Diskuze

Chtějí zrušit trať, která by spojila Moravu s Rakouskem. Lidé se bouří

Silná vlna nevole se zvedla u starostů nejen ze Znojemska, ale i části Brněnska a Dolního Rakouska. Zrušení trati z Hrušovan nad Jevišovkou do Hevlína ohlášené Jihomoravským krajem na léto příštího roku může totiž podle tamních obyvatel znamenat konec železničního propojení regionu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

atul

19. 4. 2009 12:34
Všude autobusy - super!

Baywatchnights:

Ano, vše vyřeší autobusy. Tak pojďme zrušit vlaky všude, řešme dopravu jen po silnicích. Proč se investuje do železnic na Břeclavsku, na Hodonínsku?

Ta trať do Laa má šanci. Kolik Brňáků se tam jezdí koupat. A autobus - to je pitomost.:-/  

0 0
možnosti

Baywatchnights

19. 4. 2009 13:24
Re: Všude autobusy - super!

Do tratí na Břeclavsku a Hodonínsku se investovalo v rámci výstavby tzv. koridorů, tedy zásadní modernizace páteřních tratí. Žádná trať na Znojemsku není podobnou páteří, a ani na to nemá parametry nebo potenciál.

Nevím, proč hned téměř hystericky píšete "tak pojďme zrušit vlaky všude", co to má s tím, co jsem napsal, společného?

Můžete prosím napsat, proč je "pitomostí" takový autobus, který může být zaveden prakticky hned, na rozdíl od trati, která nestojí, a bylo by potřeba zaplatit pár stovek milionů na její znovupostavení?

Pokud se do Laa jezdí koupat už dnes hodně Brňáků, tak to svědčí o tom, že to jde i bez železnice. A jestli má to spojení zajišťovat i veřejná doprava, tak to zcela jistě zvládne právě nově zavedená autobusová linka. Není potřeba kvůli tomu stavět trať, jejíž financování stejně bylo ve hvězdách, a to i v době, kdy Jihomoravský kraj ještě o zastavení provozu z Hrušovan do Hevlína neuvažoval.

0 0
možnosti

EAN-CODE

18. 4. 2009 22:56
Brno

No, sranda začne, až zruší dopravu mezi Hrušovany nad Jevišovkou a Miroslaví (o čemž se prý výhledově uvažuje).

0 0
možnosti

Baywatchnights

18. 4. 2009 20:15
Dva problémy v jednom článku a nadpisu

Snad bych měl ještě dodat, že zde dáváte dohromady (ale nijak to nerozlišujete) dva problémy - možnost obnovení tratě z Hevlína do Laa, a navrhované zastavení provozu na trati z Hrušovan nad Jevišovkou právě do Hevlína. Z toho také vyplývá, že i váš nadpis je poměrně zmatený. Vyznívá tak, jako by "oni" chtěli zrušit trať, která BY něco spojila, tedy že dnes nic takového nespojuje, ale "oni" už to chtějí zrušit.

Jinak obsazenost těch vlaků je také vedlejší, je potřeba se na to také dívat z toho pohledu, aby nemuseli lidé při každodenním dojíždění zbytečně přestupovat. A z tohoto pohledu budou, zejména právě po rozšíření IDS JMK i do této oblasti kraje, vlaky mezi Hrušovany nad Jevišovkou a Hevlínem v podstatě zbytečné.

0 0
možnosti

Baywatchnights

18. 4. 2009 19:49
Zavádějící článek

Bohužel tento článek je nepřesný, zavádějící a ne zcela pravdivý, působí až zmateně. Zastavení provozu na 7 km dlouhé trati samozřejmě neznamená žádný "konec železničního propojení regionu", k tomuto účelu slouží docela jiné tratě.

Sice chybí jen něco přes 2 km tratě, ale bohužel to znamená i poměrně dlouhý most přes řeku Dyji. To, že "až do pádu železné opony byla důležitou spojnicí Brna a Vídně", považuji za úsměvný překlep. Svou dávnou funkci alternativního spojení těchto měst samozřejmě už plnit nemůže, protože tady je rychlejší a častější spojení přes Břeclav.

Snad nemyslíte vážně, že Znojemsko je jedinou oblastí naší země, kde se nemodernizují tratě a nejsou nasazovány nové soupravy.

Ani slovem se nezmiňujete o připravovaném rozšíření IDS JMK i na Znojemsko, které se chystá na příští rok, včetně navrhovaného zavedení autobusové linky z Hrušovan do Laa v trase bývalé tratě.

Zkuste být příště objektivnější a ne tak zaujatí!

0 0
možnosti