- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dokud k tomu požáru nedojde, to jediné, čím zpomalovače hoření obohacují řidiče a pasažéry, je potenciálně karcinogenní klima. | foto: Profimedia.cz
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Zní to jako pradávná historie. Už proto, že první tabulky požární bezpečnosti a hořlavosti materiálů uvnitř interiéru automobilů dával americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) dohromady před třiapadesáti lety.
Udávaly, jak rychle – respektive jak pomalu – mají polštáře sedadel, čalounění předního panelu, loketní opěrky, pásy, opěrky hlavy, závěsy a stínítka hořet, aby byly považovány za bezpečné. Cílem bylo snížit závažnost a četnost popálenin při požárech vozidel prodloužením doby evakuace cestujících. Americké automobilky úkol splnily výtečně. Protože si začaly pomáhat masivní aplikací látek, nazývaných povšechně chemické zpomalovače hoření. Co jsou zač?
Vyšší teploty v létě způsobují zvýšené uvolňování – únik plynů – z obsažených interiérových prvků.
Připojte se ještě dnes a získejte: