- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Škoda, že se v médiích u nehod autobusů obvykle neuvádí, zda cestující byli připoutaní. Pro nepřipoutaného může i banální nehoda skončit tragicky.
Smutné je, že nepřipoutaní cestující neohrožují jen sami sebe, ale i ty připoutané. Bohužel se stále většina lidí nepoutá, protože "když nás zastaví cajti, tak se stihnu připoutat dřív než ke mně dojdou, takže vo co de" apod...
Dnes máme v autobusech pásy, ale jezdit s autobusem může téměř kdokoli.
Dříve v autobusech pásy nebyly vůbec, ale dostat se za volant autobusu znamenalo mít léta řidičské praxe bez nehod počínaje osobními auty, přes malé náklaďáky (typicky Avie, Praga V3S a S5T), pak větší náklaďáky (LIAZ, Tatra), pak soupravy (vlek, návěs) a pak teprve šoféra pustili na autobus. Nejdříve jezdil linky "okolo komína", pak ty dálkové a když byl hodně dobrý, dostal se na zájezdy. Setkat se na zájezdovém autobusu s řidičem pod 40 let věku bylo téměř nemožné.
A tráva byla zelenější, holky hezčí a my mladší ;)
Cely mladi jsme odjezdili na skolach v busech bez pasu, divim se, ze jsme to vubec prezili.
Tak kolik je v Libeteckem kraji skol ktere poradaji skolni vylety? Myslim ze to jsou stovky, to nejde dvouma autobusama vubec stihnout z kapacitnich duvodu.. Sam mam zkusenost ze skoly vyuzivaji levnejsich prepravcu se starsimi busy. Uz jen kvuli cene dopravy a celeho vyletu. Pokud by se cena vyletu zvysila rada rodicu na vylet dite neposle proto ze na to pak nema... A ted jak z toho ven.
Děti se samy většinou neumí připoutat ani odpoutat.
Bederní pásy pro ně nejsou vhodné, hrozí pokuty za nepřipoutání se.
Za osoby odpovídá v prvé řadě řidič. Učitelky pouze za to, zda jsou děti připoutané pro ně neuzpůsobenými pásy.
Pokud nebude existovat možnost vypnutí všech pásů najednou na bezpečnostní tlačítko někde v blízkosti řidiče, není bezpečné poutat děti pro případ požáru.
A do autosedačky v autě je poutá kdo?
Jako, čte se to pěkně. Můžu ale ujistit, že školy a školky berou v naprosté většině tu nejlevnější přepravu. Je jim úplně jedno, co přijede.
a s kolika školami a školkami máte tu zkušenost, že paušalizujete?
Každá mince má dvě strany. Školy chtějí alespoň u nás, co nejlevnější přepravu, także se vozí linkovými vozy (nicméně u nás všechny vybaveny pásy). Pásy používá tak maximálně polovina škol a z normálních cestujících snad nikdo. Drzhá strana mince ovšem je, že například v případě požáru (což není zase tak neobvyklé) může býti problém, hlavně u těch malých dětí, s rychlostí opuštění vozidla. A ještě taková perlička na závěr. Když jsem upozornil jednu dozorující učitelku na povinost připoutání dětí bezpečnostními pásy tak mi odpověděla, že v dnešní době je těžké něco dětem nařizovat :D
"Dodala, že například Liberecký kraj má ve svém vozovém parku dva autobusy přizpůsobené školkovým dětem, které disponují autosedačkami. Autobusový dopravce Eurolines je zavedl před prázdninami v roce 2011."
Ve výše uvedeném textu z článku je chyba. Nejedná se o společnost Eurolines, ale o společnost BusLine a autobus je v provozu od roku 2012 a nese dokonce jméno Beruška. Více zde: http://www.busline.cz/cz/jedinecne-projekty.html
Jezdím do práce busem, kde je počet sedících a stojících cestujících. Takže i pro starší 12 let nemusí platit co cestující to jedno sedadlo. Když děti dojíždí do školy, mohou v busu klidně i stát, tak proč je problém z hlediska legislativy se školním výletem? Osobně si myslím, že by každé dítě mělo mít svoji sedačku, ale nesvádějte to na legislativu. To snad jen v busu, kde nejsou místa ke stání.
To je právě ten for... Bus, kterým jedete je městský popř. meziměstký, takže pásy nepotřebuje... Zájezdový to ovšem už mít musí...
Jenže pak přichází bod č.2. Dopravci z VHD jezdí i zájezdy stejnými vozy... Třeba dnes jsem potkal autobusy na Slavii, které byly polepené logy PID dokonce měly i označovače jizdenek a pokladnu... Přitom vezly děti na závody jako "zájezd"...