René de Knyff ze startovního pole vyčníval kromě výsledků i kapitánskou čepicí, ve které závodil ze zásady, a taky mohutným plnovousem | foto: Profimedia.cz

Auta předjela cyklisty o čtyři roky. Motorová Tour de France byl nervák

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Čtyři roky před startem slavnějšího cyklistického závodu se kolem Francie vydaly automobily a motocykly. „Kolečko kolem Francie“ neboli Le Tour de France měřilo 2 217 kilometrů. A byl to první závod, který snesl přízvisko „profesionální“.

Francie stihla sotva vystřízlivět z kocoviny po oslavě sto desátého výročí pádu Bastily. Ráno 16. července 1899 se začaly na Place de Concorde v Paříži sjíždět účastníci. Téměř přesně pět let po prvním automobilovém závodu v dějinách už na to byli Pařížané zvyklí. I na samotné automobily.

Stále šlo o událost, které přihlížely tisíce lidí, ale už neměla podobu masové demonstrace. A ještě jeden rozdíl tu byl: Auta, která na startu stála teď, byla násobně rychlejší. Běžná cestovní rychlost tehdy každý rok stoupla o polovinu.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se