Diskuze
Autofotka týdne z tajného archivu Škody: první fabii navrhl Brazilec
Děkujeme za pochopení.
J93a50n 86B59a73r54t44a
Fabia 1 hatchback bylo neskutecne povedene auto. Originalni design tohoto auta je temer az nedocenen.
L41u91k57á69š 89S70t96r85á10n92s56k12ý
Na designu jedničkové Fabie je zajímavá jeho charakerističnost. Fabii 1 si nelze splést s žádným jiným autem.
P95e35t72r 12Č39e94r24m89á75k
S odstupem času se dá hodnotit výsledný design jako relativně povedený. Ve své době budil jistou nevoli hlavně proto jak se fabie prezentovala - jako nástupce felicie. Což by nesmysl. Fabia byla technicky výborně postavená, ale byl to klasický zástupce segmentu malých aut. Felicia jakkoliv recyklát konstrukce 80.tých let byla kompaktem a tedy větším autem. A design fabie s tím korespondoval, a menší velikost vyjadřoval.
J66o87z14e14f 14K28o38s54t12e84l10a70n90s22k83ý
Jediná vec, ktorá sa mi na jednotkovej Fabii moc nepáčila, boli predné svetlá. Ale vtedy - na prelome tisícročí - bol taký kvázi futuristický dizajn na nemeckých autách bežný: napr. Ford Mondeo a Fusion, Opel Vectra, VW Bora. Mne to však vždy pripadalo, ako keď kone mali klapky na očiach, aby neuhýbali do strany.
Z hľadiska funkčnosti a nákladov na prevádzku je však táto Fabia naj. Zvlášť kombík s benzínovým štvorvalcom 1,4 z 55 kW motorom. Fabia už je celopozinkovaná, takže ani korózia, ak auto nebolo búrané, moc nehrozí. Pri troche starostlivosti /péče/ tieto Fabie vydržia jazdiť ešte minimálne ďalších 15 rokov.
Škodovácky dizajn, rovnako ako dizajn Volkswagenu, je veľmi nadčasový. Ani 20 či 25-ročné škodovky nevyzerajú zle. Dokonca mám dojem, že čím sú škodovky staršie, tým "líbevější" majú dizajn.
Brácho má jednu z posledných z roku 2007 vo výbave opísanej vyššie a zatiaľ ju neplánuje predať. Moc toho nenajazdí, takže mu v pohode stačí.
I46v60a48n 26P19o77k27o30r48n56ý
Mám mnoho známých, co za držení škodofky tvrdí to samé: bezporuchový vůz skvělých jízdních vlastností, nulová spotřeba PHM a náhradních dílů. Jen co se Š zbaví a koupí si značku, začnou sypat kvantum poruch jak z rukávu. I mnoho těch, co nestačily mě potkat. Já měl 2 zbrusu nové, pravidelně servisované ve značkových servisech, kde hned věděli, na co sáhnout, takže drahotu oprav vyvážila jejich rychlost. Pak neznačkové servisy, kde to bylo půl na půl. A pak i garážisti, kteří sice měli nižší hodinovou sazbu, ale zase déle laborovali, než přišli na to, jak závadu odstranit. O "mých" závadách se psalo na internetu všude, patřilo to k "typickým vlastnostem" výrobku (čili: konstrukčně vývojové vady).
Syn si koupil jetou fobii, jedničkovou, rozmlouvali jsme mu ji, ale bylo to jeho první auto, a tak i přes důkladnou prohlídku a doporučení v (ne)závislém servise ke koupi pro výtečný stav přesto následovalo mnoho závad s tím, že syn s autem jezdil po českých silnicích a tak servis nespotřebních závad stával mezi 5 až 20 tisíci ročně. Ale jak se tady psalo už v mnoha diskuzích o škodovkách, škodovkáři berou tyto závady jako běžné, spotřební - ostatně i na mnoha škodováckých fórech se rozebírají závady jako typické, patřící k "vlastnostem" zn. Škoda.
Předpokládám, že většina lidí si kupuje auto proto, aby mu sloužilo a ne pro to, aby oni sloužili jemu (vyjma periodických servisních úkonů). Ale opraváři jsou určitě rádi, že mají stále co dělat, že nepřijdou o práci :-)
Co se týče designu, tak Š všeobecně mají takový jednoduchý mdlý design, bez jakéhokoliv nápadu, Fobie sedan (a karoserie "s kufrem" všeobecně - tedy i 3prostorová Ochcávka, i když tady jde o lifback) jsou opravdu ošklivost, to samé Fobie II. Škodovka je v rámci koncernu konzervativní značka, v cizině chápána pro mladé, méně majetné mladé rodiny nebo pro důchodce (čepice a vajíčka pod zadním sklem).
Současná produkce Bolky je už někde jinde než bývala Š 120 alias DoDo, ale stále to jsou "jen" předražené škodofky.
M64i59c63h68a83l 69Z91e31t33e82k
Fabia Ml byla až do příchodu MK III nejhezčí, naopak Hurvínek (MK II) nejšerednější.
O81l95d74ř28i56c30h 21M34a12l21ý
Na Fabii I jsme se šli podívat s kamarády ze školy. Dealer měl tehdy auta jen v te pistáciové barvě. Auto se mám mírně řečeno nelíbilo. Ale je fakt, ze design byl nadčasový a neurazi dodnes.
J36i40ř23í 86V29o45l49e56k
Fabie první generace vypadá jako by právě chtěla udělat kormelec.
Z49d53e63n69e70k 42N92o78v47o17h29r11a49d85s30k69ý
Chtěli jsme Vám udělat hezké auto, ale řekli jsme NE! Uděláme to hnusný, však on si to někdo koupí
L66u92b28o37m40í52r 80V34l41č52e55k
Když jsem poprvé viděl Fabii 1, říkal jsem si, to je hnus. To jsem ještě netušil, jak bude vypadat Fabie 2 :-D
D12a86r43e46k 42R52u20s58n85á86k
Přesně!!! Vzpomínám si jak první Fabie kterou jsem viděl byla v pistáciové barvě. Koukal jsem na to, nejen já, s otevřenou pusou. Úplně živě to vidím že jsme tehdá stáli jak opaření. Bože, co to je. Hlavně zadek divný. Pak dovezli kombi. To zas bylo nepřirozeně kulaté vzadu vůči zbytku auta. Největší úlet byl sedan, věřil jsem že soused si to nechal na zakázku navařit.. No a pak nastal čas druhé generace. A to byl šok znova.
J28o55s63e13f 96V19o37s52i16c69k34y
Pri te chvale jste uple zapomneli zminit ten masivni, vysoky,naraznik az k lampam. Kdo muze za nej? Ke konci tam potom nalepili listu, do te hruzy.
M30a36r27e21k 26Š95t71ě39t37k27a
Jedničková Fabia, hlavně ve verzi Combi byla nejhezčí, ne jako dneska ty krabice, kde jedno auto vypadá stejně jako dvacet dalších, invence = 0
Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil
Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...
Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého
Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž
Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...
Putinova pojízdná pevnost s novou fasádou. Aurus je ležák, tak ho rozdávají
Staronový ruský prezident vyrazil na slavnostní inauguraci ve modernizované verzi limuzíny Aurus...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys
Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...
Putinova pojízdná pevnost s novou fasádou. Aurus je ležák, tak ho rozdávají
Staronový ruský prezident vyrazil na slavnostní inauguraci ve modernizované verzi limuzíny Aurus...
Čínský dravec BYD chce být v roce 2030 hlavním výrobcem elektroaut v Evropě
Čínská automobilka BYD zvažuje výstavbu další továrny v Evropě. Uvedl to šéf evropských aktivit...
Módu SUV odstartovala před 30 lety Toyota, dnes městské teréňáky frčí
Japonská automobilka Toyota představila 10. května 1994 model RAV4. Tři písmena ve jménu jsou...
OBRAZEM: Plejáda superkár gaučových pilotů. Znáte speciály světa videoher?
Virtuální závodiště jménem Gran Turismo, do kterého nově vyrazila i Škoda, umožňuje i bez řidičáku...
Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?
Syndrom náhlého úmrtí kojence (SIDS – sudden infant death syndrome) je doslova noční můrou všech rodičů. V současné době lze tomuto zbytečnému...