Diskuze

Chumelí, pojďte do rychlokurzu smyku. S volantem opatrně a ve střehu

Sníh zasypal Česko. Jestli si volantem nejste úplně jistí, raději nevyjíždějte. Pokud opravdu za volant musíte, buďte neustále ve střehu, schovejte mobil, vypněte rádio a opatrně na plynu i brzdách. Základní rady jsou pořád stejné. I když se auta zlepšují, na sněhu a ledu to klouže stejně jako před lety.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PH

Zakon 361/2000Sb., Hlava II

(2) Řidič nesmí:

...

j) řídit vozidlo, na němž nebo na jehož nákladu je led, který by při uvolnění mohl ohrozit bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.

O snehu ani slovo. Jak to tedy je?

2 0
možnosti
RG

Ty jo to je expert ten Budský, jediné s čím se dá souhlasit je, že se máte dívat tam kam chcete jet, ale zbytek rad je dobrý tak akorát na to jak si slušně rozbít auto.

1 0
možnosti
JJ

Tak schválně, spusťte...

1 1
možnosti
PJ

Zvládnout či alespoň trochu "ukočírovat" smyk lze jedině praxí.

Musí to být podvědomé , zažité reakce - přemýšlet co mám dělat je ve smyku pozdě.

Není od věci se ale naučit před zatáčkou, ale i před brzděním, někdy i na rovném úseku představit co dělat, kdyby auto ustřelilo.

Kdo se chce naučit pořádně jezdit - tak na pár let do zemědělství či lesnictví a nebo stavebnictví a jezdit v blátě, ve sněhu, na ledě a s návěsy, ve stráních svazích. Za pár let se s vozidlem sžijete natolik, že malinký pohyb do strany budete zadkem cítit a ruce a nohy začnou hned reagovat.

6 0
možnosti
RD

Při pohledu na dívku ve fábií je patrná příčina mnohých nehod nejen v zimě. Ruce neumí ovládat volat. Otáčení volantu chaotické, nájezd do zatáčky s jednou rukou...

Nejdůležitější je, naučít se znát chování svého vozu a umět s ním pracovat. Teoretické rady jsou dobré, ale pokud s autem člověk nezkusí situace 2x, 3x, i v kritický pomoent, byť bude znáte teorií, zareaguje nepatřičně...

Až toto pochopí i stát a zřídí volné prostranství pro výcvik zimního ježdění pro zájemce, bezpečnost se zvýší.

3 0
možnosti
PB

úplně přesně jsem na to koukala, jestli to mělo být jako schválně, ať vidí lidi co dělají, nebo ta paní opravdu poprvé v životě jela na sněhu. Přiznám se toto počasí nemusím ani po letech ježdění, takže uznávám asi jezdím opatrněji než je nutno, ale to co vidím na silnicích... Dneska do práce, cca 15-20minut, a dvě auta přede mnou jely do zatáčky 10-15km v hodině, po rovné cestě, rozsolené, tak 50-60, to už je i na mě moc... jo chápu, někde se to ty lidi naučit musí, ale tak ať trénují o víkendu a ne v dopravní špičce..

1 0
možnosti
VD

Ten kdo to psal tak nejen že neumí řídit, ale ještě si tu teorii plete. Auta dělit na pretaciva a nedotaciva... Smyk který dostanete se dá dělit, s jakýmkoliv autem můžete dostat jakýkoliv druh smyku. Rady na jeho zvládnutí se u každého vozu trochu lysi...Nedotacivy smyk v predokolce , ubrat plyn, zkusit znovu narovnat a zatočit, někdy pomůže lehce pribrzdit (kola se přesunem váhy více primacknou k povrchu), zatazeni ruční brzdy pokud je na zadní kola.... U zadokolky zase může pomoci spojkovy kopanec a vyrovnání smyku smykem... Teoreticky jezdící podle návodu na idnes potkávám v Jizerkach každý den.... Pokud si nejste jisti, nemáte na to pneu, nebo zkušenosti, nebo obojí... Zůstaňte u MHD, taxi, nebo doma.

0 0
možnosti
JN

A co auta s automatem?

0 0
možnosti
PJ

Nejdřív musíte automat přepnout na manuál.

Mezitím vám na fb (zobrazí se v navigaci) vyskočí návod jak smyk zvládnout.

když to nastudujete, a začnete se tím řídit, shledáte:

a) jste v příkopu či ve svodidlech

b) jste pod kamionem nebo na švestce

1 0
možnosti
ED

Na dálnicích raději vlevo? Protože jak říkáte je tam horší povrch? Really?

8 0
možnosti
ZH

Dohromady a nebo v každém?

0 0
možnosti
MJ

V tomto případě bych si dovolil podotknout, že to auto bude chytřejší, než jeho majitel ;-D

0 0
možnosti
DN

Patří o vlákno níž (p. Keblůšek)

0 0
možnosti