Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Škoda obešla dodavatele, aby měla dost čipů. v Česku je vyvinou i vyrobí

Doby, kdy do automobilky z jedné strany proudila železo, sklo, guma a z opačného konce vyjížděla auta, jsou dávnou minulostí. Dnes výrobci skládají auta z celků předem sestavených od dodavatelů. Karsten Schnake, člen představenstva Škody a obrovsky uznávaná kapacita koncernu VW přes krizový management, je strůjcem myšlenky částečného návratu ke kořenům.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PHH

Konečně jedna továrna v ČR, o které se dá říci, že je na špici. Onsemi je opradu dost vepředu. SiC technologii dělá jen pár výrobců. Úsporou energie se zaplatí vyšší pořizovací cena.

4 0
možnosti
PK

Není náhodou těch čipů příliš?

Měly by stačit dva. Jeden do zapalování, druhý v rádiu. Nic víc není třeba.

Proto jsou auta tak předražená.

1 18
možnosti
JJ

Svatá prostoto, psát se to naučilo, ale myslet to neumí...

7 0
možnosti
PP

Kdo si bude kupovat v roce 2030 "šest elektrických modelů"?

A k čemu tolik asistenčních systémů, když první, co někdo dělá, je před vyjetím deaktivuje.

A vzhledem ke kvalitě programátorů, viz média, můžeme jen očekávat, kdy začnou softwarové chyby posílat auta do příkopů.

0 12
možnosti
LK

Až na to, že automobilky umí lidi zaplatit a tak tam mají schopné programátory

11 0
možnosti
PN

Pro některé odborníky v diskusi. Dnes už se spousta čipů nedává do pouzdra s nožičkami. Zejména v mobilech se využívá technologie CSP (kdo nezná, nechť si ve svém volném čase nastuduje) a následně přímo osazuje na plošný spoj.

6 0
možnosti
OZ

Souhlas, to co jsou tady mnozí schopni napsat je opravdu hrozné a ještě horší je, kolik takových komentářů dostane spoustu plusek.

2 0
možnosti
OZ

Docela kvalitně napsaný článek, ale jednu faktickou si nemohu odpustit. Ty wafery se z těch SiC puků neřezou, ale v podstatě odštípávají. V principu to vypadá tak, že se laserem precizně naruší struktura po obvodu toho puku a mechanicky se do této narušené struktury zajede miniaturním klínkem a tím se ten wafer oddělí. Není to nic nového, tahle myšlenka je tu už docela dlouho, dlouho se tím experimentovalo, ale u klasického křemíku se v praxi nepoužívá, protože je to příliš drahé. V praxi, ve výrobě se tahle metoda poprvé v průmyslovém měřítku použila až u karbidu křemíku v Rožnově pod Radhoštěm.

6 0
možnosti
VM

investovat v Evropě s jejími cenami energií atd....hmm...hodně štěstí. a těch 46 miliard, to jako bude VW investovat sám nebo to bude žádat jako dotaci ?

1 18
možnosti
MK

M98i41l44a30n 79K33r89á49l

5. 2. 2024 9:30

koukám pan Minarik je expert...

18 0
možnosti
JJ

Stačí jeden chybějící čip, který nebude od onsemi a stejně výroba stojí.

0 13
možnosti
HT

H79o20n32z68a 40T75a94r

5. 2. 2024 9:03

Vitesco Technologies Czech Republic s.r.o.

https://www.youtube.com/watch?v=3pjn1KC42LQ

ABB a Vitesco Technologies, Frenštát pod Radhoštem. Synergie na první pohled.

https://www.youtube.com/watch?v=07ndr5fw9fA

0 0
možnosti
MM

Je hezké být v tak chytré společnosti. I ti amíci pochopili, že jim rusi dávají na prdel proto, že používají levné ale na prosto postačující čipy z praček do svých hypersonických střel.

0 24
možnosti
LS

Je třeba se probudit a vrátit do reality. Rusové propašovali jenom za minulý rok čipy minimálně za 1,5 miliardy dolarů. A stejně jim to nepomáhá když jejich nové hypersonické kinžály sestřeluje 40 let starý systém PVO.

20 0
možnosti
JK

J70a40n 10K68a35v83a28n

5. 2. 2024 8:33

Kdo kdy pracoval v Skode, tak vi, jak neefektivni tyhle firmy jsou a jaky problem je tam neco zaridit, objednat, nebo zmenit. Takze asi tak.

2 0
možnosti
MM

bohužel, všechny velké firmy jsou neefektivní, protože mají tisíce stup/nů řízení a tak demokraticky každý tam se snaží být potřebný tím, že bude kafrat do všeho a než se všichni vykafrají, pak někdo se selským rozumem vybere jen to důležité tak uplynou leta...

3 2
možnosti
  • Nejčtenější

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

7. května 2024  16:43

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

3. května 2024

Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...

Nová auta mají povinně černé skřínky, data jsou chráněna před zneužitím

3. května 2024

Od léta budou mít všechna nová auta černé skřínky. EU vyžaduje záznam důležitých informací vozidla...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny

9. května 2024

Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

9. května 2024

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...

Služebák hipíků se teď ovládá displejem. California dostala dvoje šoupačky

9. května 2024

Příběh kompaktního obytňáku se značkou Volkswagen rozhodně nekončí. Německý výrobce představil...

Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny

9. května 2024

Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...

Škoda Spartak vyjela na Prvního máje. Štramák vyžaduje zkušeného řidiče

8. května 2024

Jeden dodatečně montovaný stěrač se snaží, seč může, dva původní to vzdaly po patnácti minutách....