů od oken domů.
Bývalé nádražní budovy sloužily jako sklad stavebnin, jejich stav je špatný. „Měli jsme k dispozici peníze, tak jsme se rozhodli rekonstruovat areál, abychom jej mohli dále pronajímat. Rekonstruovali jsme jak původní nádražní budovu, tak i přístavek, který sloužil jako čekárna. Jelikož jsme v záplavové zóně a území je určené pro malé sklady či dílny, mělo by tu být něco takového,“ přiblížil radní Brna-sever David Jedlinský (Hnutí SOL).
ZANIKLÉ TRATĚ: Provoz na Staré Tišnovce utichl v Brně před 60 lety |
Zbývá ještě dodělat elektroinstalace a výmalbu. Proti nádražní budově přes někdejší koleje je zrekonstruované a připravené zázemí pro firmu, jež se do areálu nastěhuje.
Nejvíce je původní úloha budovy zřejmá ze štítové zdi, která je stále původní s dřevěným obložením a odpovídá dobové drážní architektuře. Zastávka sloužila již od otevření tratě v roce 1885. V areálu je i stavědlový domek, který už dávno nevypadá jako v době provozu, interiéry budov už také po přestavbách drážní provoz nepřipomínají.
Naopak v areálu zůstalo betonové zarážedlo, které stálo na slepé koleji. Hned za plotem je v zemi dokonce původní kolejnice. „Když jsme před dvěma lety pořádali připomínky 60 let ukončení provozu, našly se tu nějaké fragmenty z doby provozu, tak jsme je umístili do parku Tišnovka,“ podotkl Jedlinský.
2. prosince 2022 |