- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vidim malou vadu: opustena mista, kde by tohle zarizeni mohlo mit smysl, byvaji i dost mizerne pokryta. A naopak, na mistech s dobrym pokrytim je vetsinou i slusny provoz, takze to neni potreba.
Pouze technicky:
zařízení je neaktivní, nikam nic neodesílá je li vše OK. Pouze v případě nehody se přes SIM a data spojí s centrem tísňového volání 112. Přes data odešle datovou větu se souřadnicemi a dalšími údaji. A současně spojí hovor, který je v případě čísla 112 nezávislý na operátorovi a bere nejbližší silný signál.
Takže žádné šmírování, pouze pomoc v případě že je problém. GPS je aktivní při jízdě stále, ukládá údaje do "black boxu" a v případě nehody odešle poslední zaznamenanou polohu. NIKDO nemůže vyvolávat data z black boxu na dálku a podobně. Jestli si někdo myslí že ano, je to jeho problém. Ale chtěl jsem jen sdělit jak to funguje, aby zde nebyly vyráběny konspirační teorie. To že EU něco nařizuje pro blaho všech je věc jiná.
Leoši Houdku! Váš mínus je tedy za co? Buďte chlap a postavte se k tomu. Na technické vysvětlení mínus? OK, dejte lepší vysvětlení. Jinak jste zbabělý srábek!
Myšlenka to je dobrá. Bohužel mnoho dobrých myšlenek v lidské historii už bylo zneužito. Jako profesionální hasič to umím ocenit. Není nad to, když jezdíte v noci po dálnici a hledáte nehodu, kterou někdo viděl, nahlásil (samozřejmě se špatnou polohou) a nezastavil u ní. Havarované auto pak leží někde pod náspem a klidně můžete projet dvakrát okolo a nevíte o něm, protože není vidět. Nemluvě o tom, že tu nehodu nemusí vidět nikdo a najde ji až ráno traktorista při orání pole.
Ovšem bylo by záhodno, aby někdo garantoval, že se onen systém bude aktivovat až na pokyn řídící jednotky v případě nehody, nebo při stisknutí tlačítka někým z posádky auta. Také se mi nelíbí myšlenka, že by mohl někdo online sledovat, kde a jak jedu. Ne že bych soustavně porušoval předpisy, ale prostě se mi ta myšlenka ekluje.
Riziko, že nastane situace kterou popisujete, je velmi malé. Uznávám ale, že je nenulové. Proč ale zase EU přikazuje, že to zařízení musí mít všichni? Ať si každý sám vyhodnotí, zda mu snížení rizika smrti o třeba 0,0001% stojí za investici v řádu tisícikorun.
To je prostě zase jeden počin typu "uděláme vás štastnějšími i proti vaší vůli".
Asi se zvýší odbyt štípaček na dráty....
Ta EU štěnice bude potřebovat nějakou antenu a tedy i drát k ní, že?
Souhlas. Já mít tohle v autě, tak to okamžitě odpojim.
Byla by to super věc, kdyby to nebylo tak snadno zneužitelné k úplně jiným účelům. Bohužel přišla doba kdy už se nedá věřit nikomu kdo se globálně stará o blaho všech obyvatel. Všechny mobilní, platební, detekční a poziční systémy jsou dříve či později využity k účelu kontroly vševidoucího fašistického velkého bratra. Prospěšné a úspěšné technologie jsou vždy využity ke kontrole mas. To co jste si dříve nedovedli představit, nebo jste považovali za paranoidní představy, se stalo ze dne na den skutečností, smutné je že už se to ani nesnaží před obyvateli zakrývat. Všechny novinky už dostanete zum befehl.
A nedala by se ta GPS poloha určit i v případě kdy vám třeba někdo ukrade auto??
To by byl super bonus
Pokud bude zloděj dostatečně hloupý a GPS neodpojí, pak ano.
Nic nového. V USA to funguje už několi let, každé lepší auto to tam má.
A všichni na to nadávaj. Kromě toho, už existuje futrál, kterej odstíní vysílač a je klid.
Mobilní operátor může zjistit vaši polohu (bydliště, pracoviště, cesta do/z práce...), komu voláte, na jaké mobilní weby chodíte... Banka zase ví, co a kde kupujete - totéž v případě obchodních řetězců a jejich věrnostních karet (typicky třeba Club Card). Pohyb autem lze do jisté míry zjistit už nyní, řada dopravních kamer dokáže číst registrační značky. Pouliční kamery zase dokáží rozeznat obličej, který jste státu dali při výměně/pořízení občanského průkazu. Tak nechápu, co tu všichni řešíte.
Přesně to, co jste tady popsal. Toho šmíringu už je všude víc než dost.