- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vzhledem k bezpečnostním rizikům , které EV představují, by se na prvním místě měli veškeré dotace směřovat do HZS a každý nový majitel EV by měl při koupi předložit neodvolatelnou přihlášku minimálně k dobrovolným hasiičům . Pokud ne , tak by povinné ručení mělo reprezentovat rizika a jeho výše by měla být x násobkem současného pov.ručení za 3,5 l motor.
V Rakousku na uhašení 1-jednoho elektromobilu potřebovali slovy 50 hasičů.
Zajimavy clanek vysel v nemeckym tisku. Fa. BOSCH ktera se chtela zapojit do vyvoje a vyroby akku pro auta a tim padem do toho nasypat ca. 20 miliard Eur se k tomu otocila zady a radsi vsadila na vodik (palivovy clanek) Nejpozdeji do roku 2022 chteji dodat na trh svuj palivovy clanek a podle nich by mohlo uz v roce 2030 jezdit s palivovym clanekem az 20% vozidel a to celosvetove. Vzlehedem k tomu ze BOSCH nejsou zadny orezavatka a v automobilovym prumyslu se pohybuji od zacatku a ne zrovna malou merou, tak jsem na ne zvedavej. cely clek je zde: https://www.dw.com/de/bosch-will-brennstoffzellen-in-serie-bauen/a-48528119
Dale vzniklo konsorcium kde je Linde, Air Liquide, Shell, Total, Daimler, etc. (taky zadny orezavatka) kteri se dohodli ze do konce roku 2020 postavi v Nemecku 500 novych cerpacich stanic na hydrogen (vodik). Navic nechapu ty narky kolem CO² kdyz z nasledijicich pohonu diesel, palivovy clanek a baterie ma do najezdu 200.000km nejhorsi CO² stopu prave to auto na baterie.
To je naprostá utopie. Chtějí se vrhnout na výrobů palivových článků, proč ne, ale když nebude co v nich pálit, tak jsou k ničemu. V té omalovánce, kterou mají u článku přiloženou, je výroba vodíku prováděna elektrolýzou. To je ten nejhorší možný způsob z dosud známých. Pokud by veškerou energii, kterou použijí pro výrobu vodíku a přípavu k použití ve vodíkovém autě, uložili do baterie, tak elektromobil s ní ujede 4x dále než to vodíkové auto na takto vyrobený vodík.
Kdyby se BOSCH raději věnoval zefektivnění elektrolýzy , tak by to bylo přínosnější, ale stále to za elektromobily bude hodně kulhat.
Nezlobil bych se za nějaký soft-hybrid s elektromotory v nábojích zadních kol bez permanentních magnetů, které by rekuperovaly při brzdění, pomáhali při rozjezdu a na kluzkém povrchu a zároveň by odpadl problémový Haldex.
Místo baterií nějaké kapacitory/kondenzátory.
Ale elektromobil je pro mne problém - nemám garáž, nejezdím do práce autem, a cca 5% jízd je delších než 300km a občas parkuji daleko od přípojky elektřiny (a ikdyby byla blíž, nebude mít kapacitu na tolik EV kolik se tam obvykle sejde vozidel)
Môj rekord je byť 8 v poradí na natankovanie. A i pri rýchlosti 5min/ auto to bolo o nervy. Ak by sme mali všetci akuautá čakal by som deň!!!
Tak dneska nám Škoda představí novou Octavii, kterou neplánuje vyrábět jako ev, a zároveň se dozvíme že budují karantény a obří power banky.. Takže i škoda hraje na obě strany, pro jistotu :)
on i VW si nechava otevrena zadni vratka. Ten blabol co tu psali ze VW vsadil vse na jednu kartu "na elektrohracky" vubec neni pravda.
Dost lidí si tu neuvědomuje, že u elektromobilů nejde primárně o emisní stopu. To je až druhé v řadě. Na prvním místě je, že díky elektromobilitě nám snad konečně nebudou ve městech smrdět výfuky pod nos. Běžte si stoupnout ráno na zastávku MHD a pochopíte.
Tomu neskutečně pomáhá "zklidňování dopravy" alias tvorba kolon (prostě snaha dostat lidi do MHD ne tím, že se pokusíme ji udělat pohodlnou a rychlou, ale tím, že zkusíme cestu autem udělat stejně mizernou). Plynule jedoucí auto má emise celkem bezproblémové, pokud neustále popojíždí v koloně, je to výrazně horší.
Než budovat ty karantény pro nabourané elektrohračky, nevyšlo by levněji postavit pár izolací pro zapálené prosazovače elektrošílenství?
Bohužel žádný politik ani ekopomatec nikdy nepřízná svoji chybu.
Ted ještě to nejdůležitější sehnat někoho, kdo to koupí
Ale to se již zařizuje. Dotace, poté restrikce. Otázkou je, jestli to bude stačit....
Z toho jde strach.
Pokud se ukáže, že ty investice jsou zbytečné protože zákazníci o elektroauta nestojí, tak nastoupí tvrdý lobbing a bude jim kupovat to správné zboží fakticky nařízeno.
Takže nová totalita, zákazník neznamená vůbec nic, všechno se řídí podle toho jak mocní tahají za nitky.
přesně tak, doba, kdy si na státních silnicích jezdil kdo chtěl čím chtěl pomalu končí, tato etapa vývoje se začíná uzavírat, do budoucnosti bude stát určovat, co na jeho silnicích ve veřejném prostou bude jezdit a co bude vypouštět, můj děda nemusel mít ještě řidičák, můj otec mohl po státních silnicích jezdit beztrestně opilej, já si mohl jezdit s autem bez STK a naše děti už budou muset jezdit v autech, která nevypouštějí smrad, pořád se to všechno zpřísňuje