- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
za pár let si budeme i za auta jako je Scala, i s tříválcem, při shánění trhat ruce. "Normální" auta vymírají neskutečně rychle. Všude samé nepraktické SUV a (zatím) elektro
Pro mě jsou SUV mnohem praktičtější než něco, s čím jezdím zadkem po silnici a elektro není špatné. Výhledově uvažuji o plně elektrickém Porsche Macan. Je to spíše otázka peněz. Kdo jezdil v plně elektrickém Porsche nebude trhat ruce někomu kdo má starou tříválcovou Scalu, která má 10 let z toho 2 na letišti.
Pořídil jsem si ojetou (ještě v záruce) v dieselu, teď mám e ní najeto skoro 100 tis. A průměrná spotřeba je 5l/100km. Na dálnice, delší trasy, mimo město ideální 👌. Jen ten SW infotainmentu a párování přes Android Auto je celkem komplikované a né moc spolehlivé.
Jsem to objednal dceři nové, top selection, modrá metelíza, autonomní řízení. Tak uvidíme. Ale ona moc nejezdí.
Koupím jí to, protože se mně to líbí a na to její ježdění to bohatě stačí. Když se to třem mínusářům nelíbí, ať koupí dětem třeba superba.
Měl jsem ji 3 roky od leta 2019 do leta 2022. Verzi 1.0 85kw za ty 3 roky se mnou najela 90tisic a absolvovala jeden drsnější čelní naráz do pevné překážky. Ten by asi standardně pojišťovna řešila jako totalku ale byl to operak, tak se opravovalo.
Podvozek v porovnání s předchůdcem (Rapid) velmi dobrý a tomu litru stačil. Auto je za mě agilnejsi než jeji dospelejsi sestra Octavia. Když to ale porovnán s Focusem ročník 2017 tak ten byl mnohem lepší. Stejně jako můj aktuální Civic z roku 2021 tedy X generace.
Výkon auta a dynamika je dostačující. S mým stylem jízdy jsem byl na silnici i semaforech mezi nejrychlejšími. A když jsem vezl nějakého odborníka, co by litr v turbu a trivalci nikdy nechtěl tak mi nevěřil, že ten litr umí takhle jet.
Spotřeba je ale zklamání. Když z toho chce člověk dostat nějakou dynamiku, tak se mu to povede, ale za cenu spotřeby přes 7 litrů. To platí pro tyto motory obecně. Hodí se tam kde se jezdí hlavně po okreskach a klidným tempem. Pak se jezdí klidně 5,5. Jak se vjede na dálnici nebo se poskakuje v Praze po semaforech tak to letí nahoru. Na to ty motory prostě nejsou. Já měl dlouhodobě průměrnou spotřebu lehce přes 7 litrů. Většinu času jsem ale jezdil dynamicky a za povolenym dálničním limitem.
Jinak auto spolehlivé. Za 90 tis km se na něm nic nepokazilo. I přes tu zmíněnou nehodu a zacházení jako se služebním. Potěší led světlem v interiéru, deštníkem, sítě v kufru, samozatvamovaci vnitřní a levé zrcátko.
Infotaiment, když zrovna funguje, tak Potěší. Ale někdy jsem musel provádět hard reset i několikrát za den... to mě vytacelo. Potrebuju navigovat a místo toho 5 minut řeším nefunkční Infotaiment.
Prostě Škoda, průměrné auto s nadprůměrnou spolehlivostí a vychytávky pro uživatele.
Když to srovnám s Civicem X který jsem si pořídil po ní. Tak má horší podvozek (v tom Civic exceluje)
Motory oba 1.0 trivalec jsou si podobné. Hondi mi přijde malinko dynamictejsi (ma přes 90kw) ale
má agresivnější omezovač, který zasahuje už někdy v 5,7 tis otáček. Na to jsem si musel zvyknout. Skodovacky byl tolerantnejsi.
Honda má o chlup spolehlivější infotaiment (ale zase hnusnejsi, pokud ale 95% času jedete Android Auto nebo Apple Car Play tak je to jedno a Honda se seká výrazně méně často)
Honda ma v 1,0 mokrý rozvodový řemen což znamená měnit rozovody mnohem častěji nebo riskovat drahý průser. Zvlášť u aut, kde skončila Hondi zaruka.
A Honda zaostává v těch blbinach okolo. Osvětlení interieru, management kufru ( žádný) ale zase je celkově pohodlnější a lépe se v ní snáší 500km a delší trasy.
Takže suma sumárum. Ojetá Scala bude dobrý kup. Pro toho kdo hleda spolehlivost a praktičnost a spokojí se s horsim průměrem jízdních vlastností.