Diskuze

Škody Scala se v bazaru nebojte, ušetří dost peněz. Tříválci se nebraňte

Co skončil populární Rapid, musela Škoda přijít s modelem, který by vyplnil mezeru mezi Fabií a Octavií. Scala se začala prodávat v lednu 2019, a i když to není žádné terno (vysoké ceny, rostoucí popularita kategorie SUV), ještě se dočkala faceliftu a snad na trhu dalších pár let vydrží.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JG

J55o61s15e20f 10G83ö29t74z

5. 3. 2024 6:45

za pár let si budeme i za auta jako je Scala, i s tříválcem, při shánění trhat ruce. "Normální" auta vymírají neskutečně rychle. Všude samé nepraktické SUV a (zatím) elektro

0 0
možnosti
Foto

Pro mě jsou SUV mnohem praktičtější než něco, s čím jezdím zadkem po silnici a elektro není špatné. Výhledově uvažuji o plně elektrickém Porsche Macan. Je to spíše otázka peněz. Kdo jezdil v plně elektrickém Porsche nebude trhat ruce někomu kdo má starou tříválcovou Scalu, která má 10 let z toho 2 na letišti.

0 2
možnosti

Pořídil jsem si ojetou (ještě v záruce) v dieselu, teď mám e ní najeto skoro 100 tis. A průměrná spotřeba je 5l/100km. Na dálnice, delší trasy, mimo město ideální 👌. Jen ten SW infotainmentu a párování přes Android Auto je celkem komplikované a né moc spolehlivé.

1 0
možnosti
Foto

Jsem to objednal dceři nové, top selection, modrá metelíza, autonomní řízení. Tak uvidíme. Ale ona moc nejezdí.

3 7
možnosti
Foto

Koupím jí to, protože se mně to líbí a na to její ježdění to bohatě stačí. Když se to třem mínusářům nelíbí, ať koupí dětem třeba superba.

2 2
možnosti
FS

Měl jsem ji 3 roky od leta 2019 do leta 2022. Verzi 1.0 85kw za ty 3 roky se mnou najela 90tisic a absolvovala jeden drsnější čelní naráz do pevné překážky. Ten by asi standardně pojišťovna řešila jako totalku ale byl to operak, tak se opravovalo.

Podvozek v porovnání s předchůdcem (Rapid) velmi dobrý a tomu litru stačil. Auto je za mě agilnejsi než jeji dospelejsi sestra Octavia. Když to ale porovnán s Focusem ročník 2017 tak ten byl mnohem lepší. Stejně jako můj aktuální Civic z roku 2021 tedy X generace.

Výkon auta a dynamika je dostačující. S mým stylem jízdy jsem byl na silnici i semaforech mezi nejrychlejšími. A když jsem vezl nějakého odborníka, co by litr v turbu a trivalci nikdy nechtěl tak mi nevěřil, že ten litr umí takhle jet.

Spotřeba je ale zklamání. Když z toho chce člověk dostat nějakou dynamiku, tak se mu to povede, ale za cenu spotřeby přes 7 litrů. To platí pro tyto motory obecně. Hodí se tam kde se jezdí hlavně po okreskach a klidným tempem. Pak se jezdí klidně 5,5. Jak se vjede na dálnici nebo se poskakuje v Praze po semaforech tak to letí nahoru. Na to ty motory prostě nejsou. Já měl dlouhodobě průměrnou spotřebu lehce přes 7 litrů. Většinu času jsem ale jezdil dynamicky a za povolenym dálničním limitem.

Jinak auto spolehlivé. Za 90 tis km se na něm nic nepokazilo. I přes tu zmíněnou nehodu a zacházení jako se služebním. Potěší led světlem v interiéru, deštníkem, sítě v kufru, samozatvamovaci vnitřní a levé zrcátko.

Infotaiment, když zrovna funguje, tak Potěší. Ale někdy jsem musel provádět hard reset i několikrát za den... to mě vytacelo. Potrebuju navigovat a místo toho 5 minut řeším nefunkční Infotaiment.

Prostě Škoda, průměrné auto s nadprůměrnou spolehlivostí a vychytávky pro uživatele.

Když to srovnám s Civicem X který jsem si pořídil po ní. Tak má horší podvozek (v tom Civic exceluje)

Motory oba 1.0 trivalec jsou si podobné. Hondi mi přijde malinko dynamictejsi (ma přes 90kw) ale

7 0
možnosti
FS

má agresivnější omezovač, který zasahuje už někdy v 5,7 tis otáček. Na to jsem si musel zvyknout. Skodovacky byl tolerantnejsi.

Honda má o chlup spolehlivější infotaiment (ale zase hnusnejsi, pokud ale 95% času jedete Android Auto nebo Apple Car Play tak je to jedno a Honda se seká výrazně méně často)

Honda ma v 1,0 mokrý rozvodový řemen což znamená měnit rozovody mnohem častěji nebo riskovat drahý průser. Zvlášť u aut, kde skončila Hondi zaruka.

A Honda zaostává v těch blbinach okolo. Osvětlení interieru, management kufru ( žádný) ale zase je celkově pohodlnější a lépe se v ní snáší 500km a delší trasy.

Takže suma sumárum. Ojetá Scala bude dobrý kup. Pro toho kdo hleda spolehlivost a praktičnost a spokojí se s horsim průměrem jízdních vlastností.

6 0
možnosti