Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Golfy jsou pod proudem. Vyzkoušeli jsme elektrickou i hybridní verzi

Sedmá generace Volkswagenu Golf vyjíždí v elektrickém provedení. Koncem roku dorazí také hybridní provedení GTE. Obě verze jsme vyzkoušeli na slavném berlínském letišti Tempelhof a jeho okolí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JZ

Dost informací je klamných a všichni opisují stejné blbosti od druhých. ;-D Přidám svoji zkušenost s jízdou svého staršího elektromobilu. Baterie mají vždy vyšší kapacitu, než je udávaná a na 100% udávané kapacity klesne až po několika letech. Rozhodně se dá jezdit dále, jen dojezd pomalu klesá roky. V zimě se musí prošlápnout dost plyn a baterie se prohřejí a neklesá pak kapacita. I když má regulace omezení proudu, i tak velké proudy baterie prohřejí. Co se týká životnosti, dobré byly Ni-CD, 20 let a kapacita na 80% a nájezd cca 300 000 km a jezdí se dál. Topení mám bufík (ohřívá 2 litry), což je super, spotřeba benzínu malá. Dojezd se dá zvýšit při použití nejlepší technologii v bateriích, což je LiFEPO4 (životnost cca 8 let) a při mé spotřebě cca 150A by se dalo najet skoro 350 km. Recyklace baterií je v pohodě, zůstane cca 5% plastů z baterií a zbytek se zpracuje dál. Dobré je dobíjet co nejdříve a i když je vyčerpáno málo, prodlouží se životnost. A co říkám na náklady? Lepší nechat měsíčně ČEZu 300,-, než u benzínky 1000,-. Km vyjde na nějakých 40 haléřů na km za elektřinu + amortizace baterií 50 haléřů na km. Je fakt, že neznám servis, chce jen zásuvku. Vše má své pro a proti, takže každý sám za sebe.

1 0
možnosti
MB

Tak teď ještě tu o Sněhurce:-)

Nějaký odkaz na ten váš "zázrak" by nebyl?

0 0
možnosti
MV

konecne! sice je to spise hracka proti tesle, ale lepsi neco nezli nic

1 0
možnosti
PO

urcite to neni hracka, ale cena je 2.5 mensi. Vyznamnou roli tvori cena baterii, Tesla ma 50-75kWh.

0 0
možnosti

A18d32a79m 63Ž46í59d90e12k

15. 5. 2014 8:54

neco mi tu nehraje .. vykon 85kW .. baterie 24kWh ... to znamena ze pri plnem plynu (treba dalnice) je dojezd cca 17 minut .. coz pri plnem plynu je 40 km. Je mi jasne ze elektromobil neni auto na cestovani po dalnici, a uz vubec ne "pro jizdu pri plnem plynu", ale i tak srovnani 40km vs. 190km je podezrele propastne.

U naftoveho motoru je rozdil spotreby 60km/h vs. 150km/h dejme tomu 80% .. u tohodle golfa by ten rozdil musel byt 400%, coz jen zvysuje muj dojem ze dojezd je opravdu jen teoreticky (ze by paralela s vydrzi mobilnich telefonu ?? 8-o)

0 1
možnosti
PO

opet nesmysl vypoctu. Silnejsi motor se dava pro dynamiku. Budete prekvapen, kolik energie staci /spotreba/ staci na jizdu. Spotreba je psana na 12 kWh/100 km, samozrejme na dlanici muze jit az na 20 kWh/100 km.

Majitel e-auta s podobnymi parametry.

0 0
možnosti

A28d62a35m 68Ž36í37d24e43k

14. 5. 2014 16:32

az to bude na operativni leasing za 8000 mesicne, tak do toho pujdu. V podstate je to muj sen :o)

1 0
možnosti
PT

P43e73t38r 17T15ů54m39a

14. 5. 2014 16:05

Vecer prijedu, dam mobil a auto do nabijecky:-)

0 0
možnosti
PO

ano, idealne na nocni proud. O vic se nestarate. System dobije baterie a provede balancovani clanku. Pokud jsou klimatizovane boxy udrzuje optimalni teplotu. Rano oddelate kabel a jedete. Zadny cmoud, spotreba 16 l/100 km pri studenem motoru, zvysene exhalace nez se spalovaci motor zahreje...

0 0
možnosti
JB

J87a58n 68B96á12r97t89a

14. 5. 2014 14:45

Čistý elektromobil bych nechtěl ale ten hybrid se mi líbí.

1 0
možnosti
JN

J68a53n 93N20o31v76á67k

15. 5. 2014 8:26

Podle reálných zkušeností uživatelů Chevy Volt se stejně všichni nakonec snaží jezdit co nejvíce na elektriku ze zásuvky (je to levnější a pohodlnější a nemusí jezdit na pumpu). Range extender nakonec potřebují jen na několik málo cest za rok. Takže většinu času je to mrtvá zátěž, prachy navíc a kurvítko.

Jako mnohem lepší řešení by se nabízelo mít v elektromobilu normalizovanou přípojku a v případě těch několika dlouhých cest za rok bych zajel do servisu/k prodejci a ten agregát bych si prostě (třeba za 100 Kč/den) pronajal a ten by se ve stylu "plug and play" do auta strčil a připojil.

0 0
možnosti
TJ

E-propaganda nezná hranic a je dobře promazaná miliardami z kapes daňových polatníků a přitom je to technologie, která nemá budoucnost. Výroba energie pro jedno E-auto na rok ježdění sežere více zdrojů a vypůstí stejně Co2 jako benzínovej nebo naftovej motor za celou jeho životnost. Výroba baterií je energeticky náročná a téměř neexistuje eko způsob jek použité baterie likvidovat.  Jedinou cestu tímto směrem vidím v Diesel či benzín-elektrickém agregátu, kde je malý D nebo B motor dobíjející baterie, které pohání elektromotor.

5 3
možnosti
JN

J46a88n 30N75o98v54á38k

14. 5. 2014 17:20

Vy jste to s tou energií počítal? Odhadl? Vymyslel si to? A jaký jste vzal energetický mix?

Li-ion baterie se rutině recyklují již dnes, máte je v noteboocích a mobilech.

3 1
možnosti
MB

Toho deklarovaného dojezdu se NIKDY nedosáhne!! V reálu to najede tak 90 - 100 km, po dvou třech letech už jen polovinu. V zimě a za tmy nemá cenu o dojezdu vůbec mluvit;-D

1 4
možnosti
MB

...po pěti - šesti letech jdou baterie do háje, nové stojí neskutečný ranec a elektroverk bude dále neprodejný. Nic proti elektromobilům, ale spíše proti bateriím. Pokud nebude reálný dojezd alespoň 500 km, nabíjení nebude trvat déle jak pět - deset minut a nezmrazí vás účet za el. energii potažmo za nové baterii, je to jen drahá hračka pro ekofašisty...pardon, ekology.:-)

4 0
možnosti
KF

K63a38r57e71l 71F61a10i47t

14. 5. 2014 10:52

190km je za ideálních podmínek....až pojedete v zimě v -10°C z Prahy do Plzně, tak si myslím, že u Žebráku už budete hledat zásuvku. Je druhá možnost....ject 80km/h a v autě mrznout. Pak možná dojedete až do Rokycan.

4 1
možnosti

Jen idiot a pan Fait si pořídí takové auto pro dálniční ježdění ;-)

1 1
možnosti
DR

Elektromobil je zatím zboží nadšenců, a to i přes 60% daň na benzín v naší komunistické zemi.

Zasaďte do rovnice pořizovací cenu, reálný (!) dojezd, cenu elektřiny a životnost baterií a kupte něco na LPG. ;-)

5 0
možnosti
PO

Souhlasim s panem Gajdosikem. Cena baterii se vrati za cca 80 tis. km, rekl bych cely vuz za cca 150 tis km.

Auto by melo vydrzet alespon 10 let.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...