Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Za volantem v kůži seniora: špatně vidím, neslyším a nemohu se hýbat

Auuuu, vždyť se tam ani neposkládám! Pořádně neohnu nohu v koleni, asi artróza; ruce jsou na tom podobně. Ta pravá se mi navíc třese, jako bych měl Parkinsonovu nemoc. No jo, vždyť ji vlastně mám. Vyzkoušeli jsme oblek, který nás posunul v čase o pětadvacet let dopředu. Jak se řídí v kůži seniora?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

I57v64a76n 82J37i69r95e95š

13. 8. 2019 9:56

Osobně vidím raději kolem sebe na silnici seniory než ty mladé sprosté, bezohledné gaunery, jejichž poznávacím znamením je kšiltovka otočená dozadu.

0 0
možnosti
Foto

Popis situace seniora je jenom zčásti reálný. Za pár týdnů budu 81, každý rok najedu nejméně 20 tisíc km a mám rabat 28 roků bez pojistné příhody.

Páteř opravdu věkem ztrácí na pružnosti, otočit hlavu o více, než 90° je už obtížné. Proto si na křižovatku najedu tak, abych na obě strany viděl. Potíž jsou nepravoúhlé křižovatky a těch znám několik.

Automat nechci, většina úplně nesmyslných nehod seniórů je zrovna tím automatem, když šlápnou vedle.

U svého očního lékaře jsem byl na jaře, 100% a nepotřebuji brýle. Na jedno ucho sice od narození neslyším, ale sluchadlo na tom použitelném uchu naprosto stačí slyšet sirénu na kilometr.

Reakce pod 0,3 s jistě také není příliš pomalá. To nejpodstatnější je, všeho nechat a věnovat se opravdu 100% jenom řízení. Spolujezdcům to občas vadí, když neodpovídám, ale je to i v jejich zájmu.

Samozřejmě, znám o více, než dvacet roků mladší, kteří toho ježdění museli zanechat. Šedý zákal nebo infarkt, sklon k záchvatům, jsou nebezpečné.

S věkem ty rozdíly budou patrnější- kuřáci a alkoholici skončí dříve.

0 0
možnosti

Z článku mi vyplývá zajímavé řešení. Aby bylo na cestě přiměřeně nastejno, tak mladí řidiči budou mít na sobě oblečenou povinnou výbavu v podobě těchto obleků.

S ustupujícím mládí bude možné některé prvky obleku odjímat.

0 0
možnosti

Článek je hloupý, souhlasím. Pan redaktor se jen snažil naskočit na populární vlnu “senioři za volantem”. Věk uvedený v OP není podstatný. Věk vyplývající ze skutečného zdravotního stavu rozhoduje. Mnohý mladý otylý řidič by na tom býl hůře než pan redaktor ve svém oblečku. Závěrem bych upozornil, že zestárneme všichni! Nikomu nepřeji aby ho pak někde zavřeli a vozili na vycházky či k lékaři.

7 0
možnosti

K24a25r95e73l 89B67o51k

9. 8. 2019 22:36

Článek je hloupý. Nejde ani tak o seniory, jako zdravotní stav každého jedince.

7 0
možnosti

J17a74n 55H95l80a78v18á15č

9. 8. 2019 22:31

Jak ale simulovat blba za volantem?

7 0
možnosti

Pan autor článku by si měl dát studený obklad a v nejbližší době navštívit psychiatra.RvRv!!!!!!

7 0
možnosti
Foto

Tenhle obleček by si měli povinně navléknout všichni konstruktéři nízkopodlažních prostředků hromadné dopravy a pak ti, co vymýšlejí, že všechny zastávky MHD mají být na znamení. Pak bych v tom viděla smysl.

2 0
možnosti

Tyhle postaršovadla jsou stejná kravina jako zkoušet si těhotenství s batohem otočeným na břicho. Ještě by si mohl dát sedačku úplně dozadu a až nedosáhne na pedály, simulovat jak by řídilo dítě..

8 0
možnosti

J41i13ř76í 54F97o64g53e86l

9. 8. 2019 12:04

Článek je hloupý především v tom, že všechny neduuhy sdružuje do jednoho člověka. Ve skutečném životě však ten cca pětašedesátník trpí jedním dvěma.

To, co novinář popisuje je tak pro člověka 80+.....

6 0
možnosti

A protože by na každý neduh museli shánět nového seniora, tak mají oblek na všechny neduhy - a trápí se mladý člověk za ty starší.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka

30. dubna 2024

Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

3. května 2024

Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová auta mají povinně černé skřínky, data jsou chráněna před zneužitím

3. května 2024

Od léta budou mít všechna nová auta černé skřínky. EU vyžaduje záznam důležitých informací vozidla...

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

Autovideo týdne: Kupte si Sennův „služebák“. Japonské ferrari před 30 lety osiřelo

5. května 2024

První květnový den uplynulo přesně třicet let od chvíle, kdy Ayrton Senna přišel na okruhu v Imole...

Nadšenci nastartovali své poklady a pádí z Prahy. Cílem je dojet do Atén

4. května 2024  13:35

V druhém ročníku akce Oldtimer Express vyrazilo v sobotu ráno z Prahy 43 posádek veteránů,...

Po Okruhu Českobrodském uháněli autodědečci i veteránský dorost

4. května 2024

Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí, odstartoval svůj jubilejní ročník ve...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!