- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
René de Knyff ze startovního pole vyčníval kromě výsledků i kapitánskou čepicí, ve které závodil ze zásady, a taky mohutným plnovousem | foto: Profimedia.cz
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Francie stihla sotva vystřízlivět z kocoviny po oslavě sto desátého výročí pádu Bastily. Ráno 16. července 1899 se začaly na Place de Concorde v Paříži sjíždět účastníci. Téměř přesně pět let po prvním automobilovém závodu v dějinách už na to byli Pařížané zvyklí. I na samotné automobily.
Stále šlo o událost, které přihlížely tisíce lidí, ale už neměla podobu masové demonstrace. A ještě jeden rozdíl tu byl: Auta, která na startu stála teď, byla násobně rychlejší. Běžná cestovní rychlost tehdy každý rok stoupla o polovinu.
Připojte se ještě dnes a získejte: