Zdrsnění terénní dacie: z dusteru je off-road

aktualizováno 
Německá firma Travec odstrojila Dacii Duster, vyrobila novou karoserii z plastů a výtvor pojmenovala Tecdrah. Malý teréňák připomíná starší off-roady od Suzuki, Mercedesu nebo Land Roveru.

Základní technika Dacie Duster, současného bestselleru rumunské automobilky, je velmi slušná. A to především s ohledem na nízkou cenu auta. Není proto divu, že si právě toto auto vzali u německé firmy Travec do parády.

Z původního dusteru použili u Travecu šasi, motory a interiér. Prostorový rám vlastní konstrukce vytvořili z hliníku a zinkem potažené oceli. A panely karoserie jsou z převážně recyklovaných plastů. Díky tomu je celé auto velmi lehké, podle verze od jedné tuny do 1 300 kilogramů, což je na terénní auto velmi slušná hodnota. Pro porovnání: originální nejlehčí duster váží 1 190 kilogramů.

Design karoserie se docela povedl. Jasně odkazuje na starší off-roady od Suzuki, Mercedesu nebo Land Roveru, ale v příjemně moderním hávu. Na první pohled ani není příliš patrné, že za autem stojí malosériový výrobce. Na druhou stranu je karoserie čistě účelová, s dnešní módou městských SUV nemá nic společného.

Travec Tecdrah TTi

Na výběr budou varianty se stahovací plátěnou nebo pevnou střechou. Karoserii dokáže Travec dodat v osmi barvách, povětšinou dost výrazných pastelových. Ve všech případech jsou pak některé části černé, jako například vystouplé blatníky. Což dodává autu na jeho off-roadovém vzezření. Výrobce se chlubí, že rám karoserie je pevný a bezpečný. Auto prošlo i nárazovými zkouškami.  

Vůz sedí o poznání výše než originální duster. Světlá výška je téměř 40 centimetrů a dobrou prostupnost terénem zaručí nájezdové úhly: přední 47 stupňů, zadní 41 stupňů a přechodový 25 stupňů. Pro jízdu v terénu je tecdrah vybaven kryty podvozku, podle výrobce by měl zdolat i opravdu náročný terén.

Celkově je auto o poznání menší než originální duster. Travec zkrátil šasi na 4,18 metru a rozvor na 2,45 metru. To je v obou případech přibližně o 20 centimetrů méně než u Dacie Duster.

Fotogalerie

Základní verzi auta bude pohánět benzinová šestnáctistovka od Dacie s pohonem jen jedné nápravy.  Ale je málo pravděpodobné, že by právě verze s jednou poháněnou nápravou byla prodejním hitem. Mnohem zajímavější je proto verze s dieselem 1,7 litru, pravděpodobně taktéž od Renaultu, šestistupňovou převodovkou a pohonem všech kol. Motor dává maximální výkon 130 koní a má dokonce start-stop systém. Je pravděpodobné, že v prodeji bude i varianta se slabším dieselem z dusteru.

Interiér je stejný s dusterem, jen je vyveden v mnohem divočejších barvách. Podle karoserie má tecdrah probarvené i výplně dveří a nalakované části palubní desky a středního tunelu. Původ auta u Dacie prozradí přelakovaný znak rumunské automobilky na volantu. Zajímavostí je použití LED technologie i do hlavních světel.

Travec Tecdrah se začne prodávat v první polovině příštího roku a výrobce již shromažďuje předobjednávky. Ceny zatím nestanovil. Prozatím se neoficiálně mluví o startovací částce kolem 340 tisíc korun.

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Značka v Praze mate řidiče. Porušení zákazu stojí nejmíň 1500 korun

MHD

Neobvyklá značka u supermarketu v pražské Michli mate řidiče. Někteří ji dodržují, jiní ji považují za neplatnou a...

Po německé dálnici stále zadarmo. Mýto narazilo na evropský soud

ilustrační snímek

Nápad na zpoplatnění dálnic pro osobní vozy v Německu ztroskotal. Evropané včetně Čechů tak nadále budou jezdit...

Emisní regule prodraží auta velikosti fabie tak, že se je nevyplatí vyrábět

Nová generace Opelu Corsa se představuje nejprve v elektrickém provedení.

Američané jezdí velkými benzinovými auty, Evropané preferují menší vozy. Toto pravidlo pomalu přestává platit. Z...

Mumifikace unikátu. Vědkyně lepí odchlíplý lak zpátky po kouskách

Porsche 910/8 Bergspyder

Jezdit tímhle autem by byla škoda. Už dvaapadesát let neutáhli na tomto vzácném závoďáku ani šroubek. V muzeu Porsche...

Autofotka týdne: Unikátní hotel na kolech zachraňují ve Vysokém Mýtě

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě zrekonstruuje na dvě etapy unikátní lůžkový...

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě zrekonstruuje unikátní lůžkový přívěs typu Karosa LP 30 z roku 1967. Vyrobila ho...

Další z rubriky

Závodníci a koncert mechaniků. Nahlédněte do zákulisí 24 hodin Le Mans

Zákulisí týmu Ford při závodě 24 hodin Le Mans

Slavný závod 24 hodin Le Mans je ukázkou špičkové techniky a skvělé týmové spolupráce. Letos jsme při tradiční...

Dálniční poplatky v Evropě: Německo zdarma, draho je v zemích s mýtem

Mýtnice na novém dálničním mostě u Svinesundu

Dálniční poplatky v zahraničí se oproti loňsku příliš nezměnily. Ve většině okolních zemí zůstaly ceny stejné, mírně...

Newyorská policie píše Googlu, aby zrušil varování před hlídkami

Ilustrační snímek

Policejní oddělení v New Yorku se snaží zabránit společnosti Google, aby se mohli řidiči pomocí její aplikace Waze...

Najdete na iDNES.cz