- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A já jsem rád, že i dnes si mohu ještě některé legendy, té doby, poslechnout.
Například se moc těším na Dunaj, který zahraje na Eurotrialogu. Ale i na jiné kapely, které v létě určitě uvidím :)
No moc jsme se neposunuli, tam kde hraje Ortel je fizlu mraky, pisalci je nazyvaji radikaly a slavik kvuli nim radsi zrusili, aby jim nemuseli davat ceny
A Root dodnes nahrávají nová alba a koncertují na velkých metalových festivalech v zahraničí
Něco o autorce:
Markéta Lankašová
Anotace:
Bakalářská práce si klade za cíl zachytit měnící se vztahy mezi obyvateli vybraných obcí brněnského venkova na konci druhé světové války v Československu. Reportuje příběhy rodin, které musely nedobrovolně opustit své domovy nebo naopak těch, které dostaly příležitost začít nový život po hrůzách války. Práce se zaměřuje na období čtyřicátých let a klade akcent na původně silně německé obce v okolí Brna. To vše se autorka pokusí zachytit v publicistických textech, které by mohly být publikovány v deníku Mladá fronta DNES, konkrétně v jeho regionální jihomoravské příloze. Žánry story a publicistického rozhovoru by čtenářům měly přiblížit historické momenty z jejich okolí. Ke zpracování využije autorka dobové dokumenty a rozhovory s pamětníky nebo jejich příbuznými, historiky a lidmi, kteří se o dění v daném období zajímají. Čtenář se prostřednictvím příběhu, který tito lidé převyprávějí, dozví o podmínkách znovuosídlování původně německých vesnic. Práce nejdříve popíše historický kontext, tedy vztahy mezi česky a německy hovořícím obyvatelstvem v okolí Brna. Poté autorka definuje žánry story a publicistického rozhovoru z teoretického hlediska, v další kapitole definuje metody novinářské práce i postupu rešerší přímo v redakci. V následující kapitole autorka popíše cílové médium. V závěru práce provede autorka kritickou reflexi naplnění žánru, stylu a úrovně práce. méně
"Brněnská undergroundová scéna takové muziky nabízela dost. Vyrůstala na základech toho, co o deset let dříve znělo Prahou. Ale protože byl pražský underground jakousi nedostižnou, mytickou metou, udělali si to hudebníci v Brně a okolí po svém."
To si autorka dělá kozy? Jaké zpoždění za Prahou? i Slováci byli co se týče hudby progresivnější...Jaká nedostižná mýtická meta? my jsme chytali Vídeň, takže jsme viděli co se děje na Zápdě. a světe div se, i tu a tam se na rakouské televizi objevovaly dokumenty o západní hudební kontrakultuře
A tohle brněnský androš nasával do sebe. Opět mýtus o tom, že Praha byla ve všem na špici. Pravda, tam e vždycky více dařilo popařům. obdobně zajímavé bylo zemité Ostravsko. O tom, že i třeba Janáčkova hudba zprostředkovaně ovlivnila brněnský underground ani zmínka, protože janáčkovská tradice prolínala celou hudební komunitou v Brně, a nejen tou ze sféry vážné hudby, a to dlouhodobě.
Zakázanou kapelu z New Yorku Swans? Tomu nerozumím. Jaká zakázaná kapela? V Americe byla zakázaná? U nás asi nešlo nějakou newyorskou partičku jen tak zakázat. U nás se zakazovaly naše kapely. Nebo to znamená, že tu hrála inkognito?
Před pár dny se mi v hlavě z paměti náhodou vylovil pojem Kern. Tak jsem nelenil a zadal úkol You Tube. A našel. K mému údivu si někteří jedinci nostalgii co se tenkrát hrálo, jak byli mladí a dnes už nejsou, vykládají jako skvělou dobu pro život a jaký to tenkrát bylo fajn ....
Byla to depresivni doba, kterou si dnes mnozi nedovedou vubec predstavit. Cest vsem bojovnikum proti komunismu!