Pátek 13. prosince 2019, svátek má Lucie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 13. prosince 2019 Lucie
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P64e98t62r 64P56e41t20r90á98s59e58k 7642337266323

To je fajn, ze chtějí vyrábět tolik elektromobilů, ale jen jestli je a bude tolik zájemců o jejich koupi? ;-)

+52/−4
doporučit
18.11.2019 10:11

J89i59ř57í 86F95i56š25e79r 1513372931206

Pořád mi není jasné to hromadné nabíjení. Když si představím klasické české sídliště, tak se mi objevují jen bizarní výjevy tmavého zadrátovaného města s prodlužkami mezi oknem a autem, kde doma všichni svítí petrolejkou.

+39/−2
doporučit
18.11.2019 10:29

J48a91n 93K17á48r70n44í67k 6945104187332

Taková to byla slavná firma a tak banální konec.

+58/−6
doporučit
18.11.2019 10:30

T65o65m61á31š 69K35u40c36h76a34ř 3857851398591

"Hlavním těžištěm investic koncernu je rozšíření produkce čistých elektromobilů. "

Tak on už exustuje elektromobil, který je čistý? A že se nepochlubili? Co já četl, tak jen při výrobě lithiových baterii se vyprodukuje tolik svinstva, co běžně spalovací auto vyčoudí za 150 000 km. :-P

+73/−9
doporučit
18.11.2019 10:14

P62a68v51e46l 83K15o14l26o79c 1606676640567

Cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly...

+48/−5
doporučit
18.11.2019 10:23

R84o54m87a31n 63P56o78k71o90r58n27ý 6299664680782

Utratit tolik peněz za dle mého nesmyslnou blamáž o zeleném světě. No kdyby za to vysadili stromy, tak bude nový deštný prales.

+43/−7
doporučit
18.11.2019 10:09

J21o25s68e30f 61Š40o83l80t41e41s 8654858800603

VW tuší něco, co netuší nikdo jiný. Tedy to, že masová výroba prostě věci zlevní. Je to velký risk. Ale pokud se jim podaří, tak se udrží na špici. Pokud ne, bude mít Německo, my i celá Evropa docela velké potíže.

+20/−1
doporučit
18.11.2019 10:57

P57a15v88e74l 72Š71ť29a48s40t96n17ý 8942394834

Úplně před sebou vidím Američany, jak si namísto svých 3t Fordů kupují tyhle id3 prdítka s dojezdem 300km..... :-) :-) :-)

+23/−4
doporučit
18.11.2019 10:56

J95i60ř87í 65F84i46š56e10r 1483512941356

Evropské šílenství v přímém přenosu.

+34/−9
doporučit
18.11.2019 10:17

K32a23r14e50l 31L24o22p84a19t97a 8696237761937

No nic, koupim posledni diesel co bude a snad vydrzi az do smrti.

+16/−2
doporučit
18.11.2019 10:41

L15i48b94o30r 89P64r33o88s51e57c45k15ý 6970245747205

Dávám wagenu tak 8, max. 10 let, než pude do kopru i s tou jejich elektro(de)bilitou.:-/;-D:-(

+28/−8
doporučit
18.11.2019 10:42

I58l88o35n30a 76N93á26p26r92a66v72n24í71k20o51v88á 2951713688629

Dobře jim tak.

+17/−3
doporučit
18.11.2019 10:05

A93l10e56š 73V45í67t89e24k 2985732787161

Jenomže sotudruhům z EU nebude stačit 100% elektromobilita, až nás donutí přesedlat na dražší a méně praktické elektroauta (většina zemí EU plánuje zákaz prodeje spalovacích aut na rok 2035), pak nastane i zákaz elektroaut. Zeleným bolševikům se totiž auta nelíbí apriory a v Norsku už omezují i eauta. Začínají nenápadně, likvidací parkovacích míst před domy, které předělávají na cyklostezky. No nic, snad se nedožiju i toho, že mi zakáží jezdit na kole...

+23/−6
doporučit
18.11.2019 10:41

V85a93c32l59a64v 87M68e84d71e11k 5141722705665

A už teda Evropská komise Volkswagenu vysvětlila, jak donutí občany, aby ty elektromobily kupovali?

+14/−2
doporučit
18.11.2019 10:30

A25l36e84š 34V63í18t28e13k 2505942937351

Zaznívají zde často dva argumenty:

1) Eauta jsou na začátku vývoje, první benzínové auto také před sto lety daleko nedojelo.

2) Cena baterií je vysoká, s větší masovou produkcí klesne.

Jenomže:

ad1) Eauta mají jeden limit, a tím je hustota energie v akumulátoru. Ten se již 20 let výrazně nezměnil a potřebujeme na 1km dojezdu zhruba 2 kg akumulátoru, na 500 km dolezdu 1 tunu akumulátoru. Plánovat budoucnost s tímto akumulátorem je nesmysl a pokud se nepřekoná tento problém, žádné displeje či animované blinkry tento nedostatek Eaut nenahradí. Navíc Eauta jsou stejně stará jako auta spalovací, existují přes sto let, jen se prostě neprosadila pro svou nepraktičnost. Kýžený průlom technologií v akumulátorech zatím nepřišel.

ad2) Pokud je cena akumulátorů daná cenou drahých kovů v nich obsažených, cena akumulátorů napopak s nárůstem jejich produkce vzroste. Obdobně jako by vzrostla cena zlata, kdybychom najednou začali vše dělat ze zlata.

+15/−3
doporučit
18.11.2019 12:13

P73e12t57r 57M36a77r67e97č44e64k 1343571669458

Celkem sebevražedná strategie. Ale třeba nakonec unijní úředníci donutí lidi ty klumpy kupovat. "Kupředu levá".

+15/−3
doporučit
18.11.2019 11:17

V17í80t93ě19z37s55l69a71v 95P33e98č71i88n54k52a 1763740291198

Vůbec se necítím kompetentní se k této věci vyjadřovat, ale jen prostě...nějak mi stále vrtá hlavou, že na straně jedné je použití klasické 60W žárovky dnes v podstatě považováno za odbojovou ilegální činnost a na straně druhé bych si měl koupit auto na elektřinu... Že by se stavěly nové elektrárny jsem nějak nezaregistroval... Jakou spotřebu má vlastně takový elektromobil?

+15/−3
doporučit
18.11.2019 10:58

M68a93r42t20i68n 52F55i46l92i97p26c91z29y10k 3161511825953

My vam ty e-cars proste naridime povinne ...

+13/−2
doporučit
18.11.2019 10:39

M69a11r83t96i27n 42F84i61l12i77p95c19z89y22k 3561811465363

Co mi nejvic vadi, je to, ze auta se spalovacimi motory jsou zodpovedna snad jen za 10% emisi v Evrope a techto 10% jsou pouze 2% celkovych svetovych emisi.

My si tu proste v EU hrajem na zachrance planety, za cenu neskutecne obrovskych investic a pritom to celosvetove nema se zachranou planety nic spolecneho, protoze celosvetove se emise nezmeni a stale rostou, at uz vzrustajici mobilitou v Asii/Africe nebo i ohromnymi pozary nebo vyrobou prave komponentu pro e-cars.

Cele mi to proste prijde jako ze mecenasi nemaji kde valit prachy a tak si nasli cil pod plastikem radoby ekologie. Jenze to vse bude stat akorat penize z nasich kapes a to je podle mne jediny cil, ostatne jako vzdy.

+11/−1
doporučit
18.11.2019 12:36

J47i85ř60í 98F68i13š23e35r 1133342811796

Je to aktivita, která je tlačena shora politicky, ne zdola tržně a dopadne to stejně, jako s podobnými centrálními rozhodnutími v bývalém RVHP. V lepším případě to bude hromada zbytečně vyhozených peněz.

+12/−2
doporučit
18.11.2019 12:09

O68l54d46ř35i91c33h 48O66l20e45š 6913350667

Tak to je váš konec.:-P

+17/−6
doporučit
18.11.2019 10:16
Foto

P93e43t24r 12V17i11n17š 8524334143

Jestli vyrobi kvalitni elektromobil, tak zajem bude, stejne jako je zajem o Teslu. Kdyz vyrobi spatny, tak zkrachuji. To je bezny princip trzniho hospodarstvi a nikoliv dilema jestli elektromobil ANO nebo NE

+7/−1
doporučit
18.11.2019 11:54

I55r57e82n50a 84N37e24č28a59s57o76v95á 8257496444

Škoda že se manažeři VW neporadí zde na Idnesu .. hned by měli jasno že jsou to vyhozené peníze a nemuseli by platit ani za analýzy odborníkům...

+17/−11
doporučit
18.11.2019 10:21

L74u30b89o23š 86U79l75r25i16c42h 2454295906883

Všetci vyspelý výrobcovia aut majú na mysli Britániu.

Británia bola špička svetová veľmoc vo výrobe parných lokomotív, keď v Nemecku a vo Francúzsku začal štát investovať na vývoj elektrických vlakov, Briti sa vysmievali, že to údajne je len snom, že nikdy nebude dostatok elektriny, kto by si sadol do vlaku v ktorom je životunebezpečné elektrické napätie, kde sa vyrobí toľko káblov a stožiarov na elektrické vedenie popri trati...., naďalej investovali do parných lokomotýv, prekonávali svoje vlastné rekordy v rýchlosti, v náklade....

Nemcom sa to podarilo, a odvtedy Briti nedokážu dobehnúť náskok nielen Nemecka.

+7/−2
doporučit
18.11.2019 18:07

P32e74t77r 61H11a23r30i45p74r65a26s35a17d 77H17a17j45i66č 5281856663660

Máme za sebou několik ropných krizí, smogové krize jsou od polovinyminulého století celkem pravidelnou sezónní událostí nejen v ČR. Spalovací motory už nic převratného nabídnout nedokáží. Jejich účinnost, jakkoli je poměrně malá, se už dál zvyšovat nedá, stejně tak ani technické parametry.

Koncept eklektromobilu, jakkoli nabízí kromě výhod i některé nevýhody, se díky "pilotnímu projektu" automobilky Tesla velmi zdárně ujal. Jsou i jiné možnosti, ale protože i tak velký a mocný koncern jako VW do toho jde, tak je celkem jasné, že mají spočítané, že bude výhodnější, minimálně několik dekád, investovat právě do BEV. Howgh.

+9/−5
doporučit
18.11.2019 14:31

Premium

Zoufale jsme se snažili postřeleného muže zachránit, líčí lékař z Ostravy

Hrudní chirurg Marcel Mitták z Fakultní nemocnice Ostrava se snažil s týmem zdravotníků zachránit jednoho z těžce...

Premium

Na Gottově pohřbu jsem se bál, že spáchám atentát na Zemana, říká Strach

Každý se ho ptá na Anděla Páně 3. Jiří Strach ale trpělivě vysvětluje, že to nezáleží jen na něm. „Rozhodujeme o tom...

Premium

Zalepili matce prsa, aby nemohla kojit. Při příbězích z Osvětimi pláče i průvodce

Lukáš Lev provází v koncentračních táborech a popisuje nacistická zvěrstva. Jeho babička si však stála za tím, že za...

Najdete na iDNES.cz