Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

VN

Pratele je to tim, ze se silnice opravuji naprosto smejdskym zpusobem a oprava vydrzi par mesicu, max rok ci dva. Videl jsem takovych oprav zalatovanim nespocet, co do roka byly tam kde predtim. Ruka ruku myje, doji se statni ci obecni rozpocet a prace (resp. rozkradani) je zajistena na spoustu let dopredu. Nikde jinde v EU toto neni, uz ani v Polsku ne. V Rakousku v horach luxusni silnice, opravy kvalitne (material, zpusob) a vsadim boty ze za nizsi cenu nez v CR. Zpusoby i materialy davno mame k dispozici, ale to by se nekteri nenazrali. Dezolatni silnice vyrazne odvadeji pozornost ridicu od samotneho provozu, ale hlavne ze se zvysila pokuta za tesne projeti na cervenou kdy se nikdo neomezil natoz ohrozil. Ale toto mnohem zasadnejsi slendrianstvi se neresi.

Foto

Přitom silnice v Rakousku a Německu jsou úplně jiný level. Přeci není tajné, jak u nich spravují silnice. A nevěřím, že by se u nás nenašli lidé, kteří by to zvládli stejně precizně.

JK

Moje řeč. Když se podíváte na StreetView, tak dokonce i v kdejakém "Ulambátáru" najdete lepší povrch než v tuzemsku!

Tak proč by něco opravili pořádně a dostali zaplaceno pouze jednou, když se na místo můžou vracet každý rok, že? Snadné prachy.

Není to sice o povrchu ale vystihuje to práci silničářů u nás.

Jednoho dne se objevili silničáři a obsadili silnici plastovými patníky. A protože se jim to nechtělo udělat pořádně, zapichli je jen asi 5cm do štěrku vedle asfaltu. Za měsíc přišel silný vítr a polovinu jich pokacel. Nahlásil jsem to silničářům. Prý s tím něco udělají. Za 2 týdny je postavili znovu, ovšem stejně lajdacky. Za další měsíc přišel další silný vítr a zase jich polovina spadla. Už jsem to nikam nehlásil. V dalších týdnech spadly ještě nějaké. A vyrostla tráva. Tu se silničáři jali posekat. A tak to vzali tou jejich sekačkou co vše rozemele. I s těmi popadanymi patníky. Nevím, kolik ta instalace stala ale nevydržel to ani rok. A zda se, že majiteli silnice je to jedno.

RS

Druhé a třetí třídy jsou v nejhorším stavu za posledních 40 let. Argument o větším množství aut neberu. Jednak se vybere hromada peněz na dálničních známkách, silniční dani a DPH z paliv, jednak jsou dnes mnohem vyspělejší a mnohem produktivnější technologie na opravu silnic. V 90. letech jsem se smál Polákům, že si u nás užívají rychlou jízdu po kvalitních českých silnicích, zatímco u nich byly zvlněné asfalty položené snad přímo na písku. Dnes je to naopak

PD

Je to přesně naopak, používají se ty nejednodušší technologie,tedy lopata a hromada obalované drtí. Navíc jsou práce zadávány fuserum s zivnostakem.

JK

Kdybych měl začít fotit každou díru, tak to je lepší jít pěšky, než pořád zastavovat. Ať si kdo chce, co chce říká, v globále největší hnus je Brno a Brno venkov. To už se nedá nazývat silnicemi, neboť každá polňačka je rovinatější!

JK

Tohle mě vždycky zajímalo a nikdy jsem na to nepřišel:

Proč se za to Brno doplňuje to nadbytečné slovo "venkov"?

J61a44n 90Š76m24í27d31a

10. 4. 2024 8:39

Stav silnic v Česku nás pevně řadí "na východ"a to i přesto, že do silničního stavitelství proniklo spousta nových technologií; bohužel v Česku neuplatňovaných. Je obecně známo, že každý silniční úsek mezi obcemi v ČR spadá pod správu příslušného právního subjektu – krajské správy a údržby silnic. Tudíž za jeho stav odpovídají konkrétní lidé, tzv. cestmistři a jim nadřízení. Nelichotivý stav silničního svršku silnic 1. a především 2. a 3.třídy v České republice je důsledkem těchto skutečností: Zanedbání pravidelné údržby, technologická a pracovní nekázeň, používání "Náhradních" vstupních materiálů (např. řidiči nepříznivě přijímána tzv. technologie„JetPatcher“ = nekonzistentní provizorní zálivka nespojená s okolním živičným povrchem) , nevyhovující a zastaralé strojní vybavení, v rámci "úspor" probíhající snižování stavů výkonných (koncových) pracovníků a jejich nízká motivace. Nedostatečné kontrolní mechanizmy ze strany majitele komunikací, cinknutá výběrová řízení na vedoucí posty. "Ryba smrdí od hlavy" a jednoznačně za tento "rozvojový" stav českých silnic viním hejtmany/ky, jejich hejtmanské radní a náměstky pro silniční dopravu včetně odborů dopravy a oddělení pozemních komunikací na všech krajských úřadech v rámci ČR, snad s vyjímkou jihočeského.

JM

J73a52n 85M78a15r36e97k

10. 4. 2024 6:02

To mám vyfotit celou Prahu? Naprosto bezkonkurenční čeho jsem si všiml je "oprava" Opatovske pod tkz. Otikovou lávkou na Jiznaku. Občas se vozovka propadne, tak se přiveze zivice aby se vyplnila díra, udusa se no a následuje další kolo. Těch zaplat přibývá a samy už vytvářejí hrby.

JR

J55a56n 41R16u25d70o69l35f

10. 4. 2024 4:44

Nevolte negramoty a zloděje do vedoucích míst a pak bude i na ty "lepší" silnice.

JK

Tak dejte tip, protože za 35 let se už tam všichni až na komanče vystřídali a výsledek vidíme.

PH

Fascinuje mě, že podobné "vozovky" mají i v Praze - nějakém asi sedmém nejbohatším regionu v EU. Nedávno jsme byli vyzvednout nové elektrokolo někde v Hloubětíně a myslel jsem, že už tam odtud neodjedu. Příšerný. Proč tam ty starosty lidé pořád volí dokola??? Na západě je běžné, že pokud developer a nebo správce energetické infrastruktury rozkope část silnice, musí pak obnovit celý povrch a ne zaplatovat část, jako u nás.

  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Přehlídka automobilových perel vzdala hold zapomenutým českým značkám

29. dubna 2024  10:30

Výstava automobilových veteránů v pražské Hostivaři připomněla výročí 90 let Jawy a 100 let...

Seat jede dál, přijdou facelifty a větší odlišení od značky Cupra

29. dubna 2024

Evropské automobilky se možná až příliš shlédly ve velkých vozech, na kterých je větší marže, a...

Sdílení aut není jen doménou mladých. Zájem mají i padesátníci

29. dubna 2024

Carsharing je alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu, na kterou sází města i...